هش ریت اتریوم رکورد جدیدی ثبت کرد

هش ریت اتریوم رکورد جدیدی ثبت کرد | همتاپی

طبق گزارش اخیر گلسنود (Glassnode)، هش ریت شبکه اتریوم با ثبت رکورد 1.11 پتا هش بر ثانیه، به نقطه عطف جدیدی رسیده است.

رکورد‌ قبلی هش ریت اتریوم 1.08 پتا هش بر ثانیه بود که در تاریخ 13 ژانویه و هنگامی که اتر‌یوم از 4,460 دلار به 3,160 دلار کاهش یافت، به ثبت رسید.

براساس نمودارهای تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم، در طی سال‌های گذشته قیمت اتر‌یوم افزایش قابل‌توجهی داشته و در ماه نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین میزان قیمت خود یعنی 4,878 دلار رسید. افزایش قیمت اتریوم به مرور زمان باعث سودآورتر شدن پروسه استخراج اتریوم شده است. این‌طور به نظر می‌رسد که این امر باعث جذب تعداد ماینرهای بیشتر و همچنین افزایش هش ریت شبکه شود.

بروزرسانی و ارتقای Arrow Glacier، که چندین ماه بمب سختی (اصطلاحی برای بالا رفتن عمدی سختی شبکه اتریوم و اجبار توسعه‌دهندگان اتریوم به سمت اثبات سهام) را عقب انداخت، در ماه دسامبر 2021 روی شبکه اتر‌یوم اجرا شد. این باعث شد که روند تغییر به سیستم اثبات سهام (PoS) به تعویق بیفتد. در حالی که بمب سختی، تنها بر روی شبکه‌های اثبات کار (Pow) تأثیر می‌گذارد، از این رو، این مشکل تنها در شبکه اصلی اتر‌یوم وجود دارد.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

تغییر الگوریتم اجماع شبکه اتریوم به سیستم اثبات سهام (Pos)

نقشه راه اتریوم شامل یک استراتژی مقیاس یافته شبکه غیرمتمرکز و تغییر به سیستم اثبات سهام است. طبق این نقشه راه، با مهاجرت کاربران و اپلیکیشن‌ها به بلاکچین جدید اتریو‌م و سیستم اثبات سهام، بلاکچین اثبات کار قبلی، بوسیله بمب سختی، نابود خواهد شد.

پس از انجام تغییر به سیستم اثبات سهام، اتریوم دیگر ماین نخواهد شد. درعوض، بجای ماینرها، تراکنش‌ها از طریق استیک شدن توسط نودهای (node) مشخصی تأیید خواهد شد.

در پست جدیدی در یک وبلاگ، بنیاد اتر‌یو‌م اعلام کرد که برند Eth2، در انعکاس اتفاقاتی که در حین دوره ارتقای شبکه افتاده است، ناکام مانده است. در ادامه این پست آمده است که ETH2 و اصلاحاتی که بلاکچین اثبات سهام را از بلاکچین اثبات کار متمایز می‌کند؛ احتمالاً در آینده نزدیک حذف شود.

ذهنیت منفی کاربران جدید، جلوگیری از کلاهبرداری، تضمین و شفافیت در مورد دارایی‌ها، از جمله دلایل این تغییر است. تغییر سیستم اتریو‌م که مدتهاست در انتظار آن هستیم از یک مدل ماینینگ اثبات کار به مکانیزم اجماع اثبات سهام در سه ماهه دوم یا سوم سال جاری انجام خواهد شد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *