مایک نووگراتز معتقد است که قیمت اتریوم (ETH) به هزار دلار خواهد رسید

مایک نووگراتز معتقد است که قیمت اتریوم (ETH) به هزار دلار خواهد رسید | همتاپی

مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، این سرمایه گذار میلیاردر، معتقد است که قیمت بیت کوین (BTC) به 20 هزار دلار و قیمت اتریوم (ETH) به هزار دلار خواهد رسید. در همین حال، بازار سهام ممکن است سقوط بیشتری را تجربه کند.

این هفته برای سرمایه گذارانِ ارزهای دیجیتال طوفانی آغاز شد. ارزش کل بازار، برای اولین بار در 18 ماه گذشته، به زیر 1 تریلیون دلار سقوط کرد. قیمت بیت کوین در روز دوشنبه به 21000 دلار کاهش یافت و اتریوم (ETH) نیز تا 1,093 دلار افت کرد.

پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه فدرال رزروِ ایالات متحده احتمالا نرخ بهره را در این هفته افزایش می‌دهد و خطر رکود در این کشور جدی‌تر می‌شود، ریزش قیمت‌ها شدت بیشتری به خود گرفت.

نووگراتز: قیمت بیت کوین (BTC) به 20 هزار دلار کاهش می‌یابد

در حالی که بازار سهام ایالات متحده نیز به واسطه این اخبار سقوط کرد، بازار ارزهای دیجیتال بیشترین آسیب را متحمل شد؛ بسیاری از سرمایه‌گذاران می‌ترسیدند که در صورت ادامه‌ی روند نزولی، قیمت فروش و خرید بیت کوین و اتریوم به ترتیب به زیر 20,000 دلار و 1,000 دلار سقوط کند.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

اما مایک نووگراتز، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، معتقد است که ارزهای دیجیتالِ پیشرو، در این سطوح قیمتی قوی عمل خواهند کرد.

در جریان کنفرانس مالی مورگان استنلی در روز دوشنبه، نووگراتز خاطرنشان کرد که بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با بازارِ سهام، به «کف قیمت» نزدیک‌تر است. او معتقد است، در حالی که قیمت بیت کوین (BTC) و اِتر (ETH) به ترتیب به 20,000 دلار و 1,000 دلار کاهش پیدا می‌کنند، خطرِ سقوطِ بیشتر بازار سهام وجود دارد. او گفت:

قیمت اتریوم در حال حاضر 1,200 دلار است و باید به حدود 1,000 دلار برسد. قیمت بیت کوین حدود 20,000 دلار، 21,000 دلار و 23,000 دلار است؛ بنابراین، شما در ارزهای دیجیتال در مقایسه با اوراق بهادار، بسیار نزدیک‌تر به کف قیمت هستید؛ بازارسهام به میزان 15 تا 20 درصدِ دیگر کاهش قیمت خواهند داشت.

نووگراتز، با توجه به افزایش نرخ‌های فدرال رزرو، خاطرنشان کرد که اکنون زمان مناسبی برای «اختصاص سرمایه زیاد» نیست. او افزود که این وضعیت تنها زمانی تغییر می‌کند که فدرال رزرو متوجه شود که «شرایط اقتصادی بسیار بد است»، و افزایش نرخ بهره را متوقف کند.

مطالب بیشتر: حد ضرر چیست ؟

ارزهای دیجیتال، جهان را دوباره شکل خواهند داد

مایک نووگراتز همیشه نسبت به بیت کوین و دارایی‌های رمزنگاری خوش‌بین بوده است. او در اوایل سال جاری گفت که بلاکچین جهان را تغییر می‌دهد، و  ارزهای دیجیتال بخش مالی را متحول می‌کند.

نووگراتز، در حالی که در مورد صنعت ارزهای دیجیتال خوش‌بین است، اما از سوی دیگر معتقد است که بسیاری از صندوق‌های سرمایه گذاریِ تأمینی ارزهای دیجیتال، در بازار نزولی دوام نمی‌آورند. به گفته او، حدود دو سوم از 1900 صندوق سرمایه گذاری تأمینیِ موجود در این صنعت، با تشدید  اوضاع زمستانِ ارزهای دیجیتال (crypto winter) از بین خواهند رفت.

در لحظه انتشار این خبر قیمت اتریوم به دلار در حوالی 1,059 در نوسان است، این ارزدیجیتال هفت روز گذشته خود را با 41 درصد کاهش قیمت را پشت سر گذاشته است.

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *