تسلا ۷۵ درصد از ذخایر بیت کوین خود را فروخت

تسلا 75 درصد از ذخایر بیت کوین خود را فروخت | همتاپی

بر اساس گزارش درآمد سه ماهه دوم تسلا، این شرکت ۷۵ درصد از ذخایر بیت کوین خود را که ارزشی معادل ۹۳۶ میلیون دلار داشت را فروخته است.

شرکت تسلا، سازنده خودروهای الکتریکی که توسط ایلان ماسک تأسیس شده است، در گزارش درآمد سه ماهه دوم خود به سهامداران اعلام کرد: سقوط مداوم قیمت بیت کوین تأثیر منفی زیادی بر سودآوری این شرکت در ۳ ماهه دوم سال و زمانی که درآمد عملیاتی تسلا ۲.۵ میلیارد دلار بوده، داشته است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

ارزهای دیجیتال بلافاصله پس از انتشار خبر فروش بیتکوین توسط تسلا واکنش نشان داده و با کاهش قیمت همراه بود.

بیتکوین (BTC) که در روز چهارشنبه به بالاترین قیمت یک ماهه اخیر خود یعنی سطح  ۲۴ هزار دلار رسیده بود، بلافاصله پس از بسته شدن کندل روزانه ( ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت محلی بایننس) به شدت کاهش یافت. طبق گزارش کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، هم اکنون بیتکوین با کاهش حدود 2 درصدی با قیمت ۲۲,۹۳۱ دلار خرید و فروش می‌شود.

اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار نیز پس از انتشار اخبار مربوط به گزارش درآمد تسلا، با کاهش ۵ درصدی مواجه شده است.

تسلا و ایلان ماسک چندین بار بر قیمت بیتکوین تأثیر گذاشته‌اند.

پس از تغییر سیاست سرمایه گذاری شرکت خودروهای الکتریکی تسلا، این شرکت در فوریه ۲۰۲۱ مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار در بیتکوین سرمایه‌گذاری کرد. خبر سرمایه گذاری تسلا در فوریه سال ۲۰۲۱ یک فاندامنتال بسیار قوی برای صعود بازار بود و برای اولین بار قیمت بیتکوین به اوج قیمتی ۴۳,۰۰۰ دلار رسید.

همچنین در ماه می سال ۲۰۲۱، تسلا اعلام کرد که دیگر بیتکوین را برای به عنوان روش پرداخت نمی‌پذیرد، اعلام خبر تعلیق پذیرش بیتکوین در ماه می سال ۲۰۲۱ توسط تسلا به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی ناشی از استخراج بیت کوین، اولین محرک بازار نزولی سال ۲۰۲۱ بود.

شرکت تسلا در گزارش سال ۲۰۲۲ خود که در آوریل ارائه شد، اعلام کرد به پتانسیل بلندمدت دارایی‌های دیجیتال معتبر مانند بیت کوین، به عنوان یک سرمایه گذاری و جایگزین نقدینگی برای پول نقد معتقد است.

مطالب مرتبط: احتمال کاهش قیمت بیت کوین علی رغم تلاش برای عبور از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای 

علاوه بر این در این گزارش به سهامداران هشدار داده شده بود که تغییرات قیمت بیتکوین بر سودآوری آنها تأثیر خواهد گذاشت.

این شرکت در ۲۵ آوریل نیز اعلام کرد :

در گزارش کمیسیون بورس اوراق بهادار (پرونده SEC)، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، تقریباً ۲۷ میلیون دلار ضرر ناشی از تغییر ارزش بیتکوین و همچنین سود 128 میلیون دلاری از فروش بیت کوین را ثبت کرده ایم.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: decrypt.co
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. چرا همچی کاری رو کرده، کلی ضرر میکنه که قیمت خریدش بالا تر بوده