واقعیت یا نیرنگ: از دست دادن ۱۴۰۰ بیتکوین پس از نصب نسخه قدیمی کیف پول الکتروم

واقعیت یا نیرنگ: از دست دادن 1400 بیتکوین پس از نصب نسخه قدیمی کیف پول الکتروم | همتاپی

در روزهای گذشته واقعیت تلخی را برای یک دارنده بیتکوین شاهد بودیم. این دارنده بیت‌کوین در سایت گیت‌هاب (Github) اعلام کرد بیتکوین‌های خود را با ارزش حدود 16 میلیون دلار پس از نصب نسخه قدیمی کیف پول الکتروم بیت کوین از دست داده است.

یک سرمایه‌گذار ناشناس بیت کوین با نام کاربری 1400BitcoinStolen، روز یکشنبه ادعا کرد 1400 بیت کوین خود را پس از نصب جاهلانه یک نسخه قدیمی از کیف پول ارز دیجیتال محبوب الکتروم از دست داده، که بنظر می‌رسد یک کلاهبرداری فیشینگ بوده است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

قربانی مذکور در توضیح این واقعه ناگوار اظهار داشت که از سال 2017 امکان دسترسی به سرمایه خود را نداشته است. پس از راه‌اندازی کیف پول و تلاش برای انتقال 1 بیتکوین، یک پیام پاپ اپ دریافت نموده که از وی خواسته بود تا امنیت خود را پیش از انتقال سرمایه ارتقاء دهد.

فرد مذکور از اینکه گرفتار یک دام (اقدام فیشینگ) شده، بی اطلاع بود. وی، نسخه به روز شده برنامه را نصب کرده و تمام سرمایه‌اش به طور خودکار به کیف پول هکرها منتقل شده بود و به این ترتیب، 16 میلیون دلار کلاهبرداری صورت گرفت.

آیا این سرمایه قابل بازیابی است؟

از آنجایی که، معاملات بیتکوین برگشت ناپذیر هستند، تنها طرف دریافت‌کننده می‌تواند آنها را برگرداند. با این وجود، قربانی مذکور اظهار داشت که با شرکت تحلیلی بلاک چین Coinfirm تماس گرفته و منتظر پاسخ است. 

Coinfirm ادعا کرده که به قربانیان کلاهبرداری کمک می‌کند تا بتوانند ارزهای رمزنگاری شده خود، به ویژه بیت کوین و اتریوم، را پس بگیرند. این شرکت، در وب سایت خود اعلام نموده است که پس از ارزیابی اطلاعات ارائه شده توسط قربانیان، تحقیقات لازم پس از تأیید پرونده و بازگرداندن وجوه سرقت شده به کیف پول قربانی، انجام خواهد شد.

مطالب بیشتر: کیف پول تراست والت

در سال 2018، 243 بیتکوین  از دست رفت

متأسفانه، این فرد تنها کاربری نیست که قربانی این اشتباه رایج، اما دردناک می‌شود. هر فردی که نسخه امنیتی به روز شده برنامه را نصب نماید، رمز ارز خود را از دست می‌دهد، زیرا بروزرسانی کیف پول، به معنای دسترسی خودکار هکرها به منابع مالی است.

اوایل امسال، حساب اریک ساویکس (Eric Savics)، مجری Protocol Podcats، ویروسی شد و وی چگونگی از دست دادن سرمایه زندگی‌اش در روشی مشابه را به اشتراک گذاشت.

الکتروم، یکی از کیف پول‌های اولیه بیت‌کوین بوده است که در سال 2011 راه اندازی گردید و تاکنون با چندین نسخه جدید منتشر شده است. متأسفانه، هکرها از نسخه‌های قبلی کیف پول استفاده کرده تا هر زمان که نسخه جدیدی منتشر می‌شود، کاربران بی‌تجربه را فریب دهند.

در سال 2018 ، کیف پول بیت کوین یک حمله عظیم فیشینگ را متحمل شد و بیش از 243 بیتکوین را از دست داد که در آن زمان، حدودا یک میلیون دلار ارزش داشت. هکرها چندین سرور مخرب را راه‌اندازی کرده و از کاربران خواستند تا آخرین نسخه به روز شده امنیتی را نصب نمایند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش ترون صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *