سقوط قیمت بیت کوین و اتر، در پی هشدار جروم پاول در مورد اقتصاد آمریکا 

سقوط قیمت بیت کوین و اتریوم، در پی هشدار جروم پاول در مورد اقتصاد آمریکا | همتاپی

بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) بلافاصله بعد از شروع سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس بانک مرکزی آمریکا در گردهمایی سالانه جسکون هول (Jackson Hole) سقوط کرد. یک ساعت بعد از شروع سخنرانی رئیس فدرال رزرو، قیمت بیتکوین 1.83٪ و اتریوم 1.80٪ کاهش یافت.

این سقوط شدید قیمت زمانی رخ می‌دهد که عوامل اقتصاد کلان برای صنعت ارزهای دیجیتال نامطلوب باشند. بعد از انتشار آمار تورم در اوایل این ماه، بازار ارزهای دیجیتال یک رشد کوتاه‌مدت را تجربه کرد. این رشد قیمت موجب رفع نگرانی و جبران خسارات برخی از تریدرهای ارز دیجیتال شد که به خاطر نوسانات شدید بازار روزهای سختی را تجربه کرده بودند.

سقوط آنی قیمت بیت کوین بعد از سخنرانی جروم پاول

جروم پاول سخنانش را با ذکر این نکته آغاز کرد که تمرکز بانک مرکزی روی بازگرداندن نرخ تورم به هدف 2 درصدی است. رئیس بانک مرکزی آمریکا بر اهمیت ثبات قیمت‌ها برای اقتصاد و مسئولیت بانک مرکزی در این زمینه تأکید کرد. پاول گفت نرخ‌های بهره بالاتر، رشد کندتر و شرایط بهتر بازار، کار تورم را کاهش خواهد داد.

وی همچنین در بخشی از این سخنرانی افزود:

این شرایط خانواده‌ها و کسب و کارها را کمی تحت فشار قرار می‌دهد. بازیابی ثبات قیمت‌ها کمی زمان خواهد برد و نیازمند بکارگیری قاطعانه ابزارهایمان برای ایجاد تعادل بهتر میان عرضه و تقاضا است. کاهش تورم احتمالاً مستلزم یک دوره مستمر رشد اقتصادی کندتر از نرخ روند رشد است.

سرعت کند رشد اقتصاد آمریکا 

به گفته رئیس فدرال رزرو، اقتصاد ایالات متحده به وضوح نسبت به نرخ رشد تاریخی سال 2021 در حال کند شدن است. او در ادامه توضیح داد رشد سال 2021 نتیجه گشایش اقتصادی بعد از رکود ناشی از همه‌گیری کرونا بود. به عقیده جیمز پاول، اقتصاد آمریکا علیرغم داده‌های اقتصادی ضد و نقیض، همچنان از یک شتاب زیربنایی قوی برخوردار است.

بازار کار مشخصاً قوی اما به‌طور واضحی نامتعادل است؛ طوری که تقاضا برای کارگران تا حد زیادی از عرضه نیروی کار موجود پیشی می‌گیرد.

مطالب مرتبط: پیش بینی قیمت بیت کوین: آیا قیمت بیتکوین تا سطح ۱۸,۳۰۰ دلار سقوط خواهد کرد؟

تریدرها و کارشناسان ارز دیجیتال به خوبی می‌دانستند سخنرانی جیمز پاول روی پیش بینی قیمت بیتکوین و اتریوم در چند روز آینده تأثیر خواهد داشت. همین طور نیز شد و سقوط قیمت بیتکوین و اتریوم بعد از این سخنرانی، روی تحرکات سایر ارزهای دیجیتال نیز تاثیر گذاشت. در زمان نگارش این مطلب، خرید و فروش بیت کوین بعد از افت 1.94 درصدی در 24 ساعت گذشته با نرخ 21,271 دلار انجام می‌شود. در طرف دیگر، اتریوم نیز با افت 4.16 درصدی در 24 ساعت گذشته با نرخ 1,641.91 دلار خرید و فروش می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *