نگرانی متخصصان IT از کریپتو جگینگ (Crypto-Jacking)

Crypto-jacking

بر اساس مطالعات انجام شده، 87 درصد متخصصان IT نگران Crypto-Jacking هستند.

استارت آپ سنگاپوری به نام Acronis که سرمایه آن بیش از یک میلیارد دلار (unicorn) است، نتایج جدیدترین مطالعه خود در زمینه‌ی امنیت فضای سایبری (cybersecurity) را در تاریخ 31  مارس 2020 منتشر نمود. بر پایه این مطالعات 86 درصد متخصصان IT، نگران (Crypto-Jacking) هستند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

با توجه به مطالعات انجام شده در هفته‌ی جهانی محافظت سایبری در سال 2020 (World Cyber Protection Week Survey)، میان متخصصان IT ترس فزاینده‌ای در برابر حملات کریپتو جکینگ (Crypto-Jacking) مشاهده می‌شود، با توجه به نتایج این مطالعه، 30 درصد کاربران شخصی و 13 درصد کاربران حرفه‌ای که هدف این حملات قرار می‌گیرند هیچگونه اطلاعی نسبت به تغییر یافتن اطلاعات و یا منابع کامپیوتر خود ندارند. 

در این گزارش همچنین بر این مسئله تاکید می‌شود که طی دو سال گذشته آگاهی افراد نسبت به متدهای تهدید سایبری (cyber-threatening) مانند Crypto-Jacking و نگرانی‌های مربوط به آن، در حال رشد بوده و از سال 2019 به اندازه‌ی 33 درصد افزایش پیدا کرده است. 

همچنین در میان متخصصان IT ترس رو به رشدی نسبت به حملات باج افزارها (ransomware attacks) مشاهده می‌شود. در واقع، 88 درصد افرادی که در این مطالعه شرکت کردند نگران این نوع از حملات می باشند و این تنها 2 درصد بیشتر از افرادی است که نسبت به حملات Crypto-jacking نگران هستند.

 تعریف Crypto-jacking 

(Crypto-jacking) استفاده‌ی بدون اجازه از دستگاه‌های دیگران، برای استخراج ارزهای دیجیتال می‌باشد. این دستگاه‌ها می‌توانند کامپیوتر، گوشی هوشمند و یا یک شبکه کامل از تجهیزات مختلف باشد.

کریپتو جکینگ می‌تواند به دو روش از سیستم‌های امنیتی یک کامپیوتر عبور کند:

الف: با استفاده از بدافزارهایی که توسط نصب اپلیکیشن‌های مشکوک وارد سیستم شده‌اند.

ب: از طریق وبسایت‌هایی که بدون تایید کاربر، از منابع سیستم او استفاده می‌کنند.

بیشترین حجم کلاهبرداری‌های مربوط به ویروس کرونا در آسیا

به طور کلی، این مقاله تاکید می‌کند حجم کلاهبرداری‌های سایبری مربوط به COVID-19 طی دو هفته گذشته در آسیا به بالاترین حد خود رسیده است، در این میان کشور سنگاپور، بیشتر از سایر کشورهای این قاره تحت تاثیر این کلاهبرداری‌ها بوده است.

Acronis برای حفظ ایمنی در برابر این حملات، پیشنهاد می‌کند که به صورت دائم یک نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات ارزشمند تهیه شود. همچنین از به روز بودن و نصب آخرین به‌روز‌رسانی‌های سیستم‌های عامل و برنامه‌ها اطمینان حاصل کنید، و نسبت به ایمیل‌ها و وبسایت‌های مشکوک با احتیاط عمل شود. 

آیا Crypto-jacking از نظر تکنیکی منقرض شده است؟

در یکی از گزارشات سال گذشته‌ی Cointelegraph، برخلاف نتایج به دست آمده در مطالعه‌ی انجام شده توسط Acronis بیان شد که از نظر MalwareBytes، اینگونه حملات “تقریباً منقرض” شده‌اند. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *