۳ عامل تأثیرگذار بر کاهش اخیر قیمت اتریوم چیست؟

3 عامل تأثیرگذار بر کاهش اخیر قیمت اتریوم چیست؟ | همتاپی

اتریوم در حال حاضر پس از کاهش ۱۰.۷۴ درصدی، با قیمت ۱,۵۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود.  اتریوم پس از نزول به ۱,۵۴۲ دلار در ۲۰ اوت یعنی حدودا یک هفته پیش، توانست اندکی بازیابی شود با این حال دوباره به سطوح پایین‌تر رسید.

همچنان به نظر می‌رسد گاوها برای صعود به قیمت‌های بالاتر تا سطوح نزدیک به نقاط کلیدی ۲ هزار دلار و بالاتر، در حال حاضر با مانع ۱,۷۲۰ دلاری روبرو هستند. با این حال در شرایط فعلی سه عامل دیگر وجود دارد که ممکن است در کوتاه مدت باعث کاهش قیمت اتریوم شود.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

1. افزایش عرضه در صرافی‌های ارز دیجیتال

در پی کاهش قیمت اتریوم در هفته گذشته، وبسایت تحلیلی سانتیمنت (Santiment) اشاره کرد که جهش بزرگی در عرضه اتریوم در صرافی‌ها درست قبل از کاهش قیمت وجود داشته که این افزایش به دلیل انتقال اتر توسط صرافی بایننس از یک کیف پول بدون برچسب (Unlabled) به یک کیف پول دارای برچسب (labeled) بوده است.

طبق گزارش وبسایت یوتودی (U.Today)، اخیرا نقل و انتقالات گسترده وجوه رمزنگاری با مشارکت کیف پول‌های بایننس مشاهده شده است. از جمله آن‌ها، یک انتقال بزرگ معادل ۲.۳۷ میلیارد تتر (USDT) بین دو کیف پول سرد بایننس و دیگری انتقال بزرگ ۱.۴۹ میلیون اتریوم به ۸ کیف پول بایننس صورت گرفته است. 

اگر عرضه در صرافی‌ها همچنان به افزایش خود ادامه دهد، ممکن است به این معنی باشد که هولدرها اتر خود را در بازار تخلیه می‌کنند.

2. نگرانی‌های مربوط به ادغام اتریوم

 کارشناسان هشدار داده‌اند که احتمال وقوع حملات مجدد پس از بروزرسانی ادغام (Merge) که مراحل پایانی آن برای سپتامبر برنامه‌ریزی شده است، وجود دارد. در حین ارتقای اتریوم در سال ۲۰۱۶، شبکه مورد حمله دائمی حملات به اصطلاح تکراری قرار گرفت، که در آن هکرها تراکنش‌های کاربران را برای به دست آوردن توکن‌های اتریوم مجدد اجرا می‌کردند. کارشناسان درباره نیازهای امنیتی قبل از ارتقا در آن زمان نیز هشدار داده بودند.

مطالب مرتبط: بنیاد اتریوم تاریخ نهایی ادغام (The merge) را تایید کرد

از آن‌جا که فورک بلاکچین، یک کپی از کل اکوسیستم اتر، شامل تمام اتریوم‌ها، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و برنامه‌های کاربردی آن می‌باشد، نگران‌کننده‌ترین مسائل در این زمینه بیشتر ناشی از ظهور انشعاب‌های اتریوم، در حوالی زمان ادغام می‌باشد. با این حال، ویتالیک بوترین، خالق اتر به جامعه اطمینان داده که «ظهور فورک در بلاکچین» هیچ گونه تهدیدی برای شبکه اصلی نخواهد داشت

3. نگرانی‌های مربوط به اقتصاد کلان 

مسائل کلان اقتصادی نیز نقش مهمی در تعیین روند بازار کریپتو و در نهایت قیمت اتریوم ایفا خواهد کرد. به گفته سانتیمنت، اتریوم همانند بیت کوین همبستگی بالایی با شاخص اس اند پی ۵۰۰ (S&P 500) و سایر شاخص‌های کلان بازار از خود نشان می‌دهد. نشست سالانه بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی در منطقه جکسون هول در ایالت وایومینگ آمریکا در حال برگزاری است. پس از افزایش سه چهارم درصدی استاندارد در هر یک از دو جلسه قبلی فدرال رزرو، هم اکنون سرمایه‌گذاران به دقت هر گونه اشاره‌ای را در مورد چگونگی نگرش بانک مرکزی ایالات متحده در مورد سرعت افزایش نرخ بهره منتهی به جلسات 20 الی 21 سپتامبر زیر نظر دارند؛ زیرا بر جهت گیری بازار کاملا  تأثیر خواهد داشت.

در لحظه بارگذاری این مقاله، قیمت اتر به دلار با کاهش 9.43 درصدی نسبت به دیروز در حوالی 1,506 دلار در نوسان است. 

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *