هارد فورک بیتکوین کش و انتظار دارندگان بیتکوین کش برای دریافت کوین رایگان

هارد فورک بیتکوین کش و انتظار دارندگان بیتکوین کش برای دریافت کوین رایگان | همتاپی

شاید شبکه بیت­کوین کش، در ماه نوامبر امسال ، هاردفورکی (hard fork) داشته باشد و در نتیجه دارندگان این ارز دیجیتال کوین‌­های اضافه‌تری دریافت کنند.

به نظر می‌­رسد که دارندگان بیت کوین کش (BCH) اطمینان دارند که کوین‌­هایی رایگان در ماه نوامبر دریافت خواهند کرد و این در حالی است که درگیری­‌های موجود بین گروه­‌های مختلف جامعه‌­ی کریپتو­ در جنگ هش به نقطه­‌ی اوج خود رسیده و در نتیجه سبب ایجاد انشعاباتی در زنجیره اصلی شده است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

زمانی که توسعه‌­دهنده اصلی، آموری سچت ( Amaury Séchet)، صحبت از قرار دادن یک کد در بروزرسانی بعدی بیت­کوین کش کرد، این تعارضات در کمپ بیت ­کوین کش افزایش یافت. که در این صورت 8% پاداش بلاک (یا بلاک ریوارد (block reward))بیت­کوین کش مستقیماً به شخص وی انتقال داده خواهد شد.      

مالیات وارد بر ماینرهای بیت کوین کش سبب ایجاد انشعاباتی در زنجیره اصلی شده است

سچت در ادامه می‌­گوید که توسعه‌­ دهندگان نمی‌­توانند تنها با نان زنده بمانند و در واقع برنامه تأمین اعتبار زیرساخت‌ها (Infrastructure Funding Plan) یا مالیات بر ماینرها، شیوه­ای منطقی برای تامین اعتبار با هدف توسعه کوین‌­ها می‌­باشد.

با این حال، این منطق سازگاری چندانی با بخش عظیم (شاید هم اکثریت) جامعه ارزهای دیجیتال ندارد، و در نظر آنها اقدام سچت شبیه به چنگ زدن به قدرت است. بیت­کوین کش، همانند بیت ­کوین، نودهایی (nodes) متعدد برای پیاده‌­سازی دارد که تمام آن نودها در حال رقابت با یکدیگر با هدف همگانی‌­تر شدن هستند، با درنظر گرفتن مالیات بر ماینرِ سچت، فقط نود پیاده‌­سازی شده توسط شخص وی (که با نام ABC شناخته می‌­شود) تامین اعتبار خواهد شد.

طرفداران بیت­کوین کش و رئیس اجرایی Bitcoin.com، راجر ور (Roger Ver)، مخالفت خود را با برنامه‌­های سچت بیان کردند. ور در تاریخ 31 اوت توییتی مبنی بر مقایسه‌­ی اقدامات سچت با برنامه‌­ریزان مرکزی شوروی منتشر کرد. وی نوشت:

انتقال بخشی از پاداش بلاک بیت­کوین کش برای پرداخت به یک تیم توسعه در واقع همان رویای برنامه‌­ریزان مرکزی شوروی است که به حقیقت پیوست.

تمایل سچت به تامین اعتبار برای بیت­کوین کش که در واقع به صورت مستقیم از خود کوین تامین می‌­شود داستانی­ست که پیش­تر نیز در فضای رمزارزها شنیده ­شده است. دش (Dash) نیز مکانیسمی مشابه سچت دارد، و همچنین درصدی از پاداش‌­های ماینینگ زی­کَش (Zcash) مستقیماً به موسسان آن می‌­رسد.

سچت می‌­گوید، توسعه‌­دهندگان باید مبلغی را در قبال انجام کارشان دریافت کنند. اگر این گونه نباشد بیت­کوین‌کش شاید نتواند به اهدافش برسد. سچت از همان زمان تمام افرادی را که با برنامه‌­های وی مخالف بوده‌­اند مثل “بیت­‌شویک­‌ها” (Bitsheviks) مورد خطاب قرار می‌دهد و این افراد ادعا می‌کنند توسعه‌دهندگان در قبال هیچی طلب چیزی دارند.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین کش چیست

برخی دیگر، انتقادهای مشابهی به سچت دارند و می‌­گویند که سچت باید کمک­‌های مالی جمع کند یا اینکه محصولی جدید تولید کند تا بازار آزاد در قبال آن به او پاداشی دهد. حتی برخی دیگر از مخالفان می‌­گویند که نگه‌ داشتن بیت­کوین کش توسط افراد در بازار به تنهایی باید عاملی دل­گرم­‌کننده باشد و در درون خودش شامل پاداش شود، با این استدلال که اگر توسعه­‌دهندگان کارشان را به درستی انجام دهند، این کوین نیز پیشرفت خواهد کرد.

انشعاباتی در زنجیره اصلی بیت­کوین کش در ماه نوامبر  

تقریباً 70% قدرت هش (hash power) بیت­کوین کش تصمیم گرفته است که بروز رسانی کد ABC را نادیده بگیرد، این در حالی است که سچت هنوز مصمم است این کد را در بروزرسانی بعدی وارد کند. هر دو طرف در تلاش­ان هستند تا دیگری را شبیه به فردی نشان دهند که قصد ایجاد هارد فورک یا انشعاب دارد، زیرا هر دو طرف امیدوارند که نماد تیکر (ticker symbol) بیت­کوین کش را در صرافی‌ها، حتی بعد از ایجاد انشعاب، حفظ کنند. 

در هر صورت، تمام دارندگان بیت­کوین کش در 15 نوامبر، بعد از رخداد هاردفورک، سهمی مساوی از کوین­‌های آزاد را دریافت خواهند کرد. با این حال، تعیین دقیق ارزش هر کوین بعد از رخداد هاردفورک فرایندی بسیار دشوار است.   

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ممنون از اظلاع رسانی شما و یه سوال دیگه اینکه چه صرافی هایی این هارد فورک رو ساپورت میکنن؟

    1. خوشحالیم که این مطلب سایت همتاپی برای شما سودمند بوده. در حال حاضر دو صرافی Hitbtc و Kraken پیشتیبانی خودشون از این هاردفورک اعلام کردن.