کاهش سپرده‌های هفتگی اتریوم در شبکه بیکن چین

کاهش سپرده‌های هفتگی اتریوم در شبکه بیکن چین | همتاپی

طبق داده‌های Dune Analytics و به نقل از هیلدبرت مولیه (Hildebert Moulié) تحلیلگر داده، کاهش شدید تعداد انتقالات هفتگی اتریو‌م به روی بیکن چین اتریوم، در کمترین سطح خود قرار دارد و این می‌تواند ناشی از شک و عدم قطعیت سرمایه گذاران باشد.

شبکه بیکن چین (Beacon Chain)، قلب تپنده اتریوم، اولین گام در ارتقا اتریوم 2 است که آن را فاز صفر معرفی کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین اهداف ارتقا اتریوم، تغییر گواه اثبات کار (Proof of Work) به گواه اثبات سهام (Proof of Stake) است که بیکن چین بستری برای اجرای این هدف است.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

برخی از سرمایه گذاران فکر می‌‌کنند که اگر کوین‌های خود را به امید دریافت مقداری ETHPOW نگه دارند، ممکن است در کوتاه مدت بازده خوبی داشته باشد؛ ارز دیجیتالی که نتیجه تلاش یک ماینر برجسته چینی برای مقاومت در برابر ادغام از طریق هاردفورک اتریوم می‌باشد. 

بر روی ارز دیجیتال لیدو (Lido) که یک پلتفرم برای استیک کردن اتر می‌باشد و بیش از 30 درصد از بازار استیک را در اختیار دارد، سهام‌داران می‌توانند 3.9 درصد در اتریوم خود سود کنند. با این حال، احتمال قطع شدن شبکه، سرمایه‌گذارهای تازه‌وارد را ترسانده است. همچنین مولیه می‌گوید کاهش انتقالات اخیر نشان می‌دهد کسانی که می‌خواستند استیک کنند، قبلاً این کار را انجام داده‌اند و بر این واقعیت را تاکید می‌کند که بیش از 11 درصد از کل عرضه در گردش اتر قبلاً استیک شده است.

در این بین احتمال دارد که برخی دیگر از سرمایه‌گذارها منتظر بعد از انتقال باشند تا مطمئن شوند که هیچ‌گونه مشکلی پیش نخواهد آمد. تاکنون، آزمایشات مختلفی در این زمینه انجام شده است اما این بدان معنا نیست که راه‌اندازی ارتقا و انتقال بزرگترین شبکه‌ اتریوم خالی از مشکل نیست. در نهایت، مولیه به حرکت نابسامان اخیر بازار اشاره کرد و گفت: این وضعیت بد می‌تواند سپرده گذاران را نگران کرده و از سپرده گذاری در ETH جلوگیری کند.

زمان انتقال اتریوم

دومین ارز دیجیتال بزرگ (ETH) ماه آینده از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) به مکانیسم اثبات سهام (PoS) که با محیط زیست سازگارتر و مصرف برق کمتری دارد، منتقل می‌شود. بیکن چین (مکانیسم هماهنگی مبتنی بر PoS شبکه جدید)، از دسامبر 2020 به موازات شبکه اصلی فعلی اتر در حال اجرا است. 

در حال حاضر مقدار کل ETH منتقل شده در شبکه بیکن چین بیش از 13.3 میلیون است؛ یعنی 11.18 درصد از عرضه در گردش اتریوم.

مطالب مرتبط: حفظ قیمت ۱,۵۰۰ دلار برای جلوگیری از سقوط دوباره قیمت اتریوم ضروری است

با این حال، تعداد انتقالات هفتگی اتریوم از ابتدای ماه مه به طور پیوسته در حال کاهش بوده است و اخیراً به پایین‌ترین سطحی رسیده که تاکنون دیده شده است.

در هفته گذشته منتهی به دوشنبه 22 اوت، تنها 12,377 سپرده به بیکن چین مشاهده شد که کاملا متفاوت با تعداد بیش از 500,000 انتقال در طول هفته منتهی به 14 مارس است.

در لحظه بارگذاری این مقاله، قیمت اتر به دلار با کافزایش 4.06 درصدی نسبت به دیروز در حوالی 1,706 دلار در نوسان است. 

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: decrypt.co
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *