۳ دلیل افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم

3 دلیل افزایش قیمت بیت کوین به بالای 41,000 دلار و رشد قیمت اتریوم تا 3,000 دلار | همتاپی

با شروع روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین به بالای 41,000 دلار رسید و  اتریوم نیز 3,000 دلار را بازپس گرفت.

تحلیلگران مطرح بازار ارزهای دیجیتال با بررسی نمودارهای تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم و بیت کوین، سه دلیل برای تغییر روند صعودی این دو ارز دیجیتال ارائه کرده‌اند. 

1. تاثیر رشد 2 درصدی شاخص نزدک بر قیمت بیتکوین

بیت کوین اخیراً با شاخص کامپوزیت نزدک (Nasdaq Composite Index) و داوجونز (Dow Jones) بازار سهام هماهنگی نزدیکی پیدا کرده است. به گفته کالین وو (Colin Wu)، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس چینی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، اخیرا نزدک رشد 2 درصدی را تجربه کرده است، که این رشد احتمالاً به افزایش قیمت بیت کوین به بالای 41,400 دلار نیز کمک کرده است.

قیمت بیت کوین سطح 41,600 دلار را با افزایش 12 درصدی طی روزهای گذشته شکست و قیمت اتریوم نیز از سطح 3,000 دلار عبور کرد. تعداد انگشت‌شماری از 100 ارز دیجیتال برتر توانستند بیش از بیت کوین و اتریوم رشد کنند. شاخص نزدک که اخیراً با ارزهای دیجیتال ارتباط نزدیکی داشته است، بیش از 2 درصد رشد کرد.

منبع: توییتر Wu Blockchain (@WuBlockchain) 

گزارش داده‌های درون زنجیره‌ای وبسایت سانتیمنت (Santiment) نیز از افزایش بازار سهام به عنوان دلیلی برای افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم یاد کرده است.

با افزایش قیمت بیت کوین در روز جمعه، احساسات مثبت معامله‌گران ارزهای دیجیتال نسبت به احساسات منفی، به بالاترین سطح از پایان اکتبر 2021 رسید.

قیمت بیت کوین در روز جمعه هم‌زمان با رشد بازارهای سهام به کانال ۴۰ هزار دلار بازگشت. با این افزایش قیمت، احساسات مثبت در مقابل احساسات منفی معامله‌گران به بالاترین عدد از اواخر اکتبر رسیده است، زیرا خریداران بیت کوین اعتماد به نفس زیادی از رشد قیمت گرفتند.

منبع: توییتر Santiment (@santimentfeed) 

2. افزایش قیمت بیتکوین تحت تاثیر بازار اسپات

وو همچنین در توییتی گفت که اگرچه قیمت بیت‌ کوین و اتریوم به ترتیب 12 و 6 درصد در رشد داشته‌اند، اما سایر ارزهای دیجیتال شاهد رشد زیادی نبودند. با این حال، کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) نشان می‌دهد که برخی از آلتکوین‌ها رشد خوبی داشتند، مانند Near Protocol (15.5 درصد)، Decentraland (MANA) (13.2 درصد)، LEO (22.66 درصد)، SAND (17.67 درصد) و غیره.

با این حال، وو می‌گوید که احتمالا محرک افزایش قیمت یت کوین و اتریوم، بازار اسپات بوده است، نه بازار مشتقات ارزهای دیجیتال. او داده‌هایی را به اشتراک گذاشته است که در 24 ساعت گذشته، حجم نقدینگی‌های آتی بیت کوین تنها 100 میلیون دلار بوده و 90 میلیون دلار شامل لیکوئید شدن معاملات شورت است، یعنی بازار مشتقات نسبتاً سرد بوده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که علیرغم افزایش شدید قیمت‌ها ارزهای دیجیتال، حجم نقدینگی قرارداد 24 ساعته بیت کوین تنها 100 میلیون دلار بوده است و 90 میلیون دلار در موقعیت‌های فروش نقدی نقد شده است که نشان می‌دهد بازار مشتقه نسبتاً سرد بوده و افزایش قیمت ناشی از آن نیست. 

منبع: توییتر Wu Blockchain (@WuBlockchain) 

3. ارزیابی رشد قیمت بیت کوین توسط پیتر شیف

پیتر شیف (Peter Schiff)، یکی از بنیان‌گذاران SchiffGold، دوستدار طلا و از مخالفان بیت کوین، در مورد افزایش قیمت بیت کوین به بالای 41,000 دلار اظهار نظر کرده و حامیان بیت کوین را ناراحت کرده است. او در توییتی نوشت که این ممکن است آخرین فرصت برای خرید بیت کوین پرچمدار در بالای 40,000 دلار باشد.

پیش از این، او در توییتر اظهار داشت که انتظار دارد قیمت بیت کوین به زیر 30,000 دلار کاهش یابد و سپس با یک سقوط ناگهانی مواجه شود که بیت کوین را به کف قیمت 10,000 دلار برساند.

 پسر وی، اسپنسر، یک بیت کوینر است. با وجود تلاش‌های متعدد پیتر برای سوق دادن او به طلا، اسپنسر اخیرا توییت کرد که وقتی قیمت بالا رفت، بیت کوین بیشتری خریده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *