بعد از رویداد ادغام (Merge) چه اتفاقی برای اتریوم می‌افتد؟

بعد از رویداد ادغام (Merge) چه اتفاقی برای اتریوم می‌افتد؟ | همتاپی

روز ۲۹ شهریور قرار است اتریوم الگوریتم اثبات کار (PoW) را برای همیشه کنار بگذارد و با الگوریتم اثبات سهام (PoS) زنجیره بیکن (Beacon Chain) ادغام شود. از این رویداد با نام ادغام یا Merge یاد می‌شود.

بخشی از تحلیل‌گران ارز دیجیتال، ظهور یک اتریوم اثبات کار بالقوه به موازات زنجیره اثبات سهام جدید را پیش‌بینی می‌کنند. با این وجود، در حال حاضر شانس موفقیت زنجیره اثبات کار غیرقابل پیش‌بینی است. از طرف دیگر، به احتمال زیاد ماینرهای اتریوم بعد از رویداد ادغام به اتریو‌م کلاسیک (با نماد ETC) منتقل می‌شوند. یکی دیگر از نکات مهم نیز تغییرات اتریو‌م کلاسیک بعد از اجرایی شدن ادغام در روز ۲۹ شهریور است.

بعد از ادغام چه اتفاقی برای اتریوم اثبات کار می‌افتد؟

بعد از ادغام شبکه اتریوم اصلی با زنجیره بیکن، شبکه اثبات کار قدیمی همچنان به حیاتش ادامه خواهد داد. همچنین کاربران می‌توانند به خرید و فروش اتریوم‌های قدیمی مرتبط با الگوریتم اثبات کار (POW) ادامه دهند و معامله این کوین‌ها هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد. ضمناً ممکن است ماینرها قبل از انتقال به مکانیزم اجماع جدید، استخراج کوین‌های قدیمی را به حداکثر برسانند. احتمال ارائه یک هارد فورک برای بلاکچین اتریو‌م نیز می‌تواند معایبی به همراه داشته باشد. چنین اقدامی می‌تواند منجر به سردرگمی شدید کاربران و مشکلات فنی در آینده شود.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

آن دسته از هولدرهای اتریو‌م که مایلند به زنجیره اثبات سهام پایبند باشند، به‌طور پیش فرض به این زنجیره منتقل خواهند شد. بعد از رویداد ادغام، همه اتریوم‌های قدیمی تریدرها روی مکانیزم اجماع قرار خواهند گرفت.

سرنوشت توکن‌های فورک شده احتمالی

در این میان، صرافی پولونیکس (Poloniex) پیشاپیش برای معاملات هارد فورک اتریوم آماده شده است. این صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال، قابلیت معامله فورک‌های احتمالی اتریوم را ارائه کرده است. گزینه سواپ اتریو‌م با توکن‌های فورک شده احتمالی هم‌اکنون برای کاربران پولونیکس فعال است.

پولونیکس معامله فورک‌های احتمالی اتریو‌م، ETHS با نماد ETHW ، ETH2 با نماد ETH1 و کوین‌های ETHS و ETHW مبتنی بر ترون لیست شده را فعال کرده است. قبل از بروزرسانی رسمی اتریوم 2.0، هولدرهای اتریو‌م در پولونیکس می‌توانند با مراجعه به صفحه سواپ، کوین‌های اتریو‌م خودشان را با دو توکن‌ فورک شده احتمالی ETHS و ETHW  با نسبت 1:1 مبادله کنند.

مطالب مرتبط: جاستین سان ۲۰۶۳۳ اتریوم را قبل از رویداد ادغام به کیف پول خود اضافه کرد

از ژوئن امسال، سهم اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار رشد زیادی داشته است. در حال حاضر، اتریو‌م حدود 20٪ از کل ارزش بازار را در اختیار دارد. در مقابل،‌ سهم بازار بیت کوین در چند وقت اخیر رو به کاهش بوده است. سهم بازار بیت کوین 38.88٪ و سهم اتریو‌م 19.48٪ است. براساس داده‌های پایگاه کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) در زمان نگارش این مطلب، قیمت اتریو‌م با 0.29٪ افزایش در 24 ساعت گذشته به 1,555 دلار رسیده است.

مطالب مرتبط: تفاوت اتریوم و اتریوم کلاسیک

قیمت اتریوم کلاسیک نیز با 1.13٪ در 24 ساعت گذشته به 31.93 دلار است. با این وجود اگر انتقال اتریو‌م به مکانیزم اثبات سهام با مشکل مواجه شود، احتمالاً تقاضای اتریوم کلاسیک افزایش خواهد یافت.

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *