مراغه پایتخت ماینرهای ارز دیجیتال در ایران

مراغه پایتخت ماینرهای ارز دیجیتال در ایران

اکبر فرح نیا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی، برخی از شهرهای این استان به پایتخت ماینرهای ارز دیجیتال تبدیل شده است.

اکبر فرح نیا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی، در نشستی با حضور خبرنگاران گفت: انرژی برق یک انرژی ارزان قیمت نیست و به هیچ وجه ارزان به دست نمی‌آید، اگر به عنوان صنعت در نظر گرفته شود، می‌توان گفت که یک مواد اولیه تبدیل به کالا شده و در اختیار مردم به صورت نرخ یارانه‌ای قرار می‌گیرد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

فرح نیا با اشاره به اینکه در طول 12 ماه سال ما تنها 3 ماه از تاریخ 15 خرداد تا 15 شهریور با کمبود و محدودیت برق در ساعات پیک مصرف انرژی مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: مصرف انرژی برق در روزهای زمستان نصف شده و حتی در برخی ساعات، بعد از ساعت 12 شب به یک سوم می‌رسد. 

فرح نیا در توضیح بهره‌وری انرژی در ایران گفت: جیب خالی، پُز عالی وضعیت انرژی کشور است.

حدود 70 میلیارد دلار یارانه انرژی در ایران وجود دارد که این رقم از انرژی یارانه‌ای دو کشور چین و هندوستان بیشتر است. با این وجود در کشور ما در سال 2018 مصرف برق 60 درصد افزایش یافته است. فرح نیا با تاکید بر قاچاق بودن استخراج ارز دیجیتال در ایران تا پیش از مصوبه اخیر هیئت دولت افزود:

استخراج ارز دیجیتال از بحث برق، به نوعی قاچاق انرژی محسوب می‌شد. زیرا مصرفی به عنوان ارز دیجیتال در ایران نداریم و حتی در برخی کشورها هم ممنوع می‌باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استانی کشور در ادامه بیانات خود خاطرنشان کرد:

ماینرهای ارز دیجیتال یک واقعیت اجتماعی و غیر قابل انکار می‌باشد. البته این ماینرها مصرف انرژی هم دارند که باید آن‌ها را با استفاده از یک راهکار قانونمند تامین کرد.

ایشان به مواردی از شرایط اتخاذ شده برای ماینرهای ارز دیجیتال اشاره کرده و بیان کردند:

زمان مصرف، مکان مصرف که در شهرک‌های صنعتی، نرخ صادراتی ۱,۰۰۰ تومان از جمله شرایط اتخاذ شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به تبدیل شدن مراغه به پایتخت استخراج ارزهای دیجیتال کشور گفت:

جای نگرانی دارد که یک باغبان به جای کشت و برداشت محصول سالانه از ماینر گوشه باغ جهت به دست آوردن پول‌های زیاد استفاده کند. اخراج کارگر، کاهش محصولات کشاورزی و غیره از جمله تهدیدات ماینر برای کشور می‌باشد.

لازم به ذکر است حدود 99 درصد ماینرهای ارز دیجیتال کشور از راه های قاچاق و به شکل دسته دوم وارد کشور می‌شوند. زیرا کشورهای چین، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه واردات این دستگاه‌ها را ممنوع اعلام کردند به همین دلیل همه آن‌ها به ایران قاچاق می شوند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *