بانک‌ها و قانونگذاران به پای ارزهای دیجیتال نمی‌رسند

بانک‌ها و قانونگذاران به پای ارزهای دیجیتال نمی‌رسند

در مقایسه با بانک‌ها و قانون‌گذاران حوزه مالی سنتی، حوزه ارزهای دیجیتال با سرعت سرسام‌آوری در حال پیشرفت است. حتی استخدام افراد متخصص ارزهای دیجیتال در حال حاضر یک چالش بزرگ است، زیرا بهترین استعدادها در صنعت پر تقاضای بانکداری سنتی هستند.

نمی‌توان پا به پای ارزهای دیجیتال حرکت کرد

بانک‌ها، قانونگذاران و دیگر زیرساخت‌های اقتصاد سنتی چه خوششان بیاید چه نیاید، صنعت رمزارزها با سرعت سرسام‌آوری در حال تغییر اقتصاد و به طور کلی کسب و کارهاست و ریتم کُند اقتصاد سنتی و قانونگذاران ناظر بر آن، به این معنی است که آنها قادر نیستند تا پا به پای ارزهای دیجیتال حرکت کنند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

البته باید اعتراف کرد که برای قطار سریع‌السیر رمزارزها نیز گاها مشکلاتی پیش می‌آید و شرکت‌هایی بدلیل مسائلی مانند هک شدن کدها، کمبود نقدینگی و مواردی از این قبیل، یک شبه از بین می‌روند.

تکنولوژی جدید، اقتصاد سنتی را کنار زده است

اما این صنعت احتمالاً از تکنولوژی‌های تأثیرگذاری استفاده خواهد کرد که بانک‌ها و امثال آن به چیزی غیرضروری تبدیل خواهند شد. در واقع این امر اکنون هم دارد اتفاق می‌افتد.

این طور به نظر می‌رسد که همین بیت کوین، طلا را به عنوان عاملی ترجیحی برای ذخیره ثروت، کنار بزند. فقط این که باید به اندازه کافی رشد کند تا نوسانات شدید قیمتی کمتری داشته باشد و این واقعیت که به اندازه طلا نمی‌توان در آن دستکاری کرد نیز به نفع آن خواهد بود.

کمبود نیروی انسانی برای قانونگذاری ارزهای دیجیتال

گفته می‌شود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) امسال در حال استخدام گسترده می‌باشد، زیرا تعداد انبوه شرکت‌های رمزنگاری و فناوری‌های متنوعی که آنها به کار می‌گیرند، حداکثر انرژی را از قانون‌گذاران می‌گیرند.

همچنین، سازمان بانکداری اروپا (EBA) که عهده‌دار مسئولیت قانون گذاری بانک‌های اروپایی می‌باشد، اخیراً در مورد منابع انسانی متخصص جهت نظارت و اجرای مقررات برای رمزارزها، ابراز نگرانی کرده است.

رئیس این سازمان خوزه مانوئل کامپا (Jose Manuel Campa)، ابراز نگرانی کرده که تا 3 سال دیگر، ارزهای دیجیتال در حوزه‌های زیادی که حتی فکرش را هم نمی‌توان کرد، توسعه و گسترش خواهد یافت. این درحالی است که نیروی ماهر در زمینه رمزارزها، برای اجرای قوانین جدید در همه جوانب، وجود ندارد.

قانون گذاران از قافله عقب افتاده‌اند

قوانین به هیچ وجه آمادگی مواجهه با این صنعت را ندارند و حقیقت این است که کمی دشوار است تا از سازمان‌های نظارتی که غرق در قوانین قدیمی هستند بخواهیم تا قوانین جدیدی را برای کنترل تکنولوژی‌هایی که دنیا را تغییر خواهند داد، وضع کنند. 

رئیس کمیسیون بورس “گری جنسلر” (Gary Gensler)، همچنان درباره قوانین حوزه مالی که در اوایل قرن گذشته وضع شده بودند، صحبت می‌کند. با عمل به قوانین قدیمی، کل صنعت ارزهای دیجیتال در شرایطی دست و پا گیر قرار می‌گیرند و درست به اندازه سیستم مالی فعلی، کُند و زمین‌گیر می‌شوند.

هزینه‌های کسب و کار

همانطور که صرافی‌های ارز دیجیتال و پلتفرم‌های وام‌دهی بزرگ‌تر متوجه شده‌اند، بکارگیری نیروی متخصص مورد نیاز برای گذر از مبادی خطرناک نظارتی حاکم بر بسیاری از حوزه‌های قضایی مالی در سراسر جهان و انجام کسب‌وکار در فضای نظارتی کنونی، میلیون‌ها دلار برای آنها هزینه در بر دارد. 

بانک‌ها و مؤسسات مالی دنیای سنتی، کُند کار می‌کنند. آیا می‌خواهیم که سیستم اقتصاد آینده ما نیز این گونه باشد؟ نهادهایی که بر ما حکومت می‌کنند، چنین می‌خواهند. بنابراین می‌توان امیدوار بود که یک سیستم اقتصاد موازی بتواند به اندازه‌ای سریع رشد کند که از دسترس آنها و شرایط موجود فاصله بگیرد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: cryptodaily.co.uk
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. من در یک مقاله خوندم که کشور چین جزو کشور هایی است که تراکنش های مربوط به ارز دیجیتال رو غیر قانونی میدونه و در عین حال معروف ترین صرافی ارز دیجیتال (بایننس) مربوط به چینه ! چه تضمینی هست که دولت چین اقدام به بستن حساب های داخل بایننس نکنه ؟

    1. سلام دوست عزیز

      اگرچه صرافی ارز دیجیتال بایننس در سال ۲۰۱۷ در کشور چین راه‌اندازی شد، اما به دلیل قوانین سختگیرانه چین در خصوص ارزهای دیجیتال، دفتر مرکزی این صرافی به کشور دیگری انتقال داده شد و در حال حاضر قوانین کشور چین به هیچ عنوان در روند کاری این صرافی اختلال ایجاد نخواهد کرد.

      علی رغم این موارد این نکته نیز حائز اهمیت است که کاربران ایرانی در صرافی بایننس تحریم هستند و حساب کاربری آنها در صورت شناسایی توسط تیم بایننس مسدود خواهد شد.