بررسی رفتار نهنگ‌های اتریوم در آستانه ارتقاء ادغام 

بررسی رفتار نهنگ‌های اتریوم در آستانه ارتقاء ادغام  | همتاپی

اخیرا بلاکچین اتریوم شاهد افزایش علاقه و تمایل سرمایه‌گذاران به این بلاکچین بوده است، چرا که در آستانه‌ی ارتقاء ادغام (Merge) در این شبکه، مردم امیدوار به کسب سود از این رمزارز هستند.

چندی قبل، پس از موفقیت توسعه دهندگان اتریوم در انجام آخرین آزمایش این بروزرسانی، اتر به بالاترین سطح قیمت در دو ماه اخیر رسید. دومین رمزارز برتر بازار از لحاظ حجم مبادلات، اوایل ماه اوت توانست قیمت 1,927 دلار را ثبت نماید که بالاترین قیمت این ارز از ماه ژوئن سال جاری تا به امروز بوده است.

اخیرا و در حالی که میزان اتریوم موجود در آدرس‌های کیف پول خارج از صرافی‌ها در حال کاهش بوده است، نهنگ‌ها نیز در حال انتقال اتریوم خود به آدرس صرافی‌ها هستند.

طبق گزارشی که فعالیت سه ماهه اخیر را ثبت نموده است، در این مدت شاهد کاهش 11 درصدی موجودی اتریوم در آدرس‌های خارج از صرافی بوده‌ایم. لازم به ذکر است که در همین مدت، موجودی آدرس‌های نهنگ‌ها در صرافی‌ها، با افزایش چشمگیر 78 درصدی روبرو بوده است.

بررسی رفتار نهنگ‌های اتریوم در آستانه ارتقاء ادغام 

همزمان با کاهش موجودی کیف پول بزرگترین نهنگ‌ها، موجودی اتریوم بزرگترین آدرس‌های صرافی‌‌ها در حال افزایش بوده است

بنابر اعلام شرکت تحلیل درون زنجیره‌ای سانتیمنت (Santiment)، با توجه به تمایل معامله گران به انتقال اتریوم به صرافی‌های بزرگ در حین بازار نزولی سال جاری، عرضه اتریوم در این صرافی‌ها افزایش یافته‌است.

سانتیمنت در تاریخ 3 اوت (12 مرداد) اعلام کرد:

اتریوم شاهد افزایش عرضه در صرافی‌ها بوده است که با توجه به تمایل معامله گران به فروش دارایی خود در ریزش سال جاری، منطقی به نظر می‌رسد. منتظر کاهش حجم اتریوم صرافی‌ها بعنوان نشانی از یک حرکت صعودی باشید.

طبق برآوردها در ابتدای ماه اوت، موجودی اتریوم 10 صرافی برتر بازار، مجموعا 7 میلیون بوده است، یعنی بالاترین میزان از ابتدای ماه می سال گذشته. سانتیمنت در گزارش خود همچنین اعلام نموده است که کاهش میزان اتریوم موجود در 10 صرافی بزرگ بازار، نشانه مثبتی برای حرکت صعودی خواهد بود.

چه عواملی باعث افزایش قیمت اتریوم شدند؟

در ماه جولای سال جاری، اعلام این خبر که پس از چندین مرحله تاخیر، بالاخره ارتقاء ادغام صورت خواهد گرفت، تاثیر مثبتی بر قیمت اتریوم داشت. این خبر موجب رسیدن قیمت به بالاترین سطح 6 ماه اخیر یعنی حدودا 2000 دلار شد. گرچه این یک افزایش قیمت خیلی خوب بود، اما در آن زمان، برای عبور از سد مقاومت مهم اتریوم کافی نبود.

علیرغم مساعد نبودن هیجانات بازار، داده‌های تجمیعی از ابتدای جولای تا کنون نیز، حاکی از ریزش قیمت چندین رمزارز از جمله اتریوم بوده است.

با وجود این که بیش از پیش، به ارتقاء مورد انتظار نزدیک شده‌ایم، اما موارد فوق در کنار کاهش سریع موجودی کیف پول نهنگ‌ها، باعث فشار فروش و در نتیجه کاهش شدید قیمت اتریوم شده است.

ارتقاء اتریوم 2 (Ethereum 2.0) یکی از مهم‌ترین رویداد‌های صنعت کریپتو (رمزارز‌ها) است و بدون شک تمامی نگاه‌های افراد حاضر در این عرصه به آن معطوف است.  با انجام این ارتقاء، مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) که به کمک ماینر‌ها صورت می‌پذیرد، تبدیل به مکانیسم اثبات سهام (PoS) خواهد شد که نتیجه‌ی حاصل از آن، سریع‌تر شدن فرایند‌های بلاکچین و کاهش آلاینده‌های کربنی خواهد بود.

بروزرسانی مرج در ماه سپتامبر، به معنی تکمیل موفقیت آمیز مرحله دوم از مجموع 3 مرحله‌ لازم برای مهاجرت به مکانیزم اثبات سهام خواهد بود. فرایند این مهاجرت از دسامبر 2022 و در اولین مرحله با معرفی زنجیره Beacon (فانوس دریایی) آغاز شده است. فرایند ادغام مرحله دوم نیز قرار بود در سال 2021 انجام شود، اما بوجود آمدن چندین تاخیر در اجرای برنامه‌ها، موجب شد عملیات طبق برنامه پیش نرود. در نتیجه، زمان‌بندی‌ها تغییر نموده و اجرای مرحله دوم به سه ماهه سوم سال 2022 موکول شد.

مطالب مرتبط: ۳ عامل تأثیرگذار بر کاهش اخیر قیمت اتریوم چیست؟

آخرین مرحله‌ی این انتقال، به تبع مهم‌ترین مرحله نیز به حساب می‌آید. چرا که برخی عوامل و ویژگی‌های حیاتی از جمله کاهش مصرف انرژی و شاردینگ (راهکاری جهت طبقه بندی پایگاه داده در بلاکچین با هدف بهبود مقیاس پذیری) را در بر خواهد داشت.

طبق گزارشات و بر اساس تاریخ برنامه ریزی شده برای انجام این رویداد، فرایند مرج یا ادغام 95 درصد از مسیر را پشت سر گذاشته است. انجام نهایی فرایند مرج، پس از تکمیل موفقیت آمیز شبکه آزمایشی Goerli اتفاق خواهد افتاد.

در لحظه بارگذاری این مقاله، قیمت اتر به دلار با کاهش 1.48 درصدی نسبت به دیروز در حوالی1,487 دلار در نوسان است. 

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *