ورود اتریوم به نقطه تصمیم‌گیری بحرانی پیش از حرکت بزرگ احتمالی

ورود اتریوم به نقطه تصمیم‌گیری بحرانی پیش از حرکت بزرگ احتمالی

همزمان با رسیدن اتریوم به زیر 4 هزار دلار، خریداران اتریو‌م برای بالا بردن قیمت این ارز دیجیتال تلاش زیادی کردند اما موفق نشدند از این سطح عبور کنند. اکنون مسئله اصلی این است که اتریوم در کوتاه مدت به چه قیمتی دست خواهد یافت.

سطوح حمایت کلیدی: 3700 دلار

سطوح مقاومت کلیدی: 4000 دلار، 4435 دلار، 4868 دلار (ATH)

اتریو‌م در تلاش است تا روند نزولی کنونی را متوقف کند و به بالای سطح حمایت در 3,700 دلار برسد، درحالی که کندل‌های نمودار قیمت اتریو‌م در هفته گذشته سایه های طولانی نزولی ایجاد کرد (این امر نشان می دهد که تقاضا برای سطوح پایین‌تر وجود دارد).

طبق نمودارهای تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم در روزهای گذشته، اتریو‌م تلاش کرد تا از مقاومت 4000 دلاری عبور کند، اما این تلاش بی نتیجه ماند. عملکرد اخیر قیمت اتریوم نشان دهنده تلاش برای بازگشت به بالای 4000 دلار است که همچنان به عنوان سطح کلیدی اتر‌یوم مطرح است.

نمودار قیمت اتریوم به دلار | همتاپی

نمودار قیمت اتریوم به دلار. منبع:تریدینگ ویو (TradingView)

تحلیل قیمت اتریوم با استفاده از شاخص‌های تکنیکال

حجم معاملات: حجم معاملات ثابت مانده است. این ممکن است آرامش قبل از طوفان باشد و احتمالاً حرکت بزرگ قیمت (به هر دو طرف) را نشان می‌دهد.

RSI: شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه در حال حاضر ثابت است، اما هفته گذشته به پایین‌ترین سطح خود رسید. با این حال، مومنتوم صعودی برای حرکت چشمگیری از منطقه تثبیت فعلی وجود ندارد.

MACD: مکدی (MACD) روزانه افزایش می‌یابد و هیستوگرام در حال ایجاد پایین‌های بالاتر (higher lows) است. چنانچه این وضعیت در هفته آینده حفظ شود، احتمالاً  MACD یک کراس اوور (crossover) صعودی اجرا کند. چنانچه اتریو‌م مجدداً نتواند به مقاومت کلیدی 4000 دلاری دست یابد، وضعیت پیش بینی شده می‌تواند به تعویق بیافتد.

نمودار قیمت اتریوم به دلار | همتاپی

تحلیل قیمت اتریوم. منبع: تریدینگ ویو

سوگیری: سوگیری اتریو‌م خنثی است. خریداران و فروشندگان نسبت به یکدیگر برتری ندارند، بنابراین شاهد تعادل اتریوم درست بالای 3700 دلار بودیم.

پیش بینی کوتاه‌مدت قیمت اتریوم

ظاهراً  اتر‌یوم در یک نقطه تصمیم گیری بحرانی قرار دارد. تحلیل عملکرد فعلی قیمت اتریو‌م احتمالاً منجر به افزایش شدید حجم آن خواهد شد، زیرا اتریو‌م از سطوح حمایت یا مقاومت فعلی دور می‌شود. تا آن زمان، قیمت اتریوم را تنها در حدود 4000 دلار خواهیم دید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *