خطر شکست حمایت ۱۸ هزار دلاری بیتکوین؛ محدوده حمایتی بعدی کدام است؟

خطر شکست حمایت 18 هزار دلاری بیت کوین؛ محدوده حمایتی بعدی کدام است؟ | همتاپی

وضعیت بسته شدن کندل هفتگی بیتکوین، فقدان قابل توجه تقاضای خرید بیت کوین و همچنین رویدادهای اقتصاد کلان، همگی نشانه‌های دنباله‌دار بودن روند نزولی قیمت بیت کوین هستند.

اخیرا شاهد ریزش قیمت بیت کوین به حمایت مهم 18 هزار دلار بودیم. آیا خرس‌ها بالاخره می‌توانند از این ناحیه عبور کنند یا باید منتظر اصلاح صعودی قیمت بیتکوین باشیم؟

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه‌ قیمت بیتکوین

طی 24 ساعت گذشته، قیمت بیت کوین پس از عبور از حمایت ایجاد شده توسط میانگین متحرک 50 روزه با ریزش سنگین 8 درصدی مواجه شد. در ادامه اما تلاش بیت کوین برای بازگشت به سطح قبلی ناموفق بوده و این بار میانگین متحرک 50 روزه به عنوان مقاومت عمل کرد.

محدوده قیمتی بالای 18 هزار دلار طی چند ماه گذشته به عنوان یک حمایت کلیدی برای قیمت بیتکوین ظاهر شده است. اما با توجه به شواهد نزولی موجود، احتمال شکست این سطح دور از انتظار نیست.

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت، این است که میانگین متحرک 100 روزه قیمت بیتکوین، در آستانه شکستن میانگین متحرک 50 روزه رو به پایین است که این نیز یک سیگنال نزولی در پیش بینی قیمت بیت کوین به حساب می‌آید. با این حال این شاخص اندکی از قیمت جا مانده و به نظر می‌رسد تاثیر چندانی بر روی شرایط کنونی بازار که منفی است، نداشته باشد.

تحلیل تکنیکال نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین

در نمودار 4 ساعته قیمت بیتکوین، شاهد شکست رو به پایین الگوی کُنج بالارونده هستیم که سیگنالی نزولی است. با این حال انتظار می‌رود که قیمت بیتکوین طی یک برگشت رو به بالا، خط پایینی این الگو را در محدوده 21 هزار دلار مجدد تست نموده و سپس با ادامه یافتن فشار فروش بیت کوین، شکست این الگو را تایید نماید. واگرایی صعودی موجود بین اندیکاتور قدرت نسبی (RSI) و قیمت بیتکوین، این تحلیل را قوت می‌بخشد.

بنابراین در پیش بینی قیمت بیتکوین، با توجه به این واگرایی و همینطور شکسته شدن الگوی کنج، می‌توان انتظار داشت قیمت بیتکوین ابتدا تا حدود 21 هزار دلار بالا رفته و سپس افت قیمت تا محدوده 18 هزار را شاهد باشیم.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیتکوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل درون زنجیره ای؛ شاخص فاندینگ ریت بیتکوین

بازارهای آتی یا فیوچرز، نقش تعیین کننده‌ای در تحلیل کوتاه مدت قیمت بیتکوین دارند. از این رو بررسی و تحلیل احساسات حاکم بر بازار آتی مفید خواهد بود. شاخص فاندینگ ریت بیتکوین یکی از محبوب‌ترین معیارها برای بدست آوردن این مشخصه است. 

نمودار فاندینگ ریت بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار فاندینگ ریت بیت کوین

با توجه به فاندینگ ریت، می‌توان دریافت که پیش بینی اکثریت معامله گران بازار آتی در مورد آینده قیمت بیتکوین، روند نزولی است یا صعودی. در این ابزار، مقادیر منفی حاکی از احساسات و هیجانات منفی بوده و در طرف مقابل، مقادیر مثبت نشانگر جو مثبت در بازار است.

مطالب مرتبط: ورود قیمت بیت کوین به محدوده ۲۰ هزار دلار همزمان با کاهش ۸ درصدی

پس از ریزش قیمت بیتکوین از محدوده 24 هزار دلار، فاندینگ ریت بیتکوین مجددا منفی شده است. شایان ذکر است که بازار آتی منتظر شکست ناحیه فعلی و احتمالا ایجاد یک کف پایین‌تر برای قیمت بیتکوین است. وجود فشار فروش بیت کوین نیز می‌تواند باعث وقوع این امر شود، اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که مقادیر فاندینگ ریت بسیار بالا و یا بسیار پایین نشان دهنده احتمال بازگشت روند بازار هستند. این معیار باید در روند کوتاه مدت به دقت بررسی شود. چرا که مقادیر به شدت منفی می توانند به معنی فشرده شدن قیمت بوده حاکی از رسیدن به کف بازار باشند؛ درست مانند اتفاقی که سال گذشته و در کف قیمتی 30 هزار دلار رخ داد.

در لحظه بارگذاری این مقاله قیمت بیتکوین به دلار در حوالی 19,781 در نوسان است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *