مهم‌ترین حمایت بیت کوین بعد از ۳۵ هزار دلار کدام است؟

تحلیل قیمت بیت کوین: مهم‌ترین حمایت بیت کوین بعد از 35 هزار دلار کدام است؟ | همتاپی

در ساعات گذشته شاهد ریزش گسترده‌ای در بازار ارزهای دیجیتال بودیم که باعث سقوط غیرمنتظره بیت کوین به زیر 40 هزار دلار شد. داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که عده‌ای از دارندگان بلندمدت درست قبل از سقوط به 35 هزار دلار، شروع به فروش کردند.

دیروز، بیت کوین محدوده حمایت حیاتی 37 تا 40 هزار دلار را از دست داد. همان طور که در نمودار زیر نشان داده شده است، قبل از کاهش قیمت به زیر 40 هزار دلار، هر دو خط 50-DMA و 100-DMA خط 200-DMA را به سمت پایین شکستند. این تحولات ممکن است برای برخی سرمایه‌گذاران به عنوان یک فرصت برای خرید بیت کوین تلقی شود، به ویژه اگر آنها معتقد باشند که قیمت‌های فعلی نقطه مناسبی برای ورود یا افزایش سهام خود در این دارایی دیجیتال است، با امید به بازیابی قیمت‌ها در آینده.

سطوح حمایت احتمالی، قیمت 35 هزار دلار و پس از آن 30 هزار دلار (کف‌های قیمتی ماه می تا جولای 2021) است. از سوی دیگر، اگر قیمت بیت کوین به هر یک از دو ناحیه حمایتی ذکر شده پولبک بزند، ناحیه حمایت قبلی (40 هزار دلار) به مقاومت قابل توجهی تبدیل می‌شود. همچنین اندیکاتور RSI در تایم روزانه نشان‌دهنده اشباع فروش شدید است و در حال حاضر روی مرز 20 درصد قرار دارد و نشان می‌دهد که یک پولبک صعودی در کوتاه‌مدت محتمل است.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو

 تحلیل تکنیکال کوتاه مدت قیمت بیت کوین

با ارزیابی عملکرد قیمت بیت کوین در هفته گذشته و در تایم فریم 4 ساعته، مشخص است که قیمت در یک روند نزولی شدید قرار دارد و اندیکاتور 100-MA نیز نقش یک مقاومت قوی را ایفا کرده است.

اما همچنان سناریوی نزولی برقرار است، زیرا قیمت به طور ناگهانی از 48 هزار دلار به 40 هزار دلار نزول کرد و رنج خود را به پایین شکست و بار دیگر اندیکاتور 100-MA نقش مقاومت را ایفا کرد در نتیجه اندیکاتور 100-MA شروع کننده‌ی این روند نزولی بود.

با وجود افزایش قابل توجه حجم معاملات و کندل‌های بزرگ در حوالی حمایت 35 هزار دلاری، می‌توان انتظار داشت که بازار وارد یک رنج دیگر شود‌. ازین رو باید مدتی را برای بازار صبر کرد.

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت بیتکوین | همتاپی

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت بیتکوین. منبع: تریدینگ ویو

تحلیل درون زنجیره‌ای قیمت بیتکوین

نسبت سود خروجی مصرف شده (SOPR) یک معیار شناخته شده درون زنجیره‌ای است که می‌تواند فاز کاپیتولاسیون (Capitulation) را در بازار نزولی به وضوح تحلیل کند. 

پدیده کاپیتولاسیون، زمانی اتفاق می‌افتد که در دوره‌های نزولی بازار، همه سرمایه‌ گذاران تصمیم می‌گیرند موجودی خود را به فروش برسانند که به آن پدیده تسلیم شدن بازار می‌گویند.

هولدرهای کوتاه مدت پس از این که بیت کوین بالاترین سقف تاریخی (ATH) اخیر خود را در ماه نوامبر در قیمت 69 هزار دلار ثبت کرد، کوین‌های خود را فروختند. در روزهای خونین بیت کوین، هولدرهای کوتاه مدت دست به فروش تهاجمی زده و با انبوهی از ضرر روبرو شدند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، معیار STH_SOPR در آخرین موج نزولی به 0.95 کاهش یافت که توضیح کاملی از رویداد کاپیتولاسیون است.

نمودار SOPR بیت کوین | همتاپی

نمودار SOPR بیت کوین. منبع: تریدنگ ویو

یک داده جالب که پازل تحلیلی را کامل می کند، افزایش ناگهانی اندیکاتور LTH-SOPR قبل از افت اخیر قیمت بود.  این بدان معناست که برخی از دارندگان بلندمدت ممکن است قبل از سقوط سعی در خروج از بازار داشته باشند و با انجام این کار، حرکت نزولی را در بازار تشدید کردند.

اندیکاتور RSI در فوق اشباع‌ترین حالت ممکن قرار دارد

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد اندیکاتور قدرت نسبی (RSI) بیت کوین به سطح فوق اشباع فروش از زمان شیوع کووید ۱۹ سال ۲۰۲۰ رسیده است.

بازار ارزهای دیجیتال طی چند روز گذشته بیش از 400 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده است. ارزش کل بازار در حال حاضر زیر 1.7 تریلیون دلار است.

این در حالی رخ داد که قیمت بیشتر کوین‌ها در هفته گذشته به شدت کاهش یافته است. اتریوم، بایننس کوین (BNB)، کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) به ترتیب 27.7%، 27.8%، 17.6% و 36.2% کاهش یافته است. قیمت بیت کوین در حال حاضر حدود 33 هزار دلار است و 20 درصد نزول داشته است.

از منظر تحلیل تکنیکال، توجه به این نکته مهم است که شاخص قدرت نسبی (RSI) که معمولاً برای اندازه‌‌گیری میزان تغییرات اخیر قیمت برای ارزیابی شرایط بازار استفاده می‌شود، به منطقه اشباع فروش رسیده است.

نمودار BTC/USDT | همتاپی

نمودار BTC/USDT. منبع: تریدنگ ویو

نکته جالب این است که RSI از زمان شیوع کووید که در مارس 2020 رخ داد تا این حد به منطقه اشباع فروش نرسیده است.

از نظر احساسات بازار، به نظر می‌رسد که شاخص ترس و طمع در حالت ترس شدید قرار دارد.

تحلیل قیمت بیت کوین: مهم‌ترین حمایت بیت کوین بعد از 35 هزار دلار کدام است؟

نمودار شاخص ترس و طمع. منبع: وب سایت alternative

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *