احتمال کاهش قیمت بیت کوین تا محدوده ۲۰,۰۰۰ هزار دلاری

احتمال کاهش قیمت بیت کوین تا محدوده 20،000 هزار دلاری | همتاپی


از زمانی که بیت کوین در ماه‌های پایانی سال 2021 به بالاترین میزان قیمت خود رسید تاکنون بیش از 70 درصد کاهش قیمت داشته است. با این حال، پرایس اکشن اخیر قیمت بیتکوین از اواسط ماه ژوئن که کمترین قیمت خود را ثبت کرد، بیش از 35 درصد افزایش یافته است.

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت بیت کوین

پس از اینکه بیتکوین نتوانست سطح حمایتی مهم 19,000 دلاری را بشکند، یک الگوی اصلاحی پرچم نزولی (bearish flag) ادامه‌دار را تشکیل داد و داخل محدوده این الگو تثبیت شد. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

با این حال، مرز پایینی این الگو از قیمت بیت کوین حمایت کرد و منجر به افزایش موقت قیمت به سمت خط روند بالا شد. سپس بیت کوین با موفقیت از میانگین متحرک 50 روزه (21.3 هزار دلار) عبور کرد و پولبک خود را کامل کرد.

می‌توان اینطور گفت که احتمالاً سطوح مقاومت اصلی بعدی برای قیمت بیتکوین، خط میانگین متحرک 100 روزه (که در حال حاضر روی قیمت 27,000 دلار قرار دارد) و حد بالایی الگوی پرچم خواهند بود.

در صورتی که قیمت بیتکوین بتواند از نواحی ذکر شده عبور کند، به احتمال زیاد یک حرکت صعودی دیگر شکل بگیرد. در مقابل، اگر قیمت نتواند خط روند بالایی الگوی پرچم را بشکند، انتظار می‌رود که روند نزولی شدیدی را داشته باشیم، در عین حال این ممکن است آخرین حرکت نزولی جهت تکمیل فاز توافق بر سر قیمت (capitulation) در چرخه بازار باشد.

نمودار روزانه قیمت بیتکوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیتکوین به دلار. منبع سایت تریدینگ ویو

تحلیل تکنیکال نمودار 4 ساعته قیمت بیتکوین 

چند هفته پیش در نمودار قیمت بیتکوین یک الگوی گوه (wedge) شکل گرفت و منجر به این شد که محدوده قیمت 19,000 دلاری به عنوان یک ناحیه حمایت عالی عمل کند و سپس قیمت مجدداً رشد کرده و محدوده الگوی گوه را بشکند. بعد از آن شاهد شکست محدوده به سمت بالا بودیم که این همان افزایش قیمتی بود که روی نمودار دیدیم و در حال حاضر نیز بیتکوین در صدد رسیدن به swing high قبلی خود می‌باشد.

اگر بیتکوین نتواند سطح قیمت فعلی 24,000 دلاری را بشکند، می‌توان یک الگوی دبل تاپ (که یک الگوی معکوس نزولی می‌باشد) واضح را در پرایس اکشن 4 ساعته این ارز دید. مضاف بر اینکه، یک واگرایی نزولی آشکار بین اندیکاتور قدرت نسبی (RSI) و قیمت وجود دارد که شانس حرکت قیمت را در جهت خلاف پرایس اکشن اخیر بیت کوین، بالا می‌برد.

با توجه به الگوی دبل تاپ و واگرایی بین اندیکاتور قدرت نسبی و قیمت، به نظر می‌رسد که احتمالاً قیمت بیتکوین حتی سطوح حمایتی پایین‌تر از 20,000 دلار را نیز تست کند. اگر بیتکوین نتواند محدوده حمایتی مهم 19,000 دلاری را حفظ کند، مقصد بعدی بیتکوین قیمت 16,000 دلار خواهد بود.

نمودار 4 ساعته بیتکوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته بیتکوین به دلار. منبع سایت تریدینگ ویو

تحلیل درون زنجیره‌ای بیت کوین بر اساس اندیکاتور NUPL

اندیکاتور سود و ضرر تحقق نیافته (NUPL) برای شناسایی روندهای حال حاضر و بررسی احساسات عمومی فعالان بازار استفاده می‌شود. غالباً پایان یک چرخه صعودی، زمانی است که فعالان مهم بازار وارد «فاز توزیع»(distribution Phase) می‌شوند، یا همان زمانی که برای کسب سود اقدام به فروش دارایی‌های خود می‌کنند،.

و در مقابل، پایان یک چرخه نزولی اکثراً زمانی اتفاق می‌افتد که فعالان بزرگ بازار وارد «فاز انباشت»(accumulation) می‌شوند، یا همان زمانی که فعالان بازار کوین‌هایی را که توسط فعالان ضعیف‌تر بازار فروخته شده، با قیمت پایین‌تر می‌خرند.

مطالب مرتبط: بازگشت خریداران بیت کوین (BTC) به بازار ارزهای دیجیتال

این اندیکاتور برای اولین بار وقتی قیمت بیتکوین به دلیل بیماری کرونا، به زیر 20،000 دلار رسید، تا منطقه آبی رنگ(تا 0.09-) پایین آمد.

بازار قبلاً و زمانی که این اندیکاتور به منطقه آبی رنگ رسیده بود با فاز توافق بر سر قیمت قابل توجهی روبرو شد که پس از آن مجدداً افزایش قیمت داشت. با این حال، به دنبال رشد اخیر قیمت بیتکوین به محدوده 24،000 دلار، این اندیکاتور رشد داشته و وارد منطقه سبز رنگ شده است.

این اندیکاتور هر بار پس از اینکه تا محدوده آبی رنگ پایین آمده، وارد منطقه سبز شده و یک چرخه صعودی واضحی را آغاز کرده است.

نمودار اندیکاتور متوسط سود و ضرر تحقق نیافته بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار اندیکاتور متوسط سود و ضرر تحقق نیافته بیت کوین. منبع: سایت کریپتو کوانت

در زمان انتشار مقاله، طبق گزارشِ کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، بیتکوین با قیمت 22,811 دلار خرید و فروش می‌شود که طی 24 ساعت گذشته، به میزان 2 درصد کاهش یافته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *