شکست مقاومت ۶۵ دلاری مانع تداوم روند صعودی نیست

تحلیل قیمت لایت کوین: شکست مقاومت 65 دلاری تنها مانع تداوم روند صعودی نیست | همتاپی

روند صعودی لایت کوین به همراه یک الگوی کانال موازی صعودی به مقاومت ماهانه 65 دلار نزدیک می‌شود. این سطح افقی، رشد قیمت لایتکوین را در سه ماه گذشته محدود کرده بود که حاکی از احتمال زیاد بازگشت قیمت است. با این وجود بعد از شکست این مقاومت هم مسیر صعودی قیمت لایتکوین پر از موانع مهم و جدی است.

تحلیل نمودار قیمت لایت کوین

 قیمت لایتکوین (با نماد LTC) با یک الگوی کانال موازی مواجه شده است. قیمت لایتکوین در مقاومت 65 دلاری، فشار عرضه را نشان می‌دهد. حجم معاملات روزانه لایت کوین با 3.67 کاهش، 605.1 میلیون دلار است.

بازار ارزهای دیجیتال در چند هفته گذشته، شاهد اصلاح قیمت‌های بسیار مهمی بود که قیمت بیت کوین و حتی برخی از آلتکوین‌ های مهم را به کف 2022 نزدیک کرده است. قیمت لایت کوین هم یک فاز اصلاح مشابه را تجربه کرد ولی خریداران توانستند قیمت را بالای محدوده حمایت 52.5 دلاری نگه دارند.

شکست مقاومت 65 دلاری مانع تداوم روند صعودی نیست| صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت لایت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

بنابراین بعد از چندبار تست این حمایت، مومنتوم صعودی احیا شده توانست در روز هفتم سپتامبر قیمت لایتکوین را برگرداند. بازگشت صعودی نیز به خریداران در حفظ الگوی کانال صعودی کمک کرد که روند بهبود قیمت فعلی را برای سه ماه حفظ کرده بود.

قیمت لایت کوین برای پنجمین روز متوالی افزایش یافت و رشد 20.2 درصدی را ثبت کرد. اما روند صعودی به مقاومت 65 دلاری رسید و نتوانست از آن بالاتر برود. بازگشت نزولی از این سطح افقی، دوباره قیمت لایتکوین را تا سطح حمایت کاهش خواهد داد.

با این همه اگر خریداران بتوانند از مقاومت پیش‌رو عبور کنند، قیمت لایتکوین قبل از برخورد با خط روند الگو تا 6.5٪ افزایش می‌یابد. بنابراین قیمت لایت کوین در واکنش به این الگو می‌تواند با بازگشت از این سطح مقاومت، یک دوره نزولی جدید را آغاز کند.

علاوه بر این، الگوهای کانال صعودی همواره به برگرداندن روندهای نزولی موجود تمایل دارند. در نتیجه، قیمت لایتکوین آماده شکست این حمایت است که می‌تواند روند نزولی را تقویت کند.

پس تا زمانی که قیمت لایتکوین این مقاومت را نشکند، خطر اصلاح قیمت همچنان وجود دارد.

 اندیکاتورهای مهم در تحلیل قیمت لایتکوین

میانگین متحرک نمایی: حرکت بدون روند میانگین‌های متحرک نمایی 20 و 50 روزه روی محو شدن روند نزولی قبلی تاکید دارند. ضمناً تقاطع بین این شیب‌ها، مقاومت 65 دلاری را تقویت می‌کند.

مطالب مرتبط: تحلیل قیمت لایت کوین: آیا قیمت لایتکوین سطح ۵۰ دلاری را حفظ خواهد کرد؟

شاخص قدرت نسبی: شیب شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه در حال افزایش به سمت محدوده صعودی است که تقویت اعتماد سرمایه گذاران را به روند بهبود فعلی قیمت لایتکوین نشان می‌دهد.

سطوح کلیدی مقاومت: 65 و 69.2 دلاری

سطوح کلیدی حمایت: 58.8 و 52.6 دلاری

در لحظه انتشار این مقاله قیمت لایت کوین با 4.02 درصد افزایش در هفته گذشته در حوالی 62.84 دلار خرید و فروش می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال LTC، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت لایت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش لایت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *