آیا ۶۹ هزار دلار سقف چرخه صعودی بیت کوین بود؟

تحلیل قیمت بیت کوین: آیا 69 هزار دلار سقف چرخه صعودی بیت کوین بود؟ | همتاپی

در 24 ساعت گذشته هیچ حرکت معناداری برای قیمت بیت کوین اتفاق نیفتاده است، بنابراین بهتر است ساختار فعلی آن را از منظر درون زنجیره‌ای و تکنیکال بررسی کنیم.

حرکات قیمت بیتکوین در کوتاه مدت همچنان متزلزل است، که ممکن است تا حد زیادی به نوع جدید کووید مربوط باشد.

علی‌رغم حرکات نزولی اخیر، معیارهای درون زنجیره‌ای و تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، روند میان‌مدت و بلندمدت را صعودی پیش‌ بینی می‌کنند و هیچ نشانه‌ای از نزول شدید را نشان نمی‌دهند. 

تحلیل تکنیکال میان مدت قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در بازه زمانی روزانه در داخل کانال صعودی به سمت بالا حرکت می‌کند و سقف‌ها و کف‌های بالاتری را تشکیل می‌دهد که روند صعودی را تایید می‌کند.

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین نشان می‌دهد با حرکت صعودی اخیر (~70% از کف کانال)، بازار یک اصلاح 20 روزه را تجربه کرده است. با توجه به ساختار ذکر شده، احتمال ادامه روند صعودی فعلی به دلیل تفاوت بین موج A و B وجود دارد. موج A با شیب ملایم‌تری نسبت به موج B حرکت کرد و به سقف کانال رسید، در حالی که موج B با شیب تندتر در مدت زمان کوتاه‌تری حرکت کرد.

از سوی دیگر، کندل‌های قرمز در موج B ضعیف‌تر از موج A هستند و عمق اصلاح موج B کمتر از موج A است. همه این‌ها نشان‌دهنده یک حرکت صعودی قوی است. با فرض این که بیت کوین آخرین موج روند صعودی خود را مانند گذشته کامل کند و به سمت بالای کانال حرکت کند، قیمت بیت کوین ممکن است به 90 هزار دلار برسد.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل تکنیکال کوتاه مدت قیمت بیت کوین

به عنوان گام بعدی، بررسی بازه‌های زمانی پایین‌تر برای ارزیابی دوام روند میان‌مدت مهم است. قیمت با خط روند نزولی (خط آبی) دست و پنجه نرم می‌کرد که در چند ساعت پیش آن را شکست، اما این شکست هنوز تایید نشده است (که یک شکست اشتباه است). تغییر روند  زمانی تایید می‌شود که قیمت از خط روند نزولی کوتاه مدت عبور کند و سقف بالاتر تشکیل دهد.

در نتیجه با تشکیل سقف بالاتر در 60,000 دلار، احتمال ادامه روند صعودی بیشتر می‌شود. فشار فروش نزولی با سایه کندل‌ها به سمت 60 هزار دلار در این بازه زمانی مشخص است. اما، اول گاوها باید این خط را بشکنند، و از طرف دیگر، سطح حمایت حیاتی بعدی در 56 هزار دلار و پایین‌ترین کف هفته گذشته در 53 هزار دلار را حفظ کنند.  نمودار تحلیل قیمت بیت کوین | همتاپی

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

تحلیل میزان عرضه و تقاضا بیت کوین

با نگاهی به نرخ تغییر ذخایر ارزی صرافی‌ها، می‌توان قدرت عرضه و تقاضا را در بازار تخمین زد. همان‌طور که نشان داده شد، روند بلندمدت، کاهش مداوم ذخایر را در تمامی صرافی‌ها تایید می‌کند. روند نزولی فعلی از اواسط جولای شروع شد، زمانی که بازار از سطح حمایت 30 هزار دلار صعودی شد. از آن زمان تاکنون، شوک عرضه باعث افزایش قیمت‌ها شده است. 

 تغییر ذخایر ارزی صرافی‌های ارز دیجیتال | همتاپی

تغییر ذخایر ارزی صرافی‌های ارز دیجیتال. منبع: تردینگ ویو

ارزیابی سود و زیان

پس از ثبت رکورد تاریخی (ATH) جدید 69 هزار دلاری در اواخر نوامبر، بازار 23 درصد ریزش داشت. نگرانی اصلی این بود که این ATH سقف سیکل قیمتی باشد. برای روشن کردن این موضوع، می‌توانیم میزان معاملات در سود را در ATH جدید در اواخر نوامبر (69 هزار دلار) و ATH قبلی در آوریل (64 هزار دلار) مقایسه کنیم. تصویر زیر شدت سود و زیان هفتگی را به عنوان درصدی از سقف تحقق یافته نشان می‌دهد. صعود اخیر به 69 هزار دلار مانند سه ماهه اول 2021 تحقق سود شدیدی را تجربه نکرده است. این تحلیل نشان‌دهنده این است که بازار هنوز ممکن است فرصت‌هایی برای خرید بیت کوین داشته باشد، چرا که سرمایه‌گذاران ممکن است در انتظار دوره جدیدی از رشد قیمتی باشند.

نمودار شدت سود و زیان هفتگی بیت کوین | همتاپی

نمودار شدت سود و زیان هفتگی بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

تحلیل ریسک

مایر مالتیپل (Mayer Multiple) مضربی از میانگین متحرک 200 روزه و قیمت است که با مقایسه قیمت از نظر نسبت به ارزش‌ مشخص شده، آینده قیمت را تخمین می‌زند. قیمت فعلی کمی بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه (46 هزار دلار) و در منطقه کم خطر است. بر اساس ساختار بازار موجود، منطقه پرخطر بین 80-110 هزار دلار است.

نمودار قیمت بیت کوین | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *