فروش بیت کوین کاهش یافته است، اوج قیمت بیت کوین بالاتر از ۶۰ هزار دلار خواهد بود 

فروش بیت کوین کاهش یافته است، اوج قیمت بیت کوین بالاتر از 60 هزار دلار خواهد بود  | همتاپی

داده‌های روی زنجیره بیت کوین نشان می‌دهد که سوداگران و دارندگان بلند مدت به سیر صعودی بازار اعتماد کرده‌اند، زیرا فعالیت فروش بیت کوین توسط آنها به طرز قابل توجهی کند شده است.

برای اولین بار در بازار صعودی بیت‌ کوین (BTC)، نه تنها سرمایه‌گذاران بلند مدت بلکه سوداگران کوتاه مدت که معمولاً فشار فروش روزانه خود را تا پایان چرخه بازار افزایش می‌دهند، نیز با اعتماد به روند صعودی بازار، از فروش بیت کوین هایشان امتناع می‌ورزند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این موضوع کاهش عرضه بیت‌ کوین در بازار را تشدید می‌کند. اگر تقاضا همچنان بالا بماند، افزایش قیمت بیت کوین دور از انتظار نیست.

کاهش مجدد فعالیت فروش بیت کوین

در بازارهای صعودی بیت کوین، معمولاً شاهد حضور سوداگران کوتاه مدت زیادی هستیم که به امید کسب سریع سود به بازار می‌آیند، در حالی که سرمایه‌گذاران بلند مدت برای دستیابی به سود بیشتر، فشار فروش را به نیمه دوم چرخه بازار اضافه می‌کنند.

یکی از بهترین شاخص‌های روی زنجیره برای مشاهده این روند در هر چرخه امواج هودل (HODL) نام دارد. لذا، مدت نگهداری رمزارزها در هر آدرس بیت کوین پیش از فروش در بازار در بازه‌هایی مشخص ارائه شده و با رنگ‌های مختلف از یکدیگر متمایز می‌شوند.

نمودار امواج هودل | همتاپی

نمودار امواج هودل. منبع: گلس نود

به عنوان مثال، فردی که بیت کوین خود را به مدت 5 ماه نگه دارد، در بازه 3-6 ماه (3m-6m) قرار می‌گیرد و با نوار نارنجی روشن مشخص می‌شود. چنانچه این شخص تصمیم به فروش بگیرد، از آن بخش خارج شده و در محدوده 24 ساعته با نوار قرمز تیره جای می‌گیرد.

این بدان معناست که هرچه رنگ‌ها در نمودار امواج هودل در یک تاریخ مشخص قرمزتر باشند، حجم معاملات کوتاه مدت بیت کوین بیشتر خواهد بود. این فعالیت در طی بازار نزولی (خرسی) تقریباً در پایین‌ترین سطح و در بازار صعودی در بالاترین سطح خود قرار دارد، در حالی که فعالیت کوتاه مدت در یک بازار صعودی به اوج خود می‌رسد.

در نظر گرفتن ارزش‌ نهایی در امواج هودل بسیار اهمیت دارد

از آنجا که قیمت بیت‌ کوین در طول چرخه‌های بازار به طور قابل توجهی در نوسان بوده و امواج هودل تنها به تعداد کامل بیت کوین‌های انتقال یافته اختصاص دارد، لذا، این نمودار، مقدار کلی فروش بیت‌ کوین در یک روز مشخص را نشان نمی‌دهد.

از آنجا که بالا رفتن قیمت‌ها به سود هودلرها می‌باشد، امواج هودل را می‌توان با قیمت نهایی (realized price) مشخص کرد. قیمت نهایی، متوسط قیمتی است از آخرین قیمت خرید یا فروش بیت کوین بدست می‌آید.

لذا این تنظیم قیمت این امکان را فراهم می‌کند تا سودآوری مبتنی بر ارزش را به صورت روزانه از طریق بازه‌های زمانی که با رنگ‌های مختلفی از یکدیگر متمایز شده‌اند، تجسم کنیم.

شکل‌گیری بالاترین قیمت‌های بیت کوین در هر چرخه با توجه به اوج فعالیت کوتاه مدت

ارزیابی امواج هودل توسط قیمت نهایی، به ارزش سرمایه امواج هودل می‌انجامد، این مفهوم اولین بار توسط یکی از تحلیلگران روی زنجیره  به نام Typerbole ارائه شد. این تنظیمات نشان می‌دهد که بالاترین قیمت در بازه 1 هفته-1 ماه، با بالاترین قیمت‌ها در بازار برابر است.

ارزش سرمایه امواج هودل | همتاپی

ارزش سرمایه امواج هودل. منبع: گلس نود

این شاخص نه تنها حاکی از آن است که فعالیت فعلی فروش هنوز با بالاترین قیمت در بازار صعودی همخوانی ندارد، بلکه حتی نشان می‌دهد که این روند علی‌رغم افزایش قیمت، در حال کاهش است. این اتفاق اولین بار است که در بازار صعودی بیت کوین رخ داده است.

ارزش سرمایه امواج هودل در بازه زمانی 1 روز و 1 ماه | همتاپی

ارزش سرمایه امواج هودل در بازه زمانی 1 روز و 1 ماه. منبع: گلس نود

این روند در بازار صعودی بسیار غیرمعمول است. چنانچه بیت‌ کوین هنوز به بالاترین قیمت خود در بازار نرسیده باشد، سودجویان، اعم از کوتاه مدت و یا بلندمدت، به امید افزایش قیمت از فروش بیت‌ کوین‌های خود امتناع کرده و آنها را نگه می‌دارند که این امر عرضه بیت کوین در صرافی‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

فعالیت فروش بیت کوین نسبت به دوره هولدینگ آن بسیار کم است

رافائل شولتزه-کرافت (Rafael Schultze-Kraft)، مدیر ارشد فناوری گلس نود، با بررسی هودلرهای بلند مدت از طریق شاخص Coin Days Destroyed، نظر مشابهی دارد. این شاخص نشان دهنده کل روزهایی بوده که هولدرها از فروش بیت کوین هایشان سرباز زده و آنها را رها کرده‌اند.

میانگین متحرک 3 ماهه شاخص مذکور نشان می‌دهد که مشابه این وضعیت آخرین بار در تابستان 2019 که قیمت به اوج خود رسیده بود، مشاهده شده است.

فعالیت فروش بیت کوین نسبت به دوره هولدینگ آن بسیار کم است | همتاپی

رافائل شولتزه-کرافت در تحلیل نمودار فوق گفت:

بسیار خب، این عالیه!

بر اساس شاخص (CDD) Coin Days Destroyed: علیرغم اینکه قیمت بیت کوین از 50 هزار دلار فراتر رفته، شاخص سه ماهه CDD در سطوح پایین قرار داشته و اخیراً کاهش یافته است.

در اینجا، سرمایه‌گذاران با سابقه عملکرد بسیار قدرتمندی دارند، هودلرها با اطمینان عمل کرده و بهترین کار را انجام می‌دهند.

به عقیده من قیمت بیت‌ کوین هنوز ب اوج خود نرسیده است.

چنانچه قیمت به اوج بازار صعودی نزدیک باشد، انتظار می‌رود که شاخص در وضعیت بسیار بالایی قرار داشته باشد، زیرا دارندگان بلند مدت از هولدینگ بیت کوین هایشان سود می‌برند، که در حال حاضر مسئله این نیست.

رفتار خرج کردن بیت کوین نسبت به ارزش بازار پایین است

با در نظر گرفتن مفهوم Coin Days Destroyed و بررسی آن با توجه به میانگین مقدار ​​هدر شده رمزارز از منظر ارزش بازار، جریان نهفتگی (dormancy flow) مطرح می‌شود. این مفهوم توسط دیوید پوئل (David Puell) تحلیلگر و معامله‌گر بازار ارائه شده است.

نمودار جریان نهفتگی

نمودار جریان نهفتگی. منبع: گلس نود

جریان نهفتگی، میانگین متحرک سالانه خرج کردن بیت کوین را توصیف می‌کند. این مفهوم حاکی از عدم فروش بیت کوین توسط ماینرها است.

این شاخص نشان می‌دهد که میانگین سالانه خرج کردن بیت کوین بر مبنای دلار قابل قبول بوده و بسیار کمتر از هزینه‌های قبلی در بازار صعودی این رمزارز است.

سوخت موشک بیت کوین با کاهش فروش تامین می‌شود

فعالیت فروش بیت کوین از جانب سوداگران یا دارندگان بلند مدت در حال کاهش بوده و خرج کردن سالانه آن نسبت به سرمایه بازار نیز بسیار پایین است. داده‌های روی زنجیره نشان می‌دهد که عرضه این رمزارز در بازار با مشکل مواجه شده است. این امر افزایش شدید قیمت بیت کوین را به دنبال دارد. همین امر شرایط را برای بالا رفتن قیمت نجومی بیت کوین محیا می‌کند.  

با این حال، این یک تضمین به حساب نمی‌آید. زیرا در این شرایط، تقاضای مداوم به افزایش قیمت می‌انجامد. بنابراین، تقاضای افراد و موسسات با ارزش خالص بالا (high-net-worth) می‌بایست به دقت بررسی شود، زیرا آنها اخیراً نقش بسزایی در خرید بیت کوین داشته‌اند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *