هدف بعدیِ فروشندگان بیت کوین، سطحِ ۱۵ هزار دلار است؟

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC): هدف بعدیِ فروشندگان بیت کوین، سطحِ 15 هزار دلار است؟ | همتاپی

در حالی که قیمت بیت کوین (BTC) در حال تجربه نوساناتِ اندکی (به استثنا برخی موارد) بوده است، هیچ نشانه‌ای از افزایش یا بهبود در قیمت این ارز دیجیتال مشاهده نمی‌شود.

پس از یک صعود کوتاه مدت به سوی مرز 21 هزار دلار، قیمت بیتکوین به آرامی در حال کاهش است تا منطقه تقاضا 18 هزار دلار را مجدداً آزمایش کند. این منطقه همچنین با سقف قیمتی سال 2017 هم‌راستا است و یک حمایت روانی محسوب ‌می‌شود.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت بیت کوین

از سوی دیگر، یک حرکت انبساطی همیشه با الگوهای ادغام و اصلاح کوتاه‌مدت تا میان‌مدت همراه است. همان‌طور که در نمودار زیر مشهود است، قیمت همیشه پس از هر حرکت انبساطی، یک الگوی اصلاحی تشکیل می‌دهد. پس از یک کاهش شدید، بیتکوین در حال تشکیل یک الگوی اصلاحی ادامه‌دار است و در تلاش است تا آن را به سمت پایین بشکند. از این رو، به نظر ‌می‌رسد یک سناریوی نزولی و به دنبال آن، حرکت به منطقه 13 تا 15 هزار دلاری ممکن است اتفاق بیفتد.

با این وجود، میانگین‌های متحرک 50 روزه و 100 روزه همراه با سطح 30 هزار دلار، موانع اصلی پیش روی بیت کوین برای معکوس کردن روند نزولی و آغاز روند صعودی بزرگ بعدی هستند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو

تحلیل تکنیکال نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین 

قیمت بیتکوین پس از آزمایش مرز پایین برای سومین بار، در داخل یک کانال نزولی قرار گرفته و تثبیت شده است. در مرحله ادغام، قیمت، یک الگوی ادامه‌دار معروف به نام «کُنج» را تشکیل داده و به خط روند پایین‌تر رسیده است.

توجه به این نکته مهم است که بسته به این که قیمت به سمت بالا یا پایین شکسته شود، الگوی کُنج ‌می‌تواند به یک الگوی ادامه‌دار یا معکوس تبدیل شود. بنابراین، اگر خط روند نتواند از قیمت حمایت کند، یک صعود کوتاه مدت به سمت 16 هزار دلار ممکن است. در مقابل، اگر خط روند ذکر شده از قیمت حمایت کند، مقصد بعدی بیت کوین، مرز بالای کانال و سطح مقاومت مهم 22 هزار دلار خواهد بود.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو

با توجه به شرایط کلی بازارهای مالی و احساسات نزولی کنونی در بازار ارزهای دیجیتال، به نظر ‌می‌رسد یک ادغام طولانی‌ مدت و سپس یک حرکت نزولی جدید، محتمل‌ترین سناریو برای بیت کوین باشد.

تحلیل درون زنجیره‌ای بیت کوین

آخرین مرحله از بازار نزولی جایی است که حتی قوی‌ترین سرمایه گذاران شروع به وحشت ‌می‌کنند و کوین‌های خود را با قیمت کمتر از ارزش واقعی ‌می‌فروشند تا سریعاً از بازار خارج شوند. نهنگ‌ها، که سرمایه‌گذارانی با سرمایه عظیم و جزو قوی‌ترین سرمایه گذاران در بازار بیت‌کوین هستند، اخیراً وارد منطقه افت سرمایه‌ شده‌اند، زیرا بازار به زیر قیمت تحقق یافته‌ی آن‌ها و سطح مهم 20 هزار دلار کاهش یافته است.

این بدان معناست که بسیاری از این نهنگ‌ها در حال حاضر کوین‌های خود را با ضرر نگه ‌می‌دارند؛ این وضعیت، برخی از آن‌ها را مجبور می‌کند که کوین‌های خود را بفروشند تا ضرر بیشتری به پرتفولیوی آن‌ها وارد نشود. شاخص «نسبت نهنگ‌های صرافی‌ها» که ابزاری مفید برای ردیابی رفتار نهنگ‌ها است، افزایش شدیدی را در چند هفته گذشته نشان می‌دهد، که به معنای افزایش چشمگیر واریز بیت‌کوین به صرافی‌ها توسط نهنگ‌ها است.

مطالب مرتبط: آیا نگهداری بیت کوین (BTC) در درازمدت سودمند است؟

به نظر ‌می‌رسد بسیاری از نهنگ‌ها به آستانه ریسک خود رسیده‌اند و بیت کوین خود را در این سطوح قیمتی ‌می‌فروشند. این فشارِ فروش و افزایش عرضه ممکن است در کوتاه مدت باعث کاهش مجدد قیمت شود. با این حال، همان‌طور که در ابتدای تحلیل ذکر شد، این وضعیت همچنین به معنای آن است که کف قیمت ‌می‌تواند نزدیک باشد، زیرا به نظر ‌می‌رسد قیمت بیتکوین وارد مرحله نهایی بازار نزولی شده است. با این وجود، شرایط ژئوپلیتیک و اقتصاد کلان در سراسر جهان نیز باید در هفته‌ها و ماه‌های آینده رصد شود تا بتوان شکل‌گیری کف قیمت بیت کوین را با دقت بیشتری پیش‌بینی کرد.

نمودار روزانه نسبت نهنگ‌های صرافی‌ها | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه نسبت نهنگ‌های صرافی‌ها. منبع: کریپتو کوانت (CryptoQuant)

در زمان نگارش مقاله، طبق گزارشِ کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، بیتکوین با قیمت 19,705 دلار خرید و فروش می‌شود که طی 24 ساعت گذشته، به میزان 3.47 درصد کاهش یافته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *