کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار؛ آماده سقوط بعدی باشیم؟

کاهش قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار؛ آماده سقوط بعدی باشیم؟ | همتاپی

قیمت بیت کوین (BTC) وارد مرحله ادغام (consolidation phase) شده است و به نظر می‌رسد روند نزولی آن، پس از کاهش شدید قیمت به 17 هزار دلار، متوقف شده است. این محدوده احتمالاً سطح حمایت مستحکمی ‌خواهد بود، زیرا سقف تاریخی قیمت در سال 2017 در این محدوده قرار دارد و ممکن است باعث افزایش کوتاه‌مدت قیمت به سمت منطقه 30 هزار دلار شود.

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت بیت کوین

خط روند زرد به عنوان یک مقاومت میان‌مدت در برابر قیمت بیتکوین عمل کرده است. خط روند، اخیراً قیمت را ریجکت کرد که باعث کاهش بسیار شدید قیمت در بازار شد. با این وجود، قیمت بیت کوین باید قبل از آزمایش مجدد منطقه عرضه 30 هزار دلار، ابتدا سطح مقاومت 24 هزار دلار، میانگین متحرک (MA) 50 روزه و خط روند ذکر شده را بشکند.

از سوی دیگر، اگر احساسات منفی تشدید شود، ممکن است کاهش شدید دیگری رخ دهد که ناشی از لیکوئیدشدن‌های پشت سر هم و عوامل خارجی است که بازار را به پایین‌تر از سطح حمایت فعلی و به سمت مرز 15 هزار دلار سوق می‌دهد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به تتر. منبع: تریدینگ ویو

تحلیل تکنیکال نمودار 4 ساعته قیمت بیتکوین

قیمت در مقیاس زمانی 4 ساعته، در حال توسعه یک کانال نزولی بوده است. کاهش قیمت کنونی، توسط مرز پایین کانال و سطح حمایت اولیه در 20 هزار دلار مهار شده است.

در حال حاضر، قیمت بیتکوین خط روند نزولی کوتاه مدت را شکسته و در تلاش است تا ضمن تشکیل یک الگوی پولبک، آن را دوباره آزمایش کند. در صورت برگشت از این سطح قیمت، بیت کوین باید مرز میانی و 22 هزار دلار را بشکند تا بتواند به سمت مرز بالایی کانال صعود کند.

با این حال، به نظر می‌رسد قبل از این که خریداران یا فروشندگان بر اوضاع مسلط شوند و روند بعدی را آغاز کنند، یک مرحله ادغام طولانی بین سطوح مهم 17 تا 28 هزار دلار وجود داشته باشد.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به تتر. منبع: تریدینگ ویو

شاخص موقعیت ماینرهای بیت کوین (MPI)

سقوط شدید قیمت بیتکوین در چند ماه گذشته، منجر به ترس و تسلیم گروه‌های مختلف شرکت‌کنندگان در بازار شده است و به نظر می‌رسد ماینرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

شاخص موقعیت ماینرهای بیت کوین (MPI) | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

شاخص موقعیت ماینرهای بیت کوین (MPI). منبع: کریپتوکوانت (CryptoQuant)

ماینرها پس از مهاجرت گسترده‌ از چین به آمریکای شمالی، میزان زیادی بیتکوین انباشته کرده‌اند و کوین‌های خود را نگه داشته‌اند. با این حال، بسیاری از ماینرها، که ممکن است در جای دیگری در سراسر جهان مستقر باشند، به دنبال کاهش قیمت اخیر، مقدار زیادی از بیتکوین خود را می‌فروشند. این موارد، باعث کاهش بیشتر قیمت شد و افزایش شدید قیمت انرژی، ماینینگ را برای برخی از واحدها غیرسودآور کرده است و به رویداد تسلیم s) منجر شده است. این‌ها معمولاً با مقادیر MPI بالای 2 نشان داده می‌شوند.

مطالب مرتبط: پیش بینی قیمت بیت کوین: احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۷۲ هزار دلار در هفته آینده

در زمان نگارش مقاله، طبق گزارشِ کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، خرید و فروش بیتکوین با قیمت 19,044 دلار  انجام می‌شود که طی 24 ساعت گذشته، به میزان 4.82 درصد کاهش یافته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *