علی‌رغم کاهش هش ریت، سختی شبکه بیت کوین ۱.۷۴ درصد افزایش یافت

افزایش سختی شبکه بیت کوین | صرافی همتاپی

شاخص سختی استخراج شبکه بیت کوین، برای اولین بار در ۵۷ روز گذشته نسبت به دو هفته گذشته ۱.۷۴ درصد افزایش یافت. با این حال هش‌ریت بیتکوین همچنان کمتر از میانگین است، زیرا قدرت محاسباتی شبکه در سه ماهه دوم ۱۸۲ اگزا هش (EH/s) است که 1.7 درصد نسبت به سه ماه اول ( ۲۰۰ اگزا هش) کمتر است.

افزایش سختی شبکه بیت کوین

 الگوریتم تنظیم سختی (DAA) شبکه بیت کوین، در شش هفته گذشته، پس از سه کاهش متوالی برای اولین بار در ۴ اوت در ارتفاع بلوک ۷۴۷,۹۳۶، حدود ۱.۷۴ درصد افزایش یافت و سختی شبکه از ۲۷.۶۹ تریلیون به ۲۸.۲۰ تریلیون فعلی رسید.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

سختی شبکه بیت کوین | صرافی همتاپی

نمودار سختی شبکه بیت کوین

در طراحی ساتوشی ناکاماتو تقریباً هر ده دقیقه یک بار، یک بلوک جدید بیت کوین استخراج می‌شود، به طوری که سیستم DAA براساس یک طرح توزیع پواسون مدل سازی می‌شود و الگوریتم تنظیم سختی استخراج بیت کوین یا دوره سختی هر ۲۰۱۶ بلوک یا تقریباً هر دو هفته یکبار تغییر می‌کند. سختی شبکه با سرعت استخراج بلوک‌های جدید تنطیم می‌شود، زمانی که ۲۰۱۶ بلوک خیلی سریع استخراج شوند، سختی افزایش می‌یابد و زمانی که سرعت استخراج بلاک‌ها خیلی کند است، سختی شبکه کاهش می‌یابد.

همانطور که اشاره شد، از زمان افزایش ۱.۷۴ درصدی سختی شبکه در روز پنجشنبه، اکنون استخراج بلاک‌های شبکه بیت کوین نسبت به دو هفته گذشته دشوارتر شده است. قبل از این افزایش، سختی شبکه ۳ بار متوالی کاهش یافته بود. در حال حاضر، اندازه سختی شبکه ۲۸.۲۰ تریلیون است، که این مقدار ۹.۷۶ درصد کمتر از بالاترین سطح تاریخی آن (۳۱.۲۵) در اواسط ماه مه است.

قدرت استخراج شبکه بیت کوین | صرافی همتاپی

نمودار هش ریت قیمت بیت کوین: 182.97 اگزاهش بر ثانیه

هم اکنون قدرت محاسباتی شبکه بیت کوین زیر ناحیه ۲۰۰ اگزا هش و بر روی عدد ۱۸۲ قرار دارد، کاهش اخیر قیمت بیت کوین و تغییراتی که در افزایش سختی شبکه رخ داده است، احتمالا طی دو هفته آینده بر ماینرها تاثیر منفی بگذارد.

 هش ریت شبکه بیت کوین | صرافی همتاپی

نمودار هش ریت شبکه بیت کوین در فصل‌های اول و دوم سال 2022. منبع: کوین گکو

بر اساس آماری که توسط ادیت موتونی (Edith Muthoni)، کارشناس فین‌تک از وبسایت Stockapps.com گردآوری شده است، هش‌ریت کلی بیت‌کوین در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ نسبت به سه ماهه اول ۱.۷ درصد کاهش یافته است. موتونی در تحقیق خود نکته جالبی را خاطرنشان می‌کند:

علت رشد نامنظم و ناپایدار نرخ هش بیت کوین در نیمه دوم سه ماهه دوم، این است که ماینرها در تلاش برای سازگاری با شرایط سخت بازار هستند.

نرخ هش ریت ۱۸۲ اگزا هش (EH/s) کنونی ۳۷ درصد کمتر از نرخ هش ۲۹۲ (EH/s ) ثبت شده در تاریخ ۸ ژوئن است. داده‌های سه ‌ماهه دوم نشان می‌دهد که استخر استخراج فاندری آمریکا (Foundry USA) برترین استخر استخراج بوده و 22.27 درصد از هش‌ریت کلی ۳ ماهه دوم  (2Q) را به خود اختصاص داده است. فاندری ۲,۸۴۳ بلوک از ۱۲,۷۶۶ بلوک یافت شده در ۳ ماه دوم را استخراج کرده است.

استخر آنت پول (Antpool) نیز، پس از فاندری با ۱۴.۷۷٪ از نرخ هش ریت جهانی، ۱۸۸۵ بلوک را در طول دوره سه ماهه استخراج کرد. سومین استخر بزرگ ماینینگ در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ نیز استخر (F2pool)  با ۱۴.۳۱ درصد هش ریت جهانی بود، و توانست ۱,۸۲۷ بلوک از ۱۲,۷۶۶ بلوک استخراج شده در سه ماهه دوم را به خود اختصاص دهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 

منبع: news.bitcoin.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام دوست عزیز

      هش ریت در واقع قدرت پردازشی یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال در هر ثانیه گفته می‌شود و نشان دهنده میزان سرعتی است که یک ماینر موفق به حل هش و دریافت پاداش می‌شود.

      سختی شبکه متغیری است که هدف آن تنظیم مدت زمان لازم برای استخراج یک بلاک می‌باشد. همانطور که می‌دانید مدت زمان لازم برای استخراج هر بلاک بیت کوین ۱۰ دقیقه می‌باشد. این مدت زمان با سختی استخراج کنترل می‌شود و همواره روی ۱۰ دقیقه ثابت می‌باشد.