چرا هر فردی بیت کوین نیاز دارد؟

چرا هر فردی بیت کوین نیاز دارد؟

جنبه‌های بشردوستانه بیت کوین بر روی ارزش اسمی این ارز دیجیتال که مورد توجه بسیاری از غربی‌ها قرار گرفته، تأثیر بسیاری گذاشته است.

نوسانات و خبرهای تازه‌ای که راجع به بیت کوین (BTC) به وجود آمده، به راحتی هر شخصی را سردرگم می‌کند. آلتکوین‌های مختلف و بی‌فایده، روز به روز گیج‌کننده‌تر شده‌اند و همچنین، ورود افراد تازه وارد به این حوزه، باعث شده است که دلیل اصلی حضورمان در این حوزه کاری را فراموش کنیم. متأسفانه افرادی که این برنامه‌ها را طرح می‌کنند، نمی‌دانند که ما چه دوران مهم و سرنوشت‌سازی را تجربه می‌کنیم.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

بیت کوین یک راه حل برای سیستم فاسد فعلی است

طبق روال گذشته، دولت‌ها درصدی از خدمات و کالاهای تولیدشده و فروخته‌شده در اقتصاد متبوع خود را به صورت مالیات جمع آوری می‌کنند (مالیات، بلای گریزنا‍پذیریست که همه از آن متنفرند). دولت از تولید مالیات می‌گیرد و پس از جمع‌آوری دوباره در کشور سرمایه گذاری می‌کند. این سرمایه گذاری می‌تواند هر چیزی باشد، از زیرساخت‌ها گرفته تا نظام ارتش. هدف اصلی و عملکرد همه‌ی دولت‌ها و مالیات گرفتن (چه در گذشته و چه حال)، حمایت از مردم، کشور و ایجاد زیرساخت‌های دیگر است. یک سری انگیزه‌ها وجود دارد که علاوه بر اینکه برای مردم خوب است، برای دولت نیز سودمند است. با سرمایه گذاری مجدد، این رسیدهای مالیاتی به اقتصاد بازمی‌گردد، کشور پیشرفت می‌کند، زیرساخت‌های آن مدرنیزه می‌شود و در نتیجه هر شخصی می‌تواند تولید خود را بالا ببرد. 

بهره‌وری بالاتر همراه با سرمایه گذاری مجدد درآمد مالیاتی، باعث رشد اقتصادی می‌شود. بنابراین، پایه مالیاتی آن نیز رشد می‌کند. هر چقدر دولت مالیات بیشتری جمع کند، تولید نیز بیشتر می‌شود. رشد سازمان یافته‌ی اقتصاد، مانع از این می‌شود که دولت نرخ مالیات را بالا ببرد.

اما امروزه، اقتصاد ما به شدت تحت تاثیر بانک‌های مرکزی قرار دارد. وارد سیستم «چاپ پول به میزان نامحدود» می‌شود. به عنوان مثال، بانک مرکزی ایالت متحده برای مقابله با رکود اقتصادی پیش بینی شده و افزایش نقدینگی بازار سهام چنین کاری را انجام می‌دهد. اقتصاد ما تحت تاثیر سیاست تسهیل کمّی (quantitative easing) قرار دارد. به جای تأمین هزینه‌های دولت با درآمد مالیاتی و حفظ بودجه متعادل، بانک‌های مرکزی پول جدیدی را برای پرداخت بدهی‌های دولت خرج می‌کنند. بنابراین، به دولت اجازه می‌دهد بیش از توان خویش هزینه کند. مسئله اصلی در مورد اقتصاد مبتنی بر بانک مرکزی که در آن دولت می‌تواند بانک مرکزی خود را داشته باشد و پول جدید چاپ کند، این است که در این مرحله، دولت دیگر به مراقبت از سرمایه گذاری مجدد درآمد مالیاتی بر اقتصاد، زیرساخت‌ها و یا سیستم آموزشی که به مردم سود می‌رساند، نیازی ندارد و در نتیجه، مالیات پایه نیز افزایش می‌یابد. در این صورت، دیگر نیازی نیست که دولت فقط به مالیات متکی باشد. دولت به راحتی می‌تواند به اندازه‌ی مورد نیاز از پول جدید بانک مرکزی استفاده کند. اگر به بودجه‌ی فعلی فدرال ایالت متحده در سال مالی 2021 نگاه بیندازیم، از خود خواهیم پرسید که «چگونه همچنان پایدار است؟»

با این سیستم، مالیات از بین نمی‌رود، بلکه بالاتر می‌رود. ثروت و پس اندازها با تورم سالانه‌ی 2 درصدی، از بین می‌رود. با اقتصاد مبتنی بر بانک مرکزی، همسویی انگیزه‌ها بین دولت و مردم از بین رفته است. با این درآمد زدایی‌ها، قیمت سرمایه‌هایی مانند، سهام و املاک و مستغلات با گذشت زمان افزایش می‌یابد. در نتیجه ما با نابرابری بیشتری در سیستم مالی مواجه می‌شویم، زیرا صاحبان این دارایی‌ها روز به روز ثروتمندتر می‌شوند. افرادی که سرمایه‌ای برای خود ندارند، با افزایش هزینه‌های زندگی هیچ اقدامی در برابر چاپ روزافزون پول‌ها نمی‌توانند انجام بدهند. هزینه‌ی کشتارهای بی‌پایه و اساس و جنگ‌ها، توسط دولت و از طریق بانک‌های مرکزی تأمین می‌شود. بی‌عدالتی در سیستم مالی نارضایتی اجتماعی به وجود می‌آورد. به جای اینکه دولت با مردم خود روراست باشد، دروغ می‌گوید و مردم را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد.

زمانی که نویسنده مقاله از بیت کوین صحبت می‌کند، منظورش عبارت‌هایی مثل «افزایش تعداد» یا «از فقیر ماندن لذت ببرید» نیست (گرچه ممکن است این سخنان طنزآمیز باشد)، بلکه خرید و نگهداری بیت کوین یک ضرورت است. این راهی برای مبارزه با اقتصاد مبتنی بر بانک مرکزیست. بیت کوین تنها روشی است که می‌توانیم با آن بر علیه این سیستم اعتراض کنیم و احتمالا این سیستم را شکست دهیم.

نظریات  و تفکرات عمیق بسیاری در بیت کوین وجود دارد که همچنان نیز ادامه خواهد داشت. نحوه عملکرد شبکه‌ی بیت کوین بی‌عیب و نقص و عالیست. بیت کوین هنوز برای ما مثل یک راز است. به طوری که نویسنده مقاله آن را با جهان آشفته و درعین حال وحشت‌آور مقایسه می‌کند. شما به سادگی نمی‌توانید این را در پروژه‌های دیگر ببینید. همان طور که الکس گلدشتاین (Alex Gladstein) در مقاله‌ی شگفت‌انگیز خود می‌گوید 87 درصد کره‌ی زمین در زندگی، با استبداد و یا با ارزهای نسبتا نامعتبری روبه رو هستند.4.3 میلیارد نفر زیر نظر حکومت خودکامه زندگی می‌کنند و 1.2 میلیارد نفر نیز با تورم دو یا سه رقمی زندگی می‌کنند. بسیار دیده‌ایم که نظام اقتصادی کنونی بانک مرکزی در سراسر جهان با مردم چه کرده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *