نحوه بازیابی ارزهای دیجیتال در صرافی همتاپی

نحوه بازیابی ارزهای دیجیتال در صرافی همتاپی | همتاپی

حتما تاکنون مطالب متعددی درباره اشتباهات رایج در تراکنش‌های ارزهای دیجیتال خوانده‌اید. اگر چه انتقال دارایی با ارزهای دیجیتال می‌تواند به سادگی زدن چند دکمه و بدون واسطه انجام شود، اما همین فرآیند ساده نیز گاهی با یک اشتباه کوچک ممکن است به مشکلی غیرقابل حل منجر شود. 

در این راهنما ما قصد داریم ضمن بررسی انواع اشتباهات هنگام انتقال ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی را در مورد نحوه بازیابی ارز دیجیتال ارسال شده به شبکه اشتباه در همتاپی در اختیار شما قرار دهیم.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

1. ارسال ارز دیجیتال به آدرس اشتباه


حتی تصور ارسال ارز دیجیتال به آدرس اشتباه برای معامله‌گران حرفه‌ای و باسابقه نیز ترسناک است؛ اما با این وجود همانطور که پیش‌تر گفتیم یکی از محتمل‌ترین اشتباهات هنگام انتقال ارزهای دیجیتال، ارسال رمزارز به آدرس اشتباه است. این اتفاق ممکن است برای هرکسی، حتی کاربران حرفه‌ای هم رخ دهد. برای مثال، شما لیستی از آدرس والت‌های مختلف را در اختیار دارید و می‌خواهید یک آدرس را کپی کنید؛ اما آدرس اشتباهی را کپی می‌کنید. در این شرایط شما ارز دیجیتال مورد نظرتان را به آدرس اشتباه ارسال کرده‌اید و از آنجایی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بدون بازگشت می‌باشد، عملا بازیابی ارز دیجیتال ارسال شده غیر ممکن است؛ مگر اینکه صاحب آدرس والت مقصد با میل خود مقادیر ارسال شده را مجدد به کیف پول شما انتقال دهد.

اشتباه دیگری که ممکن است رخ دهد این است که کامپیوتر شما ویروسی داشته باشد که بصورت اتومات آدرس کیف پول هکر را با آدرس کیف پول مقصد شما جایگزین می‌کند و ارز دیجیتال را به آدرس اشتباه منتقل می‌کند.

بنابراین، توصیه می‌شود قبل از نهایی کردن انتقال ارزهای دیجیتال حتما مقدار و آدرس والت مقصد را مجدد بررسی کرده و از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل نمایید. 


2. ارسال ارز دیجیتال به شبکه اشتباه


ارسال ارز دیجیتال به شبکه بلاکچین اشتباه نیز یکی دیگر از اشتباهاتی است که کاربران هنگام انتقال ارزهای دیجیتال ممکن است مرتکب شوند. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم در حال حاضر شبکه‌های بلاکچین بی‌شماری وجود دارد که با یکدیگر سازگاری دارند گاهی این سازگاری و شباهت تا حدی زیاد است که کاربران آنها را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. مثلا شبکه اسمارت چین بایننس (BEP20) و اتریوم (ERC20) از آن دسته بلاکچین‌هایی هستند که معمولا اشتباه گرفته می‌شوند.

توکن‌های BEP20 در زنجیره هوشمند بایننس دارای آدرسی مشابه اتریوم بوده و با آن سازگاری دارند. علاوه بر این، کارمزد تراکنش‌ها در شبکه BSC نسبت به اتریوم کمتر بوده و ممکن است کاربران، اتریوم یا توکن‌های مبتنی بر استاندار ERC20 خود را فقط به دلیل آدرس‌های مشابه یا کارمزد کمتر به شبکه BEP20 منتقل کنند.

اما چگونه ممکن است یک ارز دیجیتال را به شبکه اشتباه انتقال دهیم؟ کیف پول‌های ارز دیجیتال معمولا آدرس‌های اشتباه را تشخیص می‌دهند و اجازه انجام تراکنش را به کاربر نمی‌دهند. اما از آنجایی که قالب کلی آدرس‌های BEP20 و اتریوم مشابه یکدیگر هستند، کیف پول اشتباه بودن آدرس را تشخیص نمی‌دهد و تراکنش تایید می‌شود، درحالی که  ارز دیجیتال هرگز به مقصد نمی‌رسد. البته این ارزهای دیجیتال طبق برخی شرایط قابل بازیابی می‌باشند.


بازیابی ارزهای دیجیتال ارسال شده به شبکه اشتباه در صرافی ارز دیجیتال همتاپی


همانطور که می‌دانید صرافی ارزهای دیجیتال همتاپی در حال حاضر فقط از شبکه اتریوم (ERC20) پشتیبانی می‌کند. تشابه آدرس‌های این شبکه با شبکه BEP20 گاهی باعث بروز اشتباه توسط کاربر هنگام انتقال ارزهای دیجیتال می‌شود. چنانچه شما نیز هنگام انتقال ارزهای دیجیتال خود به سامانه همتاپی این اشتباه را مرتکب شدید، طبق قوانین زیر می‌توانید نسبت به ثبت درخواست  بازیابی دارایی دیجیتال خود اقدام نمایید.

مراحل ثبت درخواست بازیابی ارزهای دیجیتال ارسال شده به شبکه اشتباه در همتاپی

جهت ثبت درخواست مراحل زیر را طی نمایید:

متن درخواست بازیابی ارزهای دیجیتال

اینجانب: ………………….. فرزند: …………………… به شماره ملی:  …………………….. متولد …./ …/ …  محل تولد: ……………………………. با شماره همراه:  ……………………….. در تاریخ ……………………. به مقدار ……………………………… ارز دیجیتال ……………………………….. از ادرس والت (فرستنده) …………………………………………………………….. در شبکه ………………. سهوا به اشتباه به ادرس والت (گیرنده) …………………………………………………………….. در شبکه ………………..، با شناسه تراکنش (TXID) …………………..………………………………………………………………………………  ارسال کردم. بدین وسیله تقاضا دارم در صورت امکان ارز دیجیتال ارسال شده توسط تیم صرافی ارز دیجیتال همتاپی بازیابی گردد. 

اینجانب …………………. با کد کاربری ……………………… با علم‌و‌آگاهی کامل از قوانین‌ومقررات بازیابی ارزهای دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال همتاپی، از جمله پرداخت کارمزد 20 تتر (USDT)، صحت اطلاعات فوق را تایید می‌نمایم.

محل امضا و تاریخ

  1. درخواست بازیابی ارز دیجیتال خود را از طریق ارسال تیکت به وب سایت همتاپی ثبت نمایید.
  2. متن درخواست بازیابی ارزهای دیجیتال را تکمیل نمایید.
  3. تصویر فرم درخواست بازیابی را از طریق تیکت برای تیم پشتیبانی همتاپی ارسال نمایید.
  4. مطابق نمونه زیر تصویر سلفی خود به همراه فرم درخواست بازیا‌بی ارزهای دیجیتال و کارت ملی را از طریق تیکت برای تیم همتاپی ارسال نمایید.

عکس مرد احراز شونده

قوانین بازیابی ارزهای دیجیتال ارسال شده به شبکه اشتباه در همتاپی

  • فرآیند بازیابی ارزهای دیجیتال ارسال شده به شبکه اشتباه مشمول بار فنی پیچیده‌ای می‌باشد به همین دلیل در قبال ارائه خدمات برای بازیابی ارزهای دیجیتال معادل 20 تتر از کاربر به عنوان کارمزد به صورت جداگانه دریافت خواهد شد.
  • مبلغ کارمزد دریافتی جهت بازیابی ارزهای دیجیتال ثابت بوده و تنها در صورت بازیابی موفق از کاربر دریافت خواهد شد. 
  • متن درخواست بازیابی ارز‌های دیجیتال باید بصورت دست‌نویس باشد. 
  • عکس واضح و خوانا باشد. 
  • از آنجایی که بازیابی ارزهای دیجیتال ارسال شده به شبکه اشتباه فرآیند پیچیده‌ای می‌باشد، امکان تضمین انجام قطعی این فرآیند غیرممکن می‌باشد و در صورت عدم بازیابی ارزهای دیجیتال، تیم همتاپی هیچ مسئولیتی را عهده‌دار نخواهد بود. 
  • نتیجه درخواست بازیابی ارزهای دیجیتال پس از بررسی تیم فنی بعد از 14 روز کاری از طریق تیکت به کاربر اطلاع داده خواهد شد.
  • کاربر می‌پذیرد که اطلاعات مربوط به درخواست بازیابی ارزهای دیجیتال ارسال شده به شبکه اشتباه را با دقت وارد کند. مسئولیت اشتباه وارد کردن اطلاعات در فرآیند ثبت درخواست بر عهده کاربر می‌باشد و تیم همتاپی هیچ مسئولیتی در این خصوص ندارد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش شیبا صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *