مجمع جهانی اقتصاد، ۴ عامل اصلی گرایش به ارزهای دیجیتال را اعلام کرد

مجمع جهانی اقتصاد، 4 عامل اصلی گرایش به ارزهای دیجیتال را اعلام کرد | همتاپی

مجمع جهانی اقتصاد (WEF)، چهار عامل را به عنوان اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار در ایجاد موج پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر جهان اعلام کرد.

این سازمان بین‌المللی مستقل در گزارش اخیر خود آورده است که به خاطر مجموعه‌ای از محرک‌های اقتصادی، گرایش به  سمت ارزها دیجیتال رو به افزایش است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

آن‌ها اعلام کردند: 

سیاست‌های بانک‌های مرکزی، تورم بیش از حد و بی‌ثباتی اقتصاد کلان، باعث ایجاد بی‌ثباتی و کاهش ارزش ارزهای فیات محلی نسبت به سایر ارزهای جهان در قبل و به ویژه در طول مدت همه‌گیری کووید19 شده است. این جریان باعث شده است که افراد و شرکت‌هایی مانند مایکرواستراتژی، تسلا و Square نسبت به داشتن بیت‌کوین و سایر پول‌های دیجیتالی ترغیب شده و همین‌طور باعث افزایش حمایت کاربران و آگاهی سیاست‌گذارانی از آمریکا گرفته تا السالوادور شده، یعنی همان افرادی که سیاست‌های جدید را در مورد ارزهای دیجیتال تدوین می‌کنند.

WEF خاطرنشان کرد که کارمزدهای انتقال پول روز به روز بیشتر شده و همین امر توجه بالقوه و روزافزون به سیستم‌های همتا به همتا(P2P) را که در بسیاری از ارزهای دیجیتال یافت می‌شود، توجیه می‌کند.

یکی دیگر از عوامل افزایش گرایش به دارایی‌های رمزارزی، ایجاد و قابلیت توسعه‌ سریع استیبل‌کوین‌ها به عنوان عاملی کارآمدتر برای مبادلات است.

برای مثال، ارزش بازار USD Coin با نماد USDC، با رشدی 6100 درصدی از مرز 25 میلیارد دلار عبور کرده است. چنین جذابیتی حتی کشوری مثل سوئد را تشویق کرده است تا برنامه کرون الکترونیکی خود را به منظور رقابت با رمزارزها و ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی (CBDC) پایه‌ریزی کند.

WEF در انتها، به مجموعه وسیعی از اپلیکیشن‌های مختلف ارائه شده به واسطه دارایی‌های دیجیتالی، به همراه تلاش برای استفاده از انرژی پاک و همین‌طور مصرف انرژی کمتر، اشاره و این مورد را به عنوان دلیلی برشمرد که توجه مردم را به سمت بازار ارزهای دیجیتال جلب کرده است.  

چنین پیشرفت‌هایی همچنین باعث افزایش استفاده از اپلیکیشن‌های DeFi می‌شود. گسترش و بلوغ سریع این نوآوری‌ها تا حد زیادی به خاطر ساختار منبع‌باز و جوامع توسعه‌دهنده جهانی آن است که زیر‌ساخت‌های شبکه‌های رمزارزی را تشکیل داده‌اند.

WEF همچنین اعلام کرد ارزهای دیجیتا‌ل نه تنها زمینه فعالیت‌های مالی غیرقانونی فراهم نمی‌کنند، بلکه فرصتی برای ایجاد یک سیستم اقتصادی شفاف‌تر ایجاد می‌کنند.

قانون‌گذاران، بر ماهیت ناشناس بودن و بدون مرز سیستم‌های ارزهای دیجیتال به عنوان خطرات احتمالی پولشویی و تأمین مالی تروریسم تأکید دارند. اما، فعالیت غیرقانونی در این سیستم به میزان قابل توجهی کمتر از سیستم مالی سنتی است و تنها 0.34 درصد از کل تراکنش‌های رمزارزی را شامل می‌شود.

ارزهای دیجیتال قابلیت ایجاد شفافیت را داشته و فرصتی را برای قانون‌گذاران فراهم می‌آورند که به طور فعال در پی تغییر جایگاه اکثر تراکنش‌ها از مبادی اقتصادی غیررسمی به مبادی اقتصادی رسمی باشند. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *