ویروس کرونا، عامل کاهش ۳۳ درصدی کلاهبرداری در رمز ارزها 

ویروس کرونا عامل کاهش 33 درصدی درآمد کلاهبرداری رمز ارزها

به گزارش شرکت Chainalysis کوید-19 (COVID-19) حتی به کلاهبرداری در رمز ارزها (کلاهبرداری کریپتو) نیز ضربه زده است و سبب فروش عمده ارزهای دیجیتال شده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که درآمد حاصل از کلاهبرداری در رمز ارزها از ابتدای سال جاری میلادی به شدت کاهش یافته است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

با توجه به میانگین متحرک (moving average) هفت روزه و همچنین به دلیل افت چشمگیر بازار در اوایل سال، درآمد کلاهبرداران از اواسط ماه ژانویه از 800000 دلار کاهش یافته و در ابتدای آوریل به کمتر از 300000 دلار رسیده است.

نمودار ارزش بیت‌کوین‌های ارسال شده به آدرس والت‎‌های کلاهبرداران، نمودار میانگین متحرک 7 روزه و قیمت بیت‌کوین از تاریخ 1 ژانویه تا 5 آوریل

نمودار ارزش بیت‌کوین‌های ارسال شده به آدرس والت‎‌های کلاهبرداران، نمودار میانگین متحرک 7 روزه و قیمت بیت‌کوین از تاریخ 1 ژانویه تا 5 آوریل

محققان در ابتدا تصور ‌کردند به دلیل وجود ویروس کرونا افراد کمتری مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند. اما به زودی دریافتند افراد زیادی متضرر شده‌اند. تعداد نقل و انتقالات افراد یعنی تعداد پرداخت‌های ارسال شده به سوی کلاهبرداران، در واقع در ابتدای آوریل به بالاترین میزان در سال رسید.

چین انلیسیس (Chainalysis) به این نتیجه رسید که فروش عمده ارزهای دیجیتال، بخاطر ویروس کرونا بود. طبق گفته‌های CoinGecko، سرمایه کل بازار در اواسط ماه مارس 100 میلیارد دلار کاهش یافت و در نتیجه این امر بر درآمد کلاهبرداران تاثیر گذاشت. 

نمودار هفتگی تعداد انتقالات و ارزش آنها در 20 کلاهبرداری رایج سرمایه‌گذاری

نمودار هفتگی تعداد انتقالات و ارزش آنها در 20 کلاهبرداری رایج سرمایه‌گذاری

Chainalysis در یکی از گزارش‌های خود بیان کرد:

ما معتقدیم که کلاهبرداران ماهانه از همان تعداد قربانی، درآمد کسب می‌کنند. تنها تفاوتی که الان وجود دارد این است که بخاطر ویروس کرونا و افت قیمت ارز رمزگذاری شده، ارزش درآمد آنها کمتر شده است. به طور خلاصه، با اینکه کوید 19 شرایط ایجاد روش‌های کلاهبرداری جدید فیشینگ و تهدیدآمیز را فراهم می‌کند، اما افت قیمت ارز‌های رمزنگاری‌شده ناشی از این ویروس، به شدت بر درآمد حاصل از طرح‌های پانزی (Ponzi schemes) و کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری که بیشترین فعالیت کلاهبرداری کریپتو را تشکیل می‌دهند، تاثیر می‌گذارد.

این کاهش درآمد حاصل از کلاهبرداری، به نظر موقتی است؛ زیرا ارزهای رمزنگاری‌شده در حال بازگشت به موقعیت قبلی خود هستند و داده‌های کوین دسک (CoinDesk) حاکی از آن است که بیت‌کوین بیشتر ضرر‌های خود را که ناشی از فروش عمده در زمان ویروس کرونا بود، جبران می‌کند. بنابراین با بازگشت سرمایه به بازار، کلاهبرداران اولین کسانی هستند که سود می‌کنند. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *