چین بار دیگر فعالیت‌های تجاری مرتبط با ارزهای دیجیتال را غیرقانونی اعلام کرد

چین بار دیگر فعالیت‌های تجاری مرتبط با ارزهای دیجیتال را غیرقانونی اعلام کرد | همتاپی

روز گذشته بانک مرکزی دولت چین جزئیات بیشتری را در مورد ممنوعیت ارزهای دیجیتال در این کشور منتشر کرد. براساس این خبر کلیه فعالیت‌های تجاری مرتبط با ارز‌های دیجیتال ممنوع می‌باشد.

دولت چین اعلام کرد:

اخیراً فعالیت‌های مجرمانه در حوزه  رمزارزها افزایش یافته و موجب اخلال در نظم اقتصادی و مالی شده است، این فعالیت‌ها شامل: قمار، جمع آوری کمک‌های غیر‌قانونی، کلاهبرداری، طرح‌های هرمی و موارد پولشویی می‌شوند.

دولت چین در این اطلاعیه‌، به صراحت عنوان کرده است که برای جلوگیری از بروز خطرات ناشی از این فعالیت‌ها، رمزارزها مجاز نبوده و فعالیت‌ در این حوزه غیرقانونی می‌باشد. همچنین تاکید شده که سال‌هاست خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این کشور خلاف قانون می‌باشد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در این اطلاعیه آمده است:

فعالیت‌های تجاری مرتبط با رمزارزها، فعالیت‌های مالی غیر‌قانونی محسوب می‌شوند.

این اطلاعیه همچنین خواستار افزایش نظارت و اعلام هشدار در مورد خرید و فروش ارزهای دیجیتال، شده است.

انتشار این اطلاعیه باعث واکنش شدید بازار ارز‌های دیجیتال شد به نحوی که، بیت کوین، ارز دیجیتال اول این بازار تنها طی یک ساعت تقریبا 4 درصد کاهش قیمت داشته و اتریوم نیز در همین مدت 3.3 درصد کاهش قیمت پیدا کرده است.

بعضی از توکن‌های این بازار واکنش شدیدتری نشان دادند به عنوان مثال، هیوبی توکن (Huobi token یا HT) که توکن شرکتی صرافی ارز دیجیتال هیوبی (‌Houbi) واقع در چین است، بیش از 15 درصد کاهش قیمت داشت.

وضعیت آشفته ارزهای دیجیتال در چین

امسال را می‌توان یک سال آزمایشی برای صنعت ارز دیجیتال چین در نظر گرفت.

چین از اوایل ماه فوریه، استخراج رمزارزها را در مناطق مغولستان داخلی (Inner Mongolia) و سین کیانگ (Xinjiang) متوقف کرد.

در ماه مه نیز، گروهی متشکل از سه انجمن مالی و پرداخت، اعلام کردند  که بانک مرکزی چین، شرکت‌هایی را که با ارزهای دیجیتال در ارتباط باشند، تحریم خواهد کرد.

انجمن ملی خدمات مالی اینترنتی چین، انجمن بانکداری چین و انجمن پرداخت و نقل و انتقالات مالی چین، نیز هشدار دادند که خرید و فروش ارزهای دیجیتال یک فعالیت پرخطر و ناامن است.

با اینکه استخراج ارزهای دیجیتال در چین از سال جاری ممنوع شد، اما تلاش‌های این کشور برای ممنوع کردن خرید و فروش رمزارزها، از سال 2017 آغاز شده است.

بزرگترین استخر استخراج اتریوم خدمات خود را در چین متوقف میکند

استخر استخراج اسپارک (Spark Pool)، بزرگترین استخر استخراج اتریوم که 25 درصد از کل هش ریت شبکه را به خود اختصاص داده، در خبری اعلام کرد دیگر مایل به ارائه خدمات به ماینرهای واقع در کشور چین نیست.

اسپارک پول دلیل این تصمیم خود را مطابقت با آخرین سیاست‌های نظارتی دولت چین در قبال ماینرها و فرایند استخراج ارزهای دیجیتال عنوان کرد.  

جزئیات این تصمیم نیز به گفته تیم توسعه‌دهنده اسپارک پول در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد شد.

همانطور که خبرگزاری U.Today نیز طی گزارشی به آن اشاره داشت، چین همچنان به پافشاری خود مبنی بر غیرقانونی بودن صنعت ارزهای دیجیتال تاکید دارد؛ بانک مرکزی این کشور دیروز اعلام کرد تمام فعالیت‌های تجاری مرتبط با ارزهای دیجیتال در این کشور غیرقانونی است.

آژانس برنامه‌ریزی چین نیز به موازات آن در حال سرکوب آن دسته از ماینرهای غیرقانونی کشور است که هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.  

اسپارک پول می‌گوید: به طور فعال با نهادهای مربوطه در راستای اعمال اقدامات نظارتی همکاری خواهد کرد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *