ویرایش اولیه سند جامع رمز پول کشور توسط بانک مرکزی تهیه شده است

ویرایش اولیه سند جامع رمز پول کشور توسط بانک مرکزی تهیه شده است | همتاپی

رئیس‌کل بانک مرکزی از تهیه ویرایش اولیه سند جامع رمز پول توسط بانک مرکزی خبر داد. بانک مرکزی با بررسی روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف به دنبال انتخاب بهترین راهبرد ممکن برای این موضوع می باشد.

عبدالناصر همتی روز یکشنبه 26 بهمن‌ماه در صفحه شخصی اینستاگرام خود در خصوص ارز دیجیتال بانک مرکزی ایران نوشت:

در سال‌های اخیر مباحث متعددی درباره نسبت بانک‌های مرکزی، ارزهای دیجیتال و رمز پول‌ها در جهان مطرح شده است، به خصوص نحوه تنظیم‌گری ارزها و نسبت آن‌ها با سیاست‌گذاری پولی و ارزی از مباحث پر چالش این حوزه است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

وی در ادامه بیانات خود افزود:

در دو سال گذشته، تشکیل جلسات بررسی و قاعده گذاری در بالاترین سطوح سیاست‌گذاری‌های اقتصادی جهان درباره رمز ارزها بارها تکرار شده است و الگوی مواجهه با این پدیده با اهداف متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است.

همتی در خصوص اهداف بانک مرکزی ایران برای ایجاد رمز پول ملی کشور اظهار داشت بانک ملی با هدف افزایش کنترل اعتبار دارایی به هنگام انتقال آن‌ها، بین‌المللی کردن ارز ملی و ایجاد تغییراتی در معماری سیستم پولی کشور به دنبال تهیه سند جامع رمز پول می باشد.

رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه توضیح داد بانک مرکزی ایران با بررسی روندهای جدید جهانی قصد دارد بر الگوهای مختلف بین المللی جهت انتخاب بهترین گزینه تمرکز کند و به کمک آن سند اولیه جامع رمز پول کشور را تدوین کند.

همتی رئیس بانک مرکزی برای تحقق این هدف از تمامی کارکنان ادارات ذی‌ربط بانک مرکزی درخواست کرد مقررات انتشار رمز پول بانک مرکزی را براساس اقدامات انجام گرفته شده بررسی کنند. سپس تصمیمات خود را ارائه دهند تا از آن‌ها برای سیاست‌گذاری‌های پولی کشور استفاده کنیم.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش ترون صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *