آیا بیت کوین می‌تواند از سطح ۲۴ هزار دلار عبور کند، یا سقوط دیگری در راه است؟ 

آیا بیت کوین می‌تواند از سطح 24 هزار دلار عبور کند، یا سقوط دیگری در راه است؟  | همتاپی

بیت کوین به تلاش برای عبور و نگه داشتن قیمت خود بالای سطح 24 هزار دلار ادامه می‌دهد؛ این در حالی است که تاکنون 3 بار در عبور از این سطحِ مهم ناکام مانده است.

قیمت بیت کوین از سطح حمایت 20 هزار دلار در ماه گذشته بازگشت و در نمودار روزانه سقف‌ها و کف‌های بالاتری ثبت کرده است. این وضعیت منجر به ایجاد یک ساختار صعودی شد. آیا قیمت بیتکوین می‌تواند در نهایت از سطح مقاومت 24 هزار دلار عبور کند؟

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت بیت کوین (BTC)

تا لحظه نگارش این مقاله، بیت کوین هنوز از سطح مقاومت 24 هزار دلار عبور نکرده است. میانگین متحرک (MA) 100 روزه به محدوده 24 هزار دلار رسیده است و مقاومت بیشتری ایجاد می‌کند. در صورت پولبک نزولی کوتاه‌مدت، میانگین متحرک 50 روزه (که در حال حاضر در نزدیکی سطح 22 هزار دلار است) اولین سطح حمایت خواهد بود. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک کاهش یابد، حرکت نزولی احتمالاً باز خواهد گشت. بنابراین، ادامه روند نزولی به زیر ناحیه حمایت 20 هزار دلار محتمل است.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح 24 هزار دلار و میانگین متحرک 100 روزه عبور کند، (قیمت) ممکن است به سمت منطقه حمایت 30 هزار دلار حرکت کند.

نموار روزانه قیمت بیت کوین (BTC) به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نموار روزانه قیمت بیت کوین (BTC) به تتر. منبع: تریدینگ ویو

تحلیل تکنیکال نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین (BTC)

قیمت به مرز بالاتر الگوی پرچم بزرگِ نزولی رسیده، اما دوباره با مانع مواجه شده است. کف‌های بالاتر که در هفته‌های اخیر تشکیل‌شد، منجر به یک خط روند صعودی شده است و می‌تواند در کوتاه‌مدت به عنوان حمایت عمل کند. بااین‌حال، اسیلاتور (نوسانگر) شاخص قدرت نسبی (RSI) یک سیگنال واگرایی نزولی را نشان می‌دهد که به کاهش احتمالی خط روند صعودی ذکر شده اشاره دارد.

در این حالت، سقوط به سمت مرز پایین‌تر الگوی پرچم، و حتی شکست سطح حمایت و ادامه کاهش قیمت به زیر 18 هزار دلار محتمل‌ترین سناریو خواهد بود. این یک الگوی ادامه‌دهنده است که پس از شکستِ سطح تایید می‌شود و می‌تواند به یک حرکت نزولی دیگر منجر شود.

البته لازم به ذکر است که اگر قیمت در روزهای آتی بالاتر از الگوی پرچم قرار گیرد، سناریوی ادامه‌دهنده نزولی به طور کامل منتفی نخواهد بود، اما احتمال وقوع آن کمتر به نظر می‌رسد.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین (BTC) به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین (BTC) به تتر. منبع: تریدینگ ویو

در زمان انتشار مقاله، طبق گزارشِ کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، بیتکوین با قیمت 24,671 دلار خرید و فروش می‌شود که طی 24 ساعت گذشته، به میزان 2.95 درصد افزایش یافته است.

مطالب مرتبط: انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف ‌کننده (CPI) می‌تواند قیمت بیت کوین را افزایش دهد؟

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *