اندیکاتورهای تحلیل قیمت بیت کوین، از بهبود وضعیت در آینده خبر می‌دهند

اندیکاتورهای تحلیل قیمت بیت کوین، از بهبود وضعیت در آینده خبر می‌دهند | همتاپی

الگوی وارونگی V-top در این هفته، روند صعودی اخیر را کاملاً بی اثر کرده است و نشان می‌دهد که فروشندگان هم‌چنان بر روند بازار تسلط دارند. همچنین، قیمت بیت کوین (BTC)، حمایتِ 18,700 دلار را مجدداً آزمایش کرد و این سطح حمایت را از دست داد. بنابراین، آیا قیمت بیتکوین به کف پایین‌تری در سال 2022 کاهش پیدا می‌کند؟

نمودار روزانه بیت کوین به تتر (BTC/USDT) هفت کندل قرمز متوالی را نشان می‌دهد و معامله گرانِ بیتکوین، فشار تقاضا را در قیمت 18,700 دلار تجربه می‌کنند. حجم معاملات روزانه بیتکوین برابر با 16.25 میلیارد دلار است که نشان‌دهنده کاهش 35.6 درصدی است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در 26 ژوئن، قیمت بیتکوین از 21,784 دلار کاهش یافت و از آن زمان در یک روند نزولی قرار گرفته است. بنابراین، ارزش بازار بیت کوین با رسیدن به حمایت 18,729 دلار، به میزان 13.36 درصد کاهش یافت.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به تتر. منبع: تریدینگ ویو

با این حال، در جریانِ این سقوط قیمت، خریدارانِ بیتکوین کمک کردند تا یک کندل روزانه بالاتر از حمایت 18,900 دلار بسته شود. همچنین در چهار روز گذشته، نمودار قیمت بیت کوین چندین کندل را در این سطح حمایت نشان می‌دهد که مانع کاهش قیمت شده‌اند؛ این وضعیت نشان می‌دهد که خریداران هم‌چنان از این سطح حمایت دفاع می‌کنند.

علاوه بر این، کندل‌های دارای سایه بلند که مانع کاهش قیمت بیتکوین شدند، در روزهای 8ام و 9ام ژوئن نشان می‌دهند که محدوده 18,900 تا 17,600 دلار می‌تواند یک منطقه تقاضای قوی در نظر گرفته شود. بنابراین، یک برگشت صعودی از این منطقه می‌تواند به قیمت بیت کوین کمک کند تا از مرز 22,000 دلار فراتر رود.

برعکس، شکست حمایت 17,600 دلار نشان‌دهنده ادامه روند نزولی است؛ نزدیک‌ترین سطح حمایت، قیمت 16,500 دلار است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI): شیب شاخص قدرت نسبی (RSI) به زیر SMA-14 و خط گردنِ منطقه اشباع فروش سقوط کرد، که نشان می‌دهد معامله گران هم‌چنان فروش را ادامه داده‌اند. علاوه بر این، واگرایی صعودی، با توجه به آخرین آزمایش مجدد این سطح حمایت، احتمال بازگشت را تقویت می‌کند.

اندیکاتور جهت دار منفی (ADX): علی‌رغم فروش شدید در این هفته، شیب ADX به اندازه کافی واکنش نشان نداد، که بیانگر ضعف حرکت نزولی است.

اندیکاتور باند بولینگر (Bollinger band): شیب پایین‌تر باند که در راستای حمایت 18,900 دلار قرار دارد، قدرت دفاعی این سطوح را افزایش می‌دهد. همچنین، محدوده اندیکاتور به میزان چشمگیری کاهش یافته است که نشان‌دهنده عدم قطعیت در بازار است.

سطح کلیدی مقاومت: 20,000 دلار و 22,000 دلار

سطح کلیدی حمایت: 18,000 دلار و 16,000 دلار

مطالب مرتبط: کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار؛ آماده سقوط بعدی باشیم؟

در زمان نگارش مقاله، طبق گزارشِ کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت بیتکوین به دلار 19,425 می‌باشد. که طی 24 ساعت گذشته، به میزان 1.81 درصد افزایش یافته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *