پیش بینی افزایش قیمت اتریوم (ETH) در سال ۲۰۲۲

پیش بینی افزایش قیمت اتریوم (ETH) در سال 2022 | همتاپی

پس از رشد قابل توجه اتریوم (ETH) در سال 2021، مایکل ون دی پوپه (Van de Poppe)، معامله گر و تحلیلگر برجسته بازار ارزهای دیجیتال، در حال طراحی اهداف قیمتی جدیدی برای این پلتفرم پیشرو قراردادهای هوشمند است.

ون دی پوپه در یک جلسه راهبردی در پایان سال 2021، به 158000 دنبال کننده یوتیوب خود گفت: نه تنها اتر‌یوم در برابر بیت کوین (BTC) مقاومت خوبی از خود نشان داده است، بلکه احتمالاً در چرخه بزرگ بعدی ارزهای دیجیتال، کانون توجه خواهد بود.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این استراتژیست ارزهای دیجیتال معتقد است که پذیرش گسترده بازار ارزهای دیجیتال نشان می دهد که ارزش بازار اتریوم می‌ تواند از بیت کوین پیشی بگیرد؛ این رویداد به فلیپنینگ (Flippening) معروف است.

ممکن است به دنبال فلیپنینگ بیت کوین باشیم، زیرا این موضوع دیگر نه تنها به بیت کوین، بلکه به کل اکوسیستم مربوط می‌شود.

یکی از چیزهایی که تغییر کرده است این است که اتریوم در برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده می‌شود، بنابراین صرافی‌‌های غیرمتمرکز (DEX) غالباً برای تجارت دارایی ‌هایشان از اتریوم استفاده می‌کنند، در حالی که ما از یونی سواپ (Uniswap) و سوشی سواپ (SushiSwap) استفاده می‌کنیم.

پذیرش واقعی اکوسیستم اتریوم رشد نسبتاً سریعی داشته است.

همچنین با توجه به فضای NFT [توکن غیرقابل تعویض]، اگر بخواهید NFT های خود را تولید کنید، باید از اتریوم استفاده کنید.

ون د پوپه (Van de Poppe) به رشد و تقاضای روزافزون اتریوم، علی رغم کارمزدهای بالای گس شبکه (network’s gas fee. )، اشاره می‌کند.

مهم‌تر از همه، قیمت اتریوم در طول اصلاحات اخیر بازار که به ماه نوامبر برمی‌گردد، انعطاف‌پذیرتر از بیت کوین بوده است.

اتریوم در اصلاحات اخیر قیمت، قدرت بیشتری نسبت به بیت کوین از خود نشان داده است. به این معنا که قدرت اتریوم بیشتر از بیت کوین است.

یعنی، این چرخه احتمالاً دیگر به بیت کوین تعلق نخواهد داشت.

این در مورد پروتکل‌های لایه‌ اول و اتریوم است که لایه اول را اساساً برای کل اکوسیستم تولید می‌کنند. زیرا برای موفقیت در کل بازار، به پلتفرم‌ها و پروتکل های لایه اول (layer-1s) نیاز داریم.

به اعتقاد این تحلیلگر، نمودارهای تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال می‌تواند در سال 2022 افزایش چشمگیری پیدا کند که این امر یادآور عملکرد بیت‌ کوین در سال 2017 است. وی پیش بینی می‌کند که قیمت اتریوم می‌تواند حتی از 20000 دلار نیز فراتر رود.

برای اطلاع از نقاط بعدی هدف می‌توان از فیبوناچی گسترشی استفاده کرد. بنابراین می‌توانیم بگوییم:

با توجه به پایین‌ترین و بالاترین نقاط قبلی چرخه، در آینده به حدود 3.618 خواهیم رسید.

در این صورت، اعدادی در حدود 12600 دلار، 17300 دلار و احتمالاً 22000 دلار را هدف قرار می دهیم.

ون د پوپه (Van de Poppe) در پایان بحث خود درباره صعودی بودن قیمت اتریوم اظهار داشت که این ارز دیجیتال باید یک سطح حمایت کلیدی داشته باشد.

مهم این است که اتریوم یک بلوک سبز (green block) داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد، روند افزایشی قیمت آن در کل چرخه ادامه خواهد داشت.

قیمت اتریوم در حال حاضر 8.94 درصد کاهش یافته و به 3811 دلار رسیده است. اتریوم سال 2021 را با 730 دلار آغاز کرد؛ در ماه مه به اوج خود یعنی 4182 دلار رسید و در ماه ژوئیه به 1795 دلار تنزل کرد. حرکت صعودی قیمت اتریوم از آن زمان تاکنون متغیر بوده است، اما این توکن همچنان افزایش 422 درصدی قیمت را در سال 2021 نشان می دهد.

در سال 2021 ، قیمت بیت کوین در مقایسه با اتریوم، 63.75 درصد رشد کرد. به طوری که از نقطه آغاز 29,352 دلار گذشت و در آوریل به اوج خود یعنی 63,576 دلار رسید. سپس در ژوئیه 2021، به پایین ترین سطح تابستانی خود، 29,971 دلار، سقوط کرد.

بیت کوین در ماه نوامبر به رکورد جدیدی دست یافت و قیمت آن از 69000 دلار فراتر رفت، اما در اثر نوسانات قیمت به زیر 47000 دلار سقوط کرد. در حال حاضر، قیمت بیت کوین 8.74 درصد کاهش یافته و به 48065 رسیده است.

ون د پوپه در پایان اشاره می کند که به روزرسانی‌های اخیر پروژه و همچنین عرضه آتی اتریوم 2.0 می‌تواند به معنای پیشرفت و رشد قیمت اتریوم باشد.

باید منتظر افزایش قیمت اتریوم باشیم. احتمالاً، به جای چرخه بیت کوین، شاهد چرخه اتریوم خواهیم بود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *