دلایل کاهش قیمت ۳۰۰ میلیارد دلاری ارزش بازار ارزهای دیجیتال

دلایل کاهش قیمت 300 میلیارد دلاری در بازار ارزهای دیجیتال | همتاپی

بازار ارزهای دیجیتال اوایل دیروز اصلاح شدیدی را ثبت کرد. در این اصلاح بازار 10 ارز دیجیتال برتر در عرض چند دقیقه، 7 تا 10 درصد از ارزش بازار خود را از دست دادند.

در زمان نگارش مقاله، اصلاح بازار منجر به حذف نزدیک به 300 میلیارد دلار از بازار ارزهای دیجیتال شد و ارزش بازار از 3 تریلیون دلار به 2.65 تریلیون دلار کاهش یافت. علی‌رغم این که بسیاری از کارشناسان بازار، ماه نوامبر را یک ماه صعودی پیش‌بینی کردند، این دومین سقوط ناگهانی قیمت در دو هفته اخیر است.

نمای کلی بازار ارزهای دیجیتال | همتاپی

نمای کلی بازار ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

با کاهش بیت کوین به حدود 60 هزار دلار، بیشتر سود بیت کوین از ماه نوامبر از بین رفت. بیت کوین صبح دیروز و پیش از ثبت قیمت 60,583 دلار، بالای 66 هزار دلار خرید و فروش می‌شد. همانطور که در کندل ماهانه قابل مشاهده است، کاهش قیمت بازار، وضعیت بیت کوین را از سبز به قرمز تبدیل کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

به جز بیت کوین، آلتکوین های اصلی از جمله اتریوم (Ethereum) نیز کاهش شدید قیمت را ثبت کردند. اتریوم به پایین ترین سطح روزانه 4,271 دلار سقوط کرد. با این حال، نمودار ماهانه اتریوم (ETH)، به سبب افزایش شدید قیمت آن در این ماه، همچنان سبز است.

نمودار قیمت اتریوم | همتاپی

نمودار قیمت اتریوم. منبع: اتریوم

به جز استیبل کوین‌ها، اکثریت بازارِ ارزهای دیجیتال بازار قرمز شدند و سودهای عمده ماه نوامبر را از بین برد. نزدیک به 500 میلیون دلار از موقعیت های اهرمی/ لوریج شده (leveraged positions) نیز لیکوئید شد.

آیا تصویب لایحه 1 تریلیون دلاری زیرساخت، به کاهش ارزش بازار رمزارزها انجامید؟

تورم بالای ناشی از چاپ بیش از حد پول توسط فدرال ‌رزرو، بازار مالی سنتی را با چالش روبه‌رو کرده است، اما دولت‌ها به چاپ بیشتر پول ادامه می‌دهند تا خسارات ناشی از چاپ پول را محدود کنند. بسیاری بر این باورند که کاهش قیمت ناگهانی در بازار ارزهای دیجیتال به دلیل تصویب لایحه بحث برانگیز زیرساختی (infrastructure bill) است که به قانون تبدیل شد.

مجلس سنا هنگام بحث درباره بخش مالیات رمزارزها به دو گروه تقسیم شد؛ افرادی که از بازار غیرمتمرکز آگاهی نداشتند، خواستار یک سیستم نظارت کامل و ارائه گزارش مالیاتی شدند، در حالی که چند سناتور جمهوری‌خواه با تمام قوا با آن مخالفت کرده و یک قانون فراگیرتر پیشنهاد کردند.

صنعت ارزهای دیجیتال علی‌رغم افت بازار رشد خواهد کرد

مدیرعامل صرافی بایننس (Binance) می‌گوید، ارزهای دیجیتال علی‌رغم افت مکرر بازار، اصلاح قیمت و بازارهای نزولی یا صعودی، به رشد خود ادامه خواهد داد.

اظهارات چانگ پنگ ژائو ((CZ) Changpeng Zhao)، مدیرعاملِ صرافیِ بایننس، در مورد صنعت رمزارزها مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفته است. به گفته وی (CZ)، صنعت ارزهای دیجیتال علی‌رغم افت بازار، اصلاحات قیمت (price corrections) و بازارهای صعودی یا نزولی به رشد گسترده خود ادامه خواهد داد.

وی، صراحتاً این بیانیه را در توییتی اعلام کرد که بازتاب‌های زیادی در جامعه ارزهای دیجیتال فعال در توییتر داشت. علاوه بر این، توییت CZ درباره رمز ارزها به وضوح نشان می‌دهد که وی برخورد انعطاف‌پذیرتری با رویدادهای منفی صنعت کریپتو دارد.

در واقع،این نشان می‌دهد که وی صنعت ارز‌های دیجیتال را به دقت دنبال می‌کند و نه تنها از عشق و علاقه CZ به فناوری فین‌تک و کریپتو کم نشده، بلکه روز‌به‌روز به آن اضافه شده است. 

جدای از این، CZ از جمله شخصیت‌های برجسته و کلیدی است که به طور مداوم در حوزه ارزهای دیجیتال توییت می‌کند. نقش موثر او در فضای ارزهای دیجیتال به خوبی احساس می‌شود.

از سوی دیگر، اخیراً CZ در توییتی اشاره کرد که ارزهای دیجیتال هرگز متوقف نمی‌شوند. توییت او اظهار نظر‌های زیادی را از سوی شخصیت‌های بزرگی نظیر مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، به دنبال داشت.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *