عدم برابری قیمت USDD با دلار، علیرغم تلاش‌های سازمان حاکمیتی ترون

عدم برابری قیمت USDD با دلار، علیرغم تلاش‌های سازمان حاکمیتی ترون | همتاپی

علی‌رغم تلاش مکرر ترون برای تثبیت قیمت استیبل کوین USDD، این استیبل کوین همچنان زیر ۱ دلار خرید و فروش می‌شود.

روز گذشته سازمان حاکمیتی ترون (TRON DAO Reserve) طی توییتی اعلام کرد که ۱۰ میلیون استیبل کوین ترو‌ن، برای حفاظت از بلاکچین ترون خریداری کرده‌است. با این حال تاکنون پیوند برابری این استیبل کوین با دلار برقرار نشده است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در ۱۵ ژوئن نیز، ترو‌ن در توییتی اعلام کرد که ۳۰۱ میلیون توکن ترو‌ن را با هدف حمایت از ترون و بازار ارزهای دیجیتال، از صرافی بایننس خارج کرده است.

هفته گذشته نیز، سازمان ترو‌ن ۲ میلیارد دلار برای مقابله با اثر کاهش قیمت فروشندگان کوتاه مدت ترو‌ن و بازگرداندن ثبات USDD اختصاص داد. اما این ابتکار نیز هیچ تاثیری در برقراری ثبات استیبل کوین ترو‌ن نداشت.

هدف ترون این بود، با بودجه ۲ میلیارد دلار، مقادیر زیادی توکن ترو‌ن را با هدف تحریک تقاضا بخرد. انتظار می‌رفت این امر، باعث تحریک سرمایه گذاران کوتاه مدت ترون جهت بازخرید توکن‌های ترو‌ن شود، در نتیجه فرصت مناسبی فراهم بود تا انگیزه کسب سود توسط آربیتراژگیرها باعث برقراری ثبات استیبل کوین ترو‌ن شود.

استیبل کوین ترون که اخیراً به بازار عرضه شده است، در تلاش برای حفظ پیوند خود با دلار و افزایش سهم بازار است. با این حال هم‌زمان با سقوط بازار ارزهای دیجیتال در ۱۳ ژوئن، وضعیت استیبل کوین ترو‌ن نیز تضعیف شد و با شروع کاهش پیوند USDD، ارزش قیمت توکن ترون نیز بیش از 17 درصد کاهش یافت.

مکانیسم عملکرد ترو‌ن نیز، مانند سایر استیبل کوین‌های الگوریتمی است، بدین ترتیب اگر USDD با قیمت کمتر از ۱ دلار معامله شود، آربیتراژگیرها در راستای کسب سود آن را با ۱ دلار ترون خواهند سوزاند. همچنین، اگر استیبل کوین به بالای 1 دلار برسد، آربیتراژگیرها می‌توانند با ترو‌ن به ارزش ۱ دلار، USDD بیشتری ضرب (mint) کنند و در نتیجه عرضه آن را افزایش دهند. بنابراین انگیزه کسب سود بیشتر توسط آربیتراژگیرها باعث افزایش فشار فروش ترو‌ن شده‌ است.

مطالب مزتبط: تحلیل قیمت ترون: آیا الگوی تقاطع مرگ سقوطِ ترون را تشدید خواهد کرد؟

در حال حاضر، ترو‌ن با ارزش بازار حدود 6 میلیارد دلار، با افزایش 5 درصدی در 24 ساعت گذشته با قیمت 0.064 دلار خرید و فروش می‌شود. طی سه روز گذشته، قیمت ترون حمایت کلیدی خود را بشدت حفظ کرده است و با افزایش قیمت، این ناحیه قوی‌تر خواهد شد. هم اکنون قیمت استیبل کوین USDD نیز با افزایش 1.88 درصدی در 0.965 دلار است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال TRX، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت ترون مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش ترون صرافی ارز دیجیتال همتا پی

منبع: coinquora.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *