ادامه نوسانات قیمت بیت کوین؛ هدف بعدی چه قیمتی است؟

ادامه نوسانات قیمت بیت کوین و عبور از 22 هزار دلار | همتاپی

قیمت بیت کوین همچنان تحت تاثیر شرایط ناپایدار اقتصاد کلان قرار دارد و در نتیجه نوسانات زیادی را متحمل می‌شود. اخیرا قیمت بیتکوین توانست از مرز 20 هزار دلار عبور کند، اما طولی نکشید که فشار فروش، قیمت را اندکی پایین‌تر از 20 هزار دلار کشید. بزرگترین رمزارز بازار، طی یک هفته گذشته نزدیک به 10 درصد افزایش قیمت داشته است.

به عقیده آقای جیمز (اینفلوئنسر و معامله‌گر بازار بیت کوین و رمزارز‌ها و مالک سایت Invest Answers که با نام James شناخته می‌شود) بیتکوین توانسته است مقاومت 21,750 دلار را پشت سر بگذارد و هدف بعدی آن محدوده 24 هزار دلار خواهد بود. با این حال کارشناسان با توجه به شرایط نابسامان اقتصاد کلان، در مورد جهش‌ها و افت ناگهانی قیمت بیتکوین هشدار می‌دهند.

چه عاملی قیمت بیتکوین را تحت تاثیر قرار داده است؟

در حال حاضر اوضاع اقتصاد کلان موجب ایجاد نوسان در بازار رمزارز‌ها شده است، و این تغییرات تاثیر قابل توجهی بر تصمیمات مربوط به خرید بیت کوین داشته‌اند. پس از آنکه قیمت بیت کوین توانست خود را به محدوده 22,200 دلار برساند، بلافاصله به پایین‌تر از سطح 21,800 دلار بازگشت. داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده برای ماه اوت (مرداد)، فردا منتشر می‌شود و انتظار می‌رود که این داده‌ها از تاثیر بسزایی در تصمیمات آتی فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره برخوردار باشند.

انتظار می‌رود که فدرال رزرو همچنان بر مواضع سختگیرانه و انقباضی خود در قبال تورم، پافشاری نماید. به گفته آقای جروم پاول (Jerome Powell) هدف فدرال رزرو کاهش سریع نرخ تورم به زیر 2 درصد است. بانک مرکزی تمایلی به عادی شدن رشد افسار گسیخته تورم در اذهان مصرف کنندگان ندارد. آقای جیمز بولارد (James Bullard) رئیس فدرال رزرو سنت لوییس نیز حمایت خود از افزایش 75 صدم درصدی نرخ بهره را اعلام نموده است.

آقای نیل کاشکاری رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس و خانم لورتا مِستر رئیس فدرال رزرو کلیولند نیز حمایت خود را از این موضع هجومی ابراز نموده‌اند. در حال حاضر CME Fed Watch Tool که ابزاری برای پیش بینی نرخ بهره است، احتمال 90 درصد برای افزایش 75 صدم درصدی نرخ بهره را گزارش می‌دهد. بعید بنظر می‌رسد که موضع فدرال رزرو پس از سپتامبر دچار تغییر شود. به گفته‌ی خانم مِستر، فدرال رزرو برای رسیدن به هدف خود در مبارزه با تورم، باید نرخ بهره را تا 400 واحد (4 درصد) بالا ببرد. این نرخ تاکنون به میزان 225-250 واحد افزایش داشته است. 

مطالب مرتبط: ۴ دلیلی که از تداوم بازیابی قیمت بیت کوین خبر می‌دهد

سایر رویدادهای مهم

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در تاریخ 13 سپتامبر (22 شهریور) منتشر خواهد شد. گرچه این تنها رویداد مهم این هفته نبوده و این شاخص برای بریتانیا و حوزه یورو نیز منتشر خواهد شد. افزون بر این موارد، شاخص قیمت تولید کننده (PPI) در آمریکا نیز این هفته منتشر خواهد شد.

در لحظه بارگذاری این مقاله قیمت بیت کوین به دلار در حوالی 22,341 در نوسان است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *