تتر (Tether) بازار استیبل کوین را رهبری می‌کند

تتر (Tether) بازار استیبل کوین را رهبری می‌کند

واضح است که رشد عرضه کل استیبل کوین‌ها و بویژه تتر (که از 120 میلیارد دلار فراتر رفته است) توجه بسیاری از افراد و شرکت‌های مالی را به خود جلب کرده است. با این ‌حال، شکست‌های اساسی مانند ترا (Terra) نیز باعث افزایشِ توجه از سوی تنظیم‌کننده‌ها (regulators) و منتقدان شده است.

کاربرد استیبل کوین‌ها هر روز افزایش می‌یابد که برای این صنعت و مقبولیت آن خوب است. بسیاری از افراد فعالِ حوزه ارزهای دیجیتال در مورد چگونگی کاهش شکاف بین تتر و بزرگ‌ترین رقبای آن اظهار نظر کرده‌اند. با این حال، تفاوت بین حجم معاملات 24 ساعته تتر (USDT) و رقبای آن، داستان واضح‌تر و مهم‌تری را بیان می‌کند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

به عنوان مثال، تتر به جای ارائه خدمات به صنعت بانکداری سنتی، بر این امر تمرکز دارد که بیشترین استفاده را برای معاملات ارزهای دیجیتال و تسویه‌حساب‌ها (settlements)، مبادلات همتا به همتا و حواله‌ها داشته باشد؛ همچنین، به عنوان ابزاری برای آزادی و پوشش تورم (inflation hedge) برای کشورهای در حال توسعه کاربرد داشته باشد.

به همین دلیل است که در جریان آنچه که به درستی به عنوان بدترین رویداد قو سیاه (black swan event) برای ارزهای دیجیتال تا به امروز معرفی می‌شود، سرمایه‌گذاران برای برداشتن پول نقد اضافی خود از ارزهای دیجیتال تحت فشار قرار گرفتند. از آنجایی که تتر دروازه این صنعت است، ارزش بازار آن به دلیل میلیاردها بازخرید نقدی کاهش یافته است. تتر‌ طی چند هفته گذشته به آسانی این بازخریدها را تسویه کرد و حجم معاملات 24 ساعته تتر تقریباً 10 برابرِ حجم معاملاتِ نزدیک‌ترین رقیبش است. این وضعیت نشان‌دهنده کاربرد تتر‌‌ و تقاضا برای آن در معاملات روزانه است که معیاری واقعی برای مقبولیت است.

میزان ادغامِ تتر‌‍ (USDT) در ساختار مالی صنعت ارزهای دیجیتال نسبت به نزدیک‌ترین رقیبش بیشتر است. این امر گویای اعتمادِ این صنعت و همه کاربران آن به Tether و USD است.

تتر (USDT) شفاف‌ترین استیبل کوین است

رقبای تتر اغلب با عنوان شفاف‌تر نسبت به تتر به تصویر کشیده می‌شوند، و کارشناسان از این چارچوب استفاده می‌کنند تا روایتی بسازند که کاربران به خاطر این ویژگی‌ها، آن‌ها را نسبت به تتر‌ انتخاب می‌کنند.

اما این وضعیت به هیچ وجه واقعیت را منعکس نمی‌کند.

تتر اولین استیبل کوینی بود که ماهیت و جزئیات ذخایر خود را تصدیق کرد. رقبای تتر‌ تنها زمانی که تتر این کار را انجام داد، همین سطح از شفافیت را ارائه کردند.

تتر به دلیل نداشتن حسابرسی مورد انتقاد قرار می‌گیرد، و این در حالی است که هیچ استیبل کوینی تاکنون حسابرسی ارائه نکرده است.

این وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد.

تتر اکنون خود را برای انجام حسابرسی با یک شرکت حسابداری بزرگ، یکی از شرکت‌های حسابداری موسوم به Big 12، آماده می‌کند.

اولین سوالی که منتقدان می‌پرسند این است که چرا یکی از Big 4 نیست؟. دلیل آن این است که حسابرسان Big 4 (چهار شرکت بزرگ حسابرسی) به دلیل عدم شفافیت مقرراتی در مورد استیبل کوین‌ها، به شدت نگران شهرت خود هستند و به همین دلیل، آنها خدمات حسابرسی را به استیبل کوین‌ها ارائه نمی‌دهند. به همین دلیل است که هیچ یک از رقبای تتر نیز از یک شرکت Big 4 حسابرسی ندارند.

تتر قصد دارد اولین استیبل کوینی باشد که حسابرسی ذخایر خود را به بازار ارائه می‌دهد. ما انتظار داریم که مانند همیشه، سایر استیبل کوین‌ ها از تتر پیروی کنند.

ترکیب ذخایر تتر (Tether)

ضروری است در مورد شایعاتی که توسط صندوق‌های تأمینی در مورد دارایی‌های اوراق تجاری تتر منتشر می‌شود، شفاف‌سازی شود. شایعاتی مبنی بر اینکه پرتفولیوی اوراق تجاری تتر به میزان 85 درصد توسط اوراق تجاری چینی یا آسیایی پشتیبانی می‌شود و با 30 درصد تخفیف معامله می‌شود، کاملا نادرست است؛ هدف این‌گونه شایعات، انتشار اطلاعات نادرست است تا بازارها را به سمتی سوق ‌دهد که صندوق‌های تأمینی برای ایجاد تفاوت قیمت (spread) به آن نیاز دارند.

تتر‌ چنین تلاش‌هایی را که باعث زیان شدید کاربران عادی می‌شود، محکوم می‌کند، در حالی که تعداد کمی ‌از صندوق‌های هماهنگ شده، سود خود را افزایش می‌دهند.

تتر‌ (Tether) در آخرین assurance opinion خود اعلام کرد که بیش از 47 درصد از کل ذخایر تتر‌ (USDT)، در حال حاضر اوراق قرضۀ خزانه امریکا است، و اوراق تجاری، کمتر از 25 درصد از پشتوانه تتر‌‌ را تشکیل می‌دهد.

تتر می‌تواند گزارش دهد که پرتفولیو فعلی اوراق تجاری آن، از آن زمان به 11 میلیارد کاهش یافته است (از 20 میلیارد در پایان سه ماهه اول 2022) تا پایان ژوئن 2022 به 8.4 میلیارد خواهد رسید؛ این رقم، بدون هیچ‌گونه ضرری، تدریجا به صفر خواهد رسید. تمام اوراق تجاری در حال انقضاء هستند و با اوراق قرضۀ خزانه امریکا، با سررسید کوتاه‌مدت ترکیب خواهند شد.

بازخریدها، حمله سایبری DDoS، و جاده پیش رو

از ماه مه، تتر بیش از 14 میلیارد دلار بازخرید پردازش کرده است. منتقدان اولین کسانی بودند که متوجه این واقعیت شدند.

با این حال، این یک گواهی اساسی برای قدرت تتر‌ (USDT) و کیفیت ذخایر تتر‌ (Tether) است. در گذشته، بازخریدهای با میزان مشابه و اندازه‌ برابر با کل دارایی‌ها، منجر به سقوط بانک‌های بزرگ شده است.

مهم‌تر از همه، تتر در طی 10 روز، بخشِ بزرگ‌تری از کل دارایی‌ها را در مقایسه با واشنگتن میوچال (Washington Mutual) پردازش کرد. منتقدان تلاش می‌کنند تا مسئله بازخرید‌ها را به عنوان یک نقطه‌ی ضعف عنوان کنند، اما حقیقت ندارد.

مدیریت تتر‌ در بازخریدها و ثبات مداوم تتر (USDT)، به معنای تایید قدرت، ثبات و نقدینگی تتر‌‌ است

تتر (Tether) همچنین در هفته گذشته با یک حمله سایبری DDoS مواجه شد. این حمله، وب‌سایت تتر‌ را مورد هدف قرار داد، و هیچ ارتباطی به عملکرد تتر (USDT) در بلاک چین‌های مختلفی که در آن‌ها منتشر می‌شود نداشت.

وب سایت‌ها و شرکت‌ها همیشه با این‌گونه حملات (DDoS) مواجه هستند. در سال 2021، تعداد 9.7 میلیون حمله DDoS رخ داد.

این وضعیت معمولا برای سازمان‌هایی اتفاق می‌افتد که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، به‌ویژه شرکت‌هایی که در معرضِ دید عموم هستند.

حملات DDoS به وب‌سایت تتر‌، هرگز نمی‌تواند تأثیری بر ثبات، نقدینگی یا قابلیتِ بازخرید تتر‌ داشته باشد.

و در تمام این مدت، تتر‌ به راه‌اندازی توکن‌های جدید ادامه می‌دهد تا مردم در سراسر جهان به آزادی مالی دست پیدا کنند.

تتر (Tether) تاکنون توکن‌هایی را راه‌اندازی کرده است و در حالِ راه‌اندازی توکن‌های وابسته (pegged) بیشتری است. تتر یک توکن وابسته به یورو، و یک توکن وابسته به پِسو (واحد پول) مکزیک را راه اندازی کرد؛ تتر‌ همچنین در حال برنامه‌ریزی برای راه اندازی یک توکن وابسته به پوند بریتانیا است.

سوال در مورد ارزش بازار تتر‌، به منظور ارزیابی کردن تتر و ماموریتش، سوال جالبی نیست. حجم کل معاملات، استفاده در مشتقات (derivatives) و امور مالی غیرمتمرکز (De-Fi)، میزانِ پذیرش توسط بازرگانان، و محصولات دیگرِ تتر‌‌، تصویر بسیار واضح‌تری را ارائه می‌دهند.

اگر رقبای تتر، از نظر ارزش بازار از تتر پیشی بگیرند، چیزی برای تتر تغییر نمی‌کند.

تتر (USDT) هم‌چنان به نسبت 1 به 1 با دلار قابل بازخرید است. تتر‌ هم‌چنان یک دارایی مالی با نقدشوندگی بالا است. مردم در سراسر جهان به پذیرش تتر در بازارهایی که دسترسی به دلار محدود است، ادامه خواهند داد.

و مهم‌تر از همه، تتر به پیشبرد مأموریت خود در ترویج آزادی مالی، شمول و حقوق اقتصادی همتا به همتای انسان‌ها در سطح جهانی ادامه می‌دهد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: tether.to
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *