آیا فروشندگان می‌توانند قیمت بیت کوین را به زیر ۱۹ هزار دلار برسانند؟

آیا فروشندگان می‌توانند قیمت بیت کوین را به زیر 19 هزار دلار برسانند؟ | همتاپی

در 24 ساعت گذشته، قیمت بیت کوین (BTC) افزایش اندکی را تجربه کرد. بیتکوین کندل 4 ساعته را زیر خط میانگین متحرک نمایی 20 (EMA) بسته و چرخه صعودی کوتاه آن می‌تواند پایان یابد.

طبق گزارش کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت بیتکوین (BTC) در 24 ساعت گذشته افزایش اندکی را تجربه کرد. با این حال، قیمت بیتکوین هنوز پایین‌تر از سطح 20 هزار دلار قرار دارد.

در روز گذشته، قیمت بیت کوین 2.69 درصد افزایش یافت و ارزش بازار آن به 37.67 میلیارد دلار رسید. علی‌رغم افزایش قیمت بیتکوین در 24 ساعت گذشته، قیمت آن در 7 روز گذشته 6.36 درصد کاهش یافته است.

حجم معاملات بیتکوین نیز در 24 ساعت گذشته افزایش یافته و به رقم 25,241,943,043 دلار رسیده است.

نمودار 4 ساعته قیمت بیتکوین به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیتکوین به تتر. منبع: کوین‌مارکت‌کپ 

در نمودار 4 ساعته، قیمت بیتکوین نتوانست بالاتر از سطح 20 هزار دلار باقی بماند. این وضعیت باعث شد تا در 4 ساعت گذشته، قیمت بیتکوین به سطح فعلی کاهش یابد.

قیمت بیتکوین در شاخص قدرت نسبی (RSI) از منطقه اشباع خرید به سطح فعلی RSI SMA رسیده است. اگر RSI از زیر خط RSI SMA عبور کند، بیت کوین یک روند نزولی را نشان می‌دهد؛ این وضعیت می‌تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت بیتکوین شود.

علاوه بر این، اگر این سقوط اتفاق بیفتد، قیمت بیتکوین ممکن است به سطح حمایت مهم بعدی، یعنی به 18,500 تا 19,000 دلار کاهش یابد. با این حال، اگر کندل 4 ساعته بتواند بالاتر از خط میانگین متحرک نمایی 9 بسته شود، این فرض نزولی باطل خواهد شد.

مطالب مرتبط: اندیکاتورهای تحلیل قیمت بیت کوین، از بهبود وضعیت در آینده خبر می‌دهند

برای توجیه بهبود احتمالی صعودی، 20 EMA در زیر خط 9 EMA قرار می‌گیرد، که نشان می‌دهد بیتکوین (BTC) در یک چرخه صعودی کوتاه قرار دارد. اگر بیتکوین کندل را زیر 20 EMA ببندد، ممکن است چرخه صعودی به پایان برسد.

در لحظه نگارش این مقاله قیمت بیت کوین به دلار در حوالی عدد 20,197 نوسان می‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: coinquora.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *