استخراج انحصاری: جدیدترین روش پولشویی مجرمان با بیت کوین

استخراج انحصاری: جدیدترین روش پولشویی مجرمان با بیت کوین | همتاپی

تحقیقات نشان می‌دهد که مجرمان روش‌های جدیدی برای پولشویی به کمک بیتکوین پیدا کرده‌اند. در این روش مجرمان از «استخراج انحصاری» استفاده می‌کنند تا دارایی غیرقانونی خود را به کمک پاداش استخراج پولشویی کنند.

تحقیقات مرکز پژوهش بلاکچین در هامبورگ روش جدیدی پیدا کرد که مجرمان از آن برای پولشویی در بستر بلاکچین استفاده می‌کنند:

این روش استخراج انحصاری نام دارد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

روز جمعه دکتر الیاس استرهل (Dr.Elias Strehle) از مرکز پژوهش‌های بلاکچین و لنارت آنته (Lennart Ante) از دانشگاه هامبورگ جزئیات راهکار استخراج انحصاری را در مقاله‌ای منتشر کردند:

شخصی تراکنشی را در کانال خصوصی قرار می‌دهد و تنها به یک ماینر یا یک استخر استخراج حق تایید آن تراکنش را می‌دهد و به عنوان پاداش آنها ارز دیجیتال دریافت می‌کنند. بنابراین، تراکنش‌ آنها دقیقا مشابه تراکنش‌های عادی به زنجیره بلاکچین اضافه می‌شوند.

روند کار با چیزی که غالبا اتفاق می‌افتد متفاوت است:

زمانی که شخصی بیت‌کوین خود را انتقال می‌دهد، تمام کاربران شبکه می‌توانند برای استخراج بیت کوین و تایید این تراکنش اقدام کنند.

استرهل به خبرنگار سایت دیکریپت (Decrypt) در این رابطه می‌گوید: او اولین فردی نیست که متوجه این موضوع شده، اما اولین بار است در این زمینه کار تحقیقاتی انجام شده است و به صورت یک مقاله آکادمیک منتشر می‌شود.

مجرمان چطور از استخراج انحصاری برای پولشویی استفاده می‌کنند؟

در این مقاله این سوال مطرح شده است که چطور تکنولوژی برای پنهان کردن انتقال دارایی‌ها به منظور کاهش مالیات و یا پولشویی استفاده می‌شود؟ 

مثلا سایت‌های نامشروع مواد مخدر نهایتا ناچارند درآمد میلیونی بیت‌کوین خود را مشروع جلوه دهند. برای این منظور آنها مقداری بیت‌کوین را برای ماینر انحصاری خود (که کاملا بر تمام فعالیت‌های آن کنترل دارند) ارسال می‌کنند و از آن ماینر می‌خواهند که هزینه تراکنش بالایی تعیین کند.

سپس این ماینر انحصاری تراکنش را ماین کرده و این پاداش هنگفت را دریافت می‌کند. حالا او می‌تواند آن را به یک صرافی ارز دیجیتال انتقال دهد و به صورت پول نقد برداشت کند.

این دارایی کاملا مشروع و قانونی به نظر می‌رسد، چرا که از فرآیند استخراج بیت‌کوین بدست آمده است. سپس این ماینر انحصاری پول‌های نقد را به رهبر این باند مافیایی تحویل می‌دهد و رد پول ناپدید می‌شود.

طبق گفته محققان شناسایی استخراج انحصاری بسیار دشوار است و نمی‌توان به سادگی این مسئله را حل کرد.

اما آیا واقعا این احتمال وجود دارد که مجرمان برای پولشویی از آن استفاده کنند؟

ریچ ساندرز (Rich Sanders)، مدیرعامل تحقیقات بلاکچین شرکت CipherBlade در این رابطه به خبرنگار دیکریپ می‌گوید: من به مورد این چنینی بر نخوردم. 

او همچنین می‌گوید:

من تا به حال تنها به سرویس‌های استخراجی برخوردم که از این روش برای پولشویی استفاده می‌کنند، در واقع از نظر فنی این روش پیچیدگی بسیار کمی دارد. بیشتر شبیه قرار دادن ودیعه در استخر استخراج NiceHash است، که از نظر اجرایی مشابه انتقال ارز به یک صرافی (معامله یک کوین با دیگری برای چرخش در زنجیره) است.

وی در انتهای صحبت خود اضافه می‌کند که این روش «راهکار جالبی» است. اما تنها کاربران سطح پیشرفته می‌توانند از آن استفاده کنند.

این روش قرار نیست به مسیری برای پولشویی تبدیل شود، شاید این امر به این زودی اتفاق نیفتد اما نهایتا بخش‌هایی از آن تغییر خواهد کرد. این راهکاری به شدت تخصصی است. درست است که برخی از افراد از آن استفاده می‌کنند اما تردید دارم که تعداد آنها زیاد باشد.

استفاده‌های قانونی از استخراج انحصاری

استرهل در این رابطه می‌گوید:

کاربردهای دیگری نیز برای استخراج انحصاری وجود دارد که کل مارکت جدید را به سمت استخراج انحصاری سوق می‌دهد، تصور کنید که برای رها شدن از هزینه‌های پرنوسان استخراج یا برای اطمینان از اینکه هیچکدام از ماینرها از فرآیند سرپیچی نمی‌کنند و روند بلاکچین را بهم نمی‌ریزند؛ به یک ماینر هزینه ثابتی می‌پردازید تا تراکنش‌های شما را تائید کند. احساس خود من این است که کم و کمتر شدن با پاداش ماین کردن بلاک‌های بیت‌کوین و اتریوم ماینرها به دنبال روش‌های جدیدی برای تامین تضمین درآمد خود می‌گردند

در این میان استخراج انحصاری برای یک صرافی گزینه مطلوبی خواهد بود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *