تحلیل قیمت اتریوم: حفظ سطح ۱,۵۵۰ دلار، با وجود ریزش اخیر

تحلیل قیمت اتریوم: حفظ سطح 1,550 دلار، با وجود ریزش اخیر | همتاپی

اتریوم در روز گذشته، تحرکات منفی و خنثی داشت. اتریوم توانست یک سطح حیاتی و سرنوشت‌ساز برای سرمایه گذاران را حفظ کند. بعد از تست اوج قیمت 1,686.82 دلار در روز سه شنبه، با تغییر روند قیمت خریداران نتوانستند از این سود استفاده کنند.

چهارشنبه جفت معاملاتی اتریوم به دلار (ETH/USD) با 1.41٪ درصد کاهش با قیمت 1,541.37 دلار خرید و فروش شد. حجم معاملات 24 ساعت گذشته دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار کریپتو نیز با در نظر گرفتن حاشیه سود، 19,882,271,155 دلار بود.

تحلیل قیمت اتریوم نشان می‌دهد حرکت نوسانی یا رنج زدن (Range Bound) ادامه خواهد داشت و سرمایه گذاران منتظر فاکتورهای تاثیرگذار اقتصاد کلان هستند. در نگاه کلی‌تر، دلار آمریکا فشار روی ارزهای دیجیتال را همچنان حفظ کرده است.

روز چهارشنبه، قیمت اتر برای دومین روز متوالی سقوط کرد. سقوط به زیر سطح 1,500 دلار می‎‌تواند هشداری برای خریداران اتریوم باشد. با این وجود، شکل‌گیری کندل دوجی (Doji) نشان می‌دهد نباید عجولانه دست به سفارش‌های آنی و تهاجمی زد.

قیمت اتریوم به سطح حیاتی نزدیک شده است

در چارت روزانه 26 اوت (4 شهریور)، قیمت اتر یک الگوی نزولی سر و شانه (Head & Shoulder) را تشکیل داد و حمایت خط گردن را با افزایش حجم نسبت به میانگین حجم قبلی شکست.

نمودار قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

خط گردن حمایت بین 1,578 تا 1,610 دلار است. قیمت اتریوم در یک پولبک (Pullback) رد قیمت را تجربه کرد و در فیبوناچی اصلاحی 61.8٪ و میانگین متحرک نمایی 50 روزه با یک مقاومت جدی روبرو شد.

حالا خط گردن که قبلاً سطح حمایت نمودار بود، به عنوان یک مقاومت عمل می‌کند. اگر خرید و فروش اتریوم زیر سطح 1,490 دلار ادامه پیدا کند، شانس فروشندگان یا خرس‌ها برای رساندن قیمت به 1,330 دلار بیشتر خواهد شد.

نمودار 4 ساعته قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

در چارت چهار ساعته، بعد از شکست قیمت ناشی از یک الگوی گوه صعودی (Rising Wedge)، فروشندگان کنترل را به دست گرفتند. الگوی کنج صعودی، یک الگوی چارت نزولی است که هشدار یک شکست نزولی قریب‌الوقوع را می‌دهد. در این مورد، تحرکات قیمت به‌طور موقت در وضعیت صعودی (سقف‌های بالاتر و کف‌های بالاتر) قرار گرفت. دو خط روند (حمایت و مقاومت) نیز همسو هستند و با پیشروی الگوی کنج به سمت شکست، باید منتظر کاهش حجم باشیم.

در حال حاضر، قیمت اتر سطح حمایت نزدیک به 1,490 دلار را به دست آورده و اگر این سطح با حجم خوب شکسته شود، می‌توان انتظار سقوط قیمت اتریوم به 1,330 دلار را داشت.

مطالب مرتبط: با افزایش احساسات نزولی در بازار، هشدار کاهش قیمت اتریوم جدی است

نزدیک‌ترین حمایت، 1,490 دلار و نزدیک‌ترین مقاومت، 1,600 دلار است. احتمال این که قیمت حمایت را بشکند، بیشتر است. در این شرایط، «فروش در حین افزایش قیمت» بهترین برنامه ممکن برای سرمایه‌گذاران خواهد بود.

در مقابل اگر قیمت اتریوم به بالای سطح 1,600 دلار برسد، افزایش سفارش‌های خرید می‎‌‌تواند چشم‌انداز نزولی را نامعتبر کند. در این صورت قیمت می‌تواند به بالای 1,700 دلار برسد.

تحلیل قیمت اتر نشان می‌دهد قیمت در تمام تایم فریم‌ها نزولی یا خنثی است. در تایم فریم ساعتی و زیر قیمت بسته شدن 1,490 دلار، فرصت خوبی برای سفارش فروش خواهد بود.

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *