۳ دلیلی که باعث شده است ذخایر اتریوم در صرافی‌های ارز دیجیتال به پایین‌ترین سطح برسد

3 دلیلی که باعث شده است ذخایر اتریوم صرافی‌های ارز دیجیتال به پایین‌ترین سطح برسد | همتاپی

پس از افزایش استیکینگ اتر (ETH) در اتریوم 2.0 و همزمان با نزدیک شدن به رویداد هاردفورک لندن، ذخایر ارزی اتریو‌م در صرافی‌های ارز دیجیتال به پایین‌ترین میزان رسیده است.

طی هفته‌ی گذشته، تحلیلگران بازار رمز ارزها متوجه برخی تحولات جالب مربوط به عرضه اتریوم شدند. این در حالیست که به رویداد هاردفورک اتریوم لندن در 4 اوت نزدیک می‌شویم.

داده های اخیر کریپتوکوانت (CryptoQuant)، شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین، نشان می‌دهد که موجودی اتر نگهداری شده در صرافی‌های ارز دیجیتال از ابتدای ژوئیه به پایین‌ترین سطح روزانه رسیده است.

موجودی اتریوم تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال | همتاپی

موجودی اتریوم تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال. منبع: کریپتوکوانت

برای پاسخ به سوال آیا کاهش موجودی اتریو‌‍م در صرافی‌ها باعث افزایش یا کاهش قیمت اتریوم خواهد شد؟ بهتر است نگاه دقیقی به برخی از عوامل افزایش تقاضا برای اتر بیندازیم، از جمله قرارداد سهام اتریوم 2.0، افزایش فعالیت در امور مالی غیرمتمرکز و هیجان معامله گران پیش از اجرای طرح 1559.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

میزان استیکینگ در اتریوم 2.0 از 6 میلیون اتر عبور کرد

یکی از علل افزایش تقاضا برای اتر، قرارداد سهام اتریوم 2.0 است که در 30 ژوئن از مرز 6 میلیون اتر فراتر رفت.

در حال حاضر 6 میلیون اتر در قرارداد سپرده اتریوم 2.0 وجود دارد.

داده‌های کریپتوکوانت نشان می‌دهد که از ابتدای سال میلادی در اول ژوئیه بیشترین میزان خروج اتریو‌م از صرافی‌های ارز دیجیتال در یک روز، با بیش از 596,000 واحد اتر، اتفاق افتاده است.

نمودار جریان خالص اتریوم در صرافی‌های ارز دیجیتال | همتاپی

نمودار جریان خالص اتریوم در صرافی‌های ارز دیجیتال. منبع: کریپتوکوانت

جدیدترین داده‌های ارائه شده توسط Eth2 Launchpad نشان می‌دهد که مقدار فعلی اتر استیک شده 6,166,661 واحد است. این امر حاکی از آن است که همه اترهای خارج شده از صرافی‌های ارز دیجیتال، استیک نشده‌اند.

ارزش DeFi بالا می‌رود

یکی دیگر از مقاصد احتمالی اترهای خارج شده از صرافی‌های ارز دیجیتال، ورود به اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که با افزایش ارزش توکن و همچنین کل ارزش توکن‌های قفل شده (TVL) در پروتکل‌های DeFi روبرو شده است.

در حالی که ارزش اتر و بیت کوین‌هایی که در دیفای قفل شده‌اند بالاست، قیمت آنها نسبت به هفته‌ی گذشته تقریبا بدون تغییر مانده است. به عبارت دیگر، افزایش ارزش کل قفل شده (TVL) روز پنج شنبه ممکن است ناشی از  افزایش ارزش توکن‌ها باشد، زیرا سپرده‌ها و وام‌های ارائه شده توسط دون انلیتیکس (Dune Analytics) ثابت مانده‌اند.

هیجان معامله گران پیش از هارد فورک لندن افزایش می‌یابد

سومین علت تحولات اخیر اتریوم، هاردفورک لندن و پروپوزال EIP-1559 است. بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند این نسخه به دلیل انتقال به مکانیزم سازگار با محیط زیست و همچنین ویژگی محدودیت در تعداد که تعداد توکن‌های موجود در بازار را کاهش می‌دهد، بر قیمت اتریوم تأثیر مثبت بگذارد.

دلیل احتمالی در افزایش قیمت جفت ارز اتریوم‌/ بیت کوین (ETH/ BTC)، هیجان در مورد هاردفورک پیش رو است که از 27 ژوئن به وجود آمده است، زیرا قیمت اتر با جفت ارز دلار آمریکا نیز افزایش یافته است.

نمودار 4 ساعته قیمت اتریوم/ بیت کوین | همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت اتریوم/ بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو 

در حالی که قیمت اتریوم از 27 ژوئن عملکرد بهتری نسبت به قیمت بیت کوین داشته است، اما بیتکوین سعی داشت وضعیت کل بازار را بهبود بخشد. این امر نشان‌دهنده‌ی آن است که بیتکوین در صورت وجود شرایط نامطلوب، مقاوم‌ترین رمز ارز است.

با این حال ، در طولانی مدت، نمی‌توان از ارزش بالای اتریو‌م چشم پوشی کرد و نبرد بین اتر و بیت کوین همچنان به سرانجام نرسیده است. طبق گزارش اخیر گولدمن ساکس (Goldman Sachs) ، در سال‌های آینده مارکت کپ اتریوم احتمالاً می‌تواند از کل مارکت کپ بیت کوین بیشتر شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *