اقدامات فدرال رزرو می‌تواند قیمت بیت کوین را به ۱۵ هزار دلار برساند؟

آیا اقدامات فدرال رزرو می‌تواند قیمت بیت کوین را به 15 هزار دلار برساند؟ | همتاپی

قیمت بیت کوین و اتریوم همچنان در یک محدوده فرسایشی به سر می برد. طی هفته گذشته خرید و فروش بیتکوین 6 درصد افت داشته است و در حال حاضر کمی بالاتر از سطح 20 هزار دلار انجام می‌شود.اتریوم نیز در هفته‌ای که گذشت نزدیک به 3 درصد کاهش را تجربه نمود و اکنون اندکی پایین‌تر از محدوده 1,600 دلار معامله می‌شود.

حال و روز بازار رمزارزها در پی تداوم سیاست انقباضی فدرال رزرو ، چندان مساعد نیست.

سخنان آقای جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، همراه با هشدار وی به خانوارها و مشاغل نسبت به سختی‌های ناشی از مبارزه با تورم بود. انتشار گزارش اشتغال آمریکا می‌تواند باعث ریزش قیمت بیت کوین تا 15 هزار دلار شود.

در پی عدم ثبات در شرایط اقتصادی فعلی، آقای بنجامین کاون (Benjamin Cowen)، به عنوان یکی از مهم‌ترین افراد تاثیرگذار در زمینه ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران در مورد اقدامات فدرال رزرو هشدار داد. به اعتقاد وی، فدرال رزرو به این زودی‌ها برای حمایت از بازارهای پرریسک تصمیمی برای چاپ پول نخواهد گرفت.

تاثیر فدرال رزرو بر روی قیمت بیت کوین

فدرال رزرو نقش بسیار پر رنگی در نوسانات قیمت رمزارزها از جمله قیمت بیت کوین دارد.

از ابتدای سال 2020 (اواخر سال 1398)، بازار رمزارزها همبستگی بالایی با بازارهای سنتی به ویژه سهام شرکت‌های حوزه فناوری پیدا کرده است. در نتیجه، بورس نزدک (NASDAQ) به عنوان محل حضور سهام این گونه شرکت‌ها، از بیشترین میزان همبستگی با رمزارزها برخوردار است. از همین رو، شرایط اقتصاد کلان، تاثیر بسزایی بر قیمت رمزارزها دارد.

پس از این که شاخص قیمت مصرف کننده و شاخص هزینه‌های مصرفی شخصی، یکی پس از دیگری و با محتوای حاکی از کاهش فشار تورم منتشر شدند، شاهد افزایش قیمت بیتکوین بودیم. با این حال گزارش فدرال رزرو مانع تداوم این روند شد. برخی مقامات آمریکایی که عمدتا به حمایت از سیاست پولی انبساطی شناخته می‌شوند، همچون نیل کاشکاری (Neel Kashkari)، رئیس فدرال رزرو ایالت مینه سوتا، موضعی سختگیرانه را در قبال تورم اتخاذ نموده‌اند.

انتظار می‌رود فدرال رزرو، در پی نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، میزان 0.75 درصد افزایش در نرخ بهره را اعلام نماید. در حالی که برخی کارشناسان حتی اعلام افزایش نرخ یک درصدی را دور از ذهن نمی‌دانند.

بر خلاف اقدامات فدرال رزرو سرمایه گذاری نکنید

به عقیده آقای کاول، یکی از رویکردهای فدرال رزرو برای مهار تورم، ایجاد ریزش در بازارهای سرمایه ریسک پذیر از جمله رمزارزها است. وی همچنین معتقد است که سرمایه‌گذاران در این بازار نباید انتظار تغییر رویکرد فدرال رزرو در آینده نزدیک را داشته باشند. این امر شاید در کوتاه مدت ثمر بخش باشد اما در طولانی مدت بسیار خطرناک خواهد بود.

در حال حاضر، مصرف کنندگان تنها باید امیدوار به تداوم انتشار شاخص‌های حاکی از کنترل و کاهش تورم باشند.

در لحظه بارگذاری این مقاله قیمت بیتکوین به دلار در حوالی 19,832 در نوسان است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *