موسس بیتمکس: قیمت اتریوم تا پایان سال به ۳,۰۰۰ دلار می‌رسد

موسس بیتمکس: قیمت اتریوم تا پایان سال به 3,000 دلار می‌رسد | همتاپی

بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق صرافی بیتمکس (BitMEX)، نظرش را درباره پیش بینی قیمت اتریوم در کوتاه مدت با سرمایه گذاران ارز دیجیتال به اشتراک گذاشت.

آرتور هیز (Arthur Hayes) اخیراً در یک پادکست اظهار داشته قیمت اتریو‌م تا پایان 2022 به 3000 دلار خواهد رسید. در این مطلب دلایل این کارشناس را برای این تحلیل قیمت اتریوم بررسی می‌کنیم.

آپدیت «ادغام» عامل اصلی افزایش قیمت اتریو‌م

آرتور هیز معتقد است آپدیت پیش رو و مورد انتظار ادغام (Merge)، به احتمال زیاد باعث افزایش قابل توجه قیمت اتریو‌م خواهد شد. به گفته وی، تقاضای اتریوم به اندازه فعلی باقی می‌ماند ولی با تغییر پروتکل اجماع اتریو‌م از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS)، عرضه به شدت کاهش خواهد یافت.

هیز همچنین افزود آپدیت ادغام می‎‌تواند فضای منفی فعلی محیط در مقیاس کوچک (Micro Environment)  اتریو‌م را برطرف کند. چرا که تقاضا ثابت است اما عرضه کاهش می‌یابد؛ این قیمت اتریوم را افزایش می‎‌دهد. من سفارش خرید اتریو‌م را در قیمت 3,000 دلار تا پایان امسال، ثبت کرده‌ام.

آرتور هیز می‌گوید، افزایش دوباره نرخ بهره تا 20٪ توسط فدرال رزرو آمریکا نگرانش نمی‎‌کند، زیرا تقاضای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApp) مبتنی بر اتریو‌م و در نتیجه خود اتریوم همچنان زیاد خواهد ماند. اما رشد عرضه به اندازه قبل سریع نخواهد بود. هیز در بخشی از این پادکست می‌گوید:

اگر تعداد کاربران اپلیکیشن‌های دیفای (Defi) نسبت به امروز کمتر نشود، با کاهش عرضه یک تقاضای قطعی برای اتریو‌م برای پرداخت کارمزد گس وجود خواهد داشت.

براساس تأییدیه ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، هم‌بنیان‌گذار و مرد شماره یک اتریوم، آپدیت مورد انتظار ادغام امروز انجام خواهد شد. روز ششم سپتامبر، هارد فورک بلاتریکس (Bellatrix) اتریو‌م برای دوره 144896 اجرا شد که شبکه را برای آپدیت ادغام آماده کند.

جابه‌جایی بیش از 520 میلیون دلار اتریوم توسط نهنگ‌ها قبل از اجرای ادغام

براساس توئیت پایگاه Whale Alert که تراکنش‌های بزرگ ارزهای دیجیتال در بلاکچین را ردیابی می‌کند، در 24 ساعت گذشته سه تراکنش مهم اتریوم انجام شده است. در کوچکترین تراکنش، حدود 30,000 اتریو‌م به ارزش 51,470,787 دلار جابه‌جا شده است. دو تراکنش دیگر هم به ارزش 119,515 اتر و 150,811 اتر بوده‌اند که به ترتیب معادل 207,622,985 و 259,795,022 دلار هستند.

مطالب مرتبط: تحلیل قیمت اتریوم: حفظ سطح ۱,۵۵۰ دلار، با وجود ریزش اخیر

براساس توئیت Whale Alert، اولین تراکنش بزرگ از یک والت ناشناس به صرافی بایننس منتقل شده است. دومی هم از یک والت ناشناس به والت ناشناس دیگری بوده است.

در لحظه بارگذاری این مقاله، قیمت اتر به دلار با افزایش 2.00 درصدی نسبت به دیروز در حوالی 1,641 دلار در نوسان است. 

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *