با افزایش احساسات نزولی در بازار، هشدار کاهش قیمت اتریوم جدی است

با افزایش احساسات نزولی در بازار، هشدار کاهش قیمت اتریوم جدی است | همتاپی

اتریوم در حال تلاش برای عبور از سطح مقاومت کلیدی نزدیک به ۱,۶۰۰ دلار است. همچنین با تشدید احساسات نزولی حاکم بر بازار، احتمال بازگشت روند نزولی برای تست مجدد قیمت توسط خریداران در منطقه افقی ۱,۴۲۷ دلار نیز در حال افزایش است.

پیدایش یک الگوی نزولی در نمودار روزانه هشدار قریب الوقوعی برای وقوع مرحله‌ جدیدی از اصلاح قیمت در هفته‌های آینده است. بنابراین، سوال جدی این است که آیا در مرحله فعلی ذخیره سود (سیو سود) انجام داده، یا به خرید اتریوم در سطوح بالای ۱,۵۰۰ دلار همچنان ادامه دهیم؟

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

نکات کلیدی تحلیل قیمت اتریوم

افزایش فشار فروش در سطح ۱,۶۰۰ دلار منجر به پیدایش الگوی ستاره عصر (evening star pattern) می‌شود. ستاره عصر، الگوی کندل استیک نزولی است که از سه کندل تشکیل شده است: یک کندل سفید بزرگ، یک کندل کوچک و یک کندل قرمز. این الگو نشان دهنده پایان روند صعودی است.

شکست سطح حمایت ۱,۴۲۷ دلاری می‌تواند قیمت اتریوم را حتی به ۱,۲۵۹ دلار کاهش دهد.

شاخص ترس و طمع اتریوم به سطح ۳۲ درصد کاهش یافته است.

نمودار روزانه قیمت اتریوم، نشان دهنده یک رویارویی شدید قدرت در سطح حمایت ۱,۶۰۰ دلار است، که ممکن است مانع آغاز زودهنگام روند نزولی بالقوه شود. با این حال، پیدایش الگوی ستاره عصر در سطح مقاومت مذکور، نشان دهنده افزایش اساسی احساسات نزولی معامله‌گران در بازار است.

علاوه بر این، کندل‌های ریجکت قیمت در سطوح بالاتر واقع در متحرک نمایی ۵۰ و ۲۰ روزه، نشان دهنده افزایش اساسی در فشار فروش است. همچنین روند کاهشی در حجم معاملات روزانه نیز در محدوده سطح مقاومت، نشان دهنده کاهش علاقه خریداران به بازار است.

علاوه بر این، تصویر بزرگتر الگوی سر و شانه را نشان می‌دهد که  خط گردن آن در منطقه افقی ۱,۴۲۷ دلاری در حال شکل‌گیری است. در ادامه  با تکمیل روند نزولی احتمالی که الگوی نزولی را کامل می‌کند، احتمال شکست سطح حمایتی دور از انتظار نیست و وقوع این اتفاق به زودی منجر به کاهش شدید قیمت اتریوم خواهد شد.

بنابراین، شکست نزولی منطقه افقی ۱,۴۲۷ دلار، می‌تواند منجر به کاهش قیمت به سطح حمایت بعدی در مرز ۱,۲۶۰ دلار شود.

با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت اتریوم را در حدود منطقه تقاضای ۱,۴۲۷ دلار شناور نگه دارند، آغاز یک روند جانبی صعودی طولانی مدت زیر ۱,۶۰۰ دلار ممکن است.

اندیکاتورهای تکنیکال قیمت اتریوم

شاخص حرکت جهت دار(Directional Movement Index) یا DMI، نشان دهنده یک روند جانبی در خطوط DI است، که انعکاسی از احساسات منفی معامله گران است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز وقوع شکست صعودی را قابل انتظار می‌داند، زیرا نمودار قیمت اتریوم همچنان یک چرخش روند از سطح کلیدی ۱,۶۰۰ دلار را نیز پیش بینی می‌کند.

مطالب مرتبط: بعد از رویداد ادغام (Merge) چه اتفاقی برای اتریوم می‌افتد؟

همچنین وقوع خط متقاطع نزولی بین متحرک نمایی ۲۰ و ۵۰ روزه، نشان دهنده تشدید  فروش اساسی در بازار است.

سطوح مقاومت کلیدی: ۱,۶۰۰ دلار و ۱,۷۳۰ دلار

سطوح حمایت کلیدی: ۱,۴۲۷ دلار و ۱,۲۵۹ دلار

در لحظه بارگذاری این مقاله، قیمت اتر به دلار با افزایش 6.45 درصدی نسبت به دیروز در حوالی 1,664 دلار در نوسان است. 

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *