آیا حفظ حمایت ۴۰ دلار باعث صعود قیمت لایت کوین خواهد شد؟

تحلیل قیمت لایت کوین: آیا حفظ حمایت کلیدی 40 دلار باعث صعود قیمت لایت کوین خواهد شد؟

بازگشت قیمت لایت کوین از پایین‌ترین نقطه کندل  (در 40 دلار) نشان‌دهنده وجود منطقه تقاضا در این ناحیه است. 

فروشندگان لایتکوین (LTC)، پس از شکستن حمایت 51 دلاری در تاریخ 9 ژوئن، موفق شدند از منطقه تثبیت شده قیمتی 4 هفته‌ای خارج شوند. در ادامه سقوط ناشی از فشار فروشندگان، لایتکوین به حمایت روانی 40 دلار رسید. با این حال افزایش فشار تقاضای ناشی از اقدام خریداران، توانست فشار فروش را متوقف کند. علاوه بر این، سیگنال صعودی اندیکاتور مکدی (MACD) نیز، حاکی از شکست مقاومت 51 دلاری است.

مقاله پیشنهادی: لایت کوین چیست

 

تحلیل نمودار قیمت لایت کوین. منبع: تریدینگ ویو

تحلیل نمودار قیمت لایت کوین. منبع: تریدینگ ویو

از اواسط ماه مه تا اوایل ژوئن، رفتار معامله گران لایت کوین نیز متاثر از نوسانات و عدم اطمینان بالای ناشی از سقوط بازار ارزهای دیجیتال بود، که باعث شد جفت معاملاتی لایتکوین و تتر (LTC / USDT) در محدوده باریکی از دامنه قیمتی تثبیت شود. بنابراین، قیمت لایتکوین برای نزدیک به چهار هفته بین 61.2 تا 75 دلار در نوسان بود.

در بحبوحه سقوط اخیر بازار ارزهای دیجیتال، فروشندگان لایت کوین در ۹ ژوئن توانستند محدوده حمایتی 61.2 دلار را از بین ببرند. در ادامه، فشار فروش باعث ثبت 4 کندل قرمز قیمتی شد که نهایتا منجر به کاهش 34 درصدی قیمت لایتکوین گردید. در نتیجه آن، قیمت لایت کوین به پایین‌ترین سطح قیمت سال 2022 یعنی 40 دلار رسید.

اخیرا معامله گران توانستند با فشار تقاضا، سطح حمایت روانی را حفظ کنند و در تلاش هستند تا بتوانند از سطح مقاومت فوری 51.5 دلار عبور کنند.

با این حال، هم اکنون قیمت لایت کوین بدون فعالیت جدی معامله گران، همچنان در منطقه خنثی قرار دارد؛ بنابراین برای ورود به لایتکوین بهتر است منتظر شکست در سطوح 40 یا 51 دلار باشیم.

سناریوهای محتمل این است که شکست صعودی لایتکوین از مرز 51 دلار، با افزایش 20 درصدی قیمت، باعث صعود به سطح 61.2 دلار خواهد‌شد. از طرف دیگر، پیامدهای احتمالی ناشی از عبور از حمایت 40 دلاری، قیمت لایتکوین را با 40 درصد کاهش، به پایین‌ترین حد مارس 2020 یعنی 25 دلار خواهد رساند.

تحلیل اندیکاتور تکنیکال در نمودار قیمت لایت کوین

علی رغم آنکه نمودار قیمت یک سطح حمایت جدید پایین‌تر از سطح فعلی را نشان می‌دهد، اندیکاتور مکدی (MACD) نشان دهنده صعود به سطوح بالاتر قیمتی است، که این واگرایی قیمتی، نشان‌دهنده افزایش حرکت صعودی است. در صورت وقوع این صعود، قیمت لایتکوین به سطح 51 دلار خواهد رسید.

از اوایل آوریل، خط وسط اندیکاتور باند بولینگر به عنوان مقاومت پویا برای قیمت لایت کوین عمل کرده‌است. علاوه بر این، رفتار قیمت نیز، که دائماً بین باند پایین و خط میانی در نوسان است، نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل روند بازار را بدست گرفته‌اند.

سطح مقاومت لایت کوین: 51 دلار و 61.2 دلار

سطوح پشتیبانی لایت کوین: 40 دلار و 25 دلار

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال LTC، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت لایت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش لایت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *