میانگین ارزش معاملات روزانه تتر نسبت به بیت کوین افزایش می‌یابد

پیشتازی میانگین ارزش معاملات روزانه تتر نسبت به معاملات بیتکوین

استیبل کوین‌ها شاهد رشد گسترده‌ای در یک ساله اخیر بوده‌اند. این رشد چشمگیر موجب شده است که ارزش میانگین معاملات روزانه تتر تقریبا از بیت کوین پیشی بگیرد.

رشد این بخش از بازار ارز دیجیتال، ریشه در تمایل مردم به دلار آمریکا دارد. دلار عموما به عنوان یک ارز امن و مطمئن شناخته می‌شود و علاوه بر این، سرمایه‌گذاری غیرمتمرکز هم رواج زیادی پیدا کرده است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

بنابراین، به همین دلیل نقدینگی زیادی به سمت بازار استیبل‌کوین‌ها جاری شده است و امروز این بازار ارزشی ١٢ میلیارد دلاری دارد.

تتر با این که رقبای زیادی دارد و مخالفت‌های شدیدی با آن می‌شود، همچنان بر رقبای خود برتری دارد و اولین استیبل کوینی است که ارزش آن در بازار به ١٠ میلیون دلار رسیده است.

بازار استیبل کوین‌هایی مانند تتر رشد عظیمی در نیمه اول سال ٢٠٢٠ داشته است

چند ماه اول سال ٢٠٢٠ برای  استیبل کوین‌ها چندان سودآور نبود. در این میان بیشتر سرمایه‌گذاران حواسشان به روند صعودی قیمت بیتکوین و رقبای ضعیف‌تر آن بود.

زمانی که قیمت بیتکوین به ١٠,۵٠٠ دلار نرسید و بیتکوین نشانه‌هایی از ضعف از خود نشان داد، سرمایه‌گذاران آزرده خاطر به استیبل کوین‌هایی مانند تتر پناه بردند.

رشد این توکن‌ها به علت ترس از رکود مالی ادامه پیدا کرد. این ترس‌ها زمانی به اوج خود رسید که بازار سهام و بازار ارز دیجیتال همزمان سقوط کردند. همچنین، بخاطر این رکود قیمت بیتکوین به 3,800 دلار رسید.

از آن پس گسترش سیستم سرمایه‌گذاری غیرمتمرکز و ترس از آشفتگی اقتصادی باعث رشد هرچه سریعتر استیبل کوین‌ها شد.

رایان واتکینز (Ryan Watkins)، یکی از محققان سایت Messari، در مقاله اخیر خود توضیح داد رشدی که استیبل کوین‌ها در شش ماه اول سال ٢٠٢٠ داشته‌اند باعث شد سرمایه بازار آن‌ها از ١٢میلیارد دلار عبور کند.

در سه ماهه اول سال ٢٠٢٠ میزان نقدینگی استیبل کوین‌ها از ٢.۴ میلیارد دلار به بیش از ٨ میلیارد دلار رسید و در سه ماهه دوم سال ٢٠٢٠، ٣.٨ میلیارد دلار نقدینگی به آن اضافه شد و به بیش از ١٢ میلیارد دلار رسید.

براساس اطلاعات اختصاصی سایت CryptoSlate سرمایه کل بازار استیبل کوین‌ها در حال حاضر به 11.5 میلیارد دلار می‌رسد.

رشد تتر شاید به زودی باعث شود که به پر طرفدارترین ارز دیجیتال بر روی بلاک چین‌ عمومی تبدیل شود.

رشدی که تتر در هفته‌های اخیر داشته است ممکن است به زودی به آن اجازه دهد که تبدیل به برترین ارز در بلاکچین عمومی شود و از بیتکوین پیشی بگیرد.

وقتی به هر دوی این ارزهای دیجیتال نگاهی می‌اندازیم، میانگین معاملات روزانه تتر در ٣٠ روز متوالی نزدیک به ١.٧۵ میلیارد دلار بوده است. و یک تار مو با بیت کوین فاصله داشته است.

همچنین واتکینز با توجه به نمودار زیر در این رابطه گفت: 

تتر (USDT) ممکن است به زودی تبدیل به برترین ارز بر روی بلاکچین‌های عمومی شود.

تتر (USDT) ممکن است به زودی تبدیل به برترین ارز بر روی بلاکچین‌های عمومی شود.

منبع: Messari

در نتیجه، تقاضای سرمایه‌گذاری‌های غیرمتمرکز، موج عظیمی از کاربران را به دنبال خرید تتر کشانده است و ثبات قیمت بیتکوین باعث شده است تا ارزش معاملات روزانه بیتکوین کاهش یاید و این احتمال وجود دارد که تتر به زودی از بیتکوین پیشی بگیرد. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *