آموزش نحوه احراز هویت در صرافی ارزهای دیجیتال همتاپی

آموزش نحوه احراز هویت در صرافی ارزهای دیجیتال همتاپی | همتاپی

همانطور که اطلاع دارید پیش از معامله و خرید و فروش ارز دیجیتال، برای برخورداری از خدمات سامانه همتاپی مانند سایر صرافی‌های معتبر داخلی می‌بایست اطلاعات هویتی خود را وارد کرده و فرآیند احراز هویت را انجام دهید.

در این ویدئو از همتاپی قصد داریم نحوه احراز هویت در سامانه معاملات ارزهای دیجیتال همتاپی را به شما آموزش دهیم.

برای شروع فرآیند احراز هویت، پس از ثبت نام در سامانه همتاپی و ورود به پنل کاربری، می‌بایست بر روی دکمه ورود به صفحه احراز هویت در نوار آبی رنگ پایین صفحه کلیک کنید.

در این قسمت مراحل احراز هویت در سامانه همتاپی که شامل دو قدم می­‌باشد، نشان داده می­‌شود. در اولین قدم، در قسمت تایید هویت بر روی دکمه شروع کلیک کنید.

تکمیل این بخش حدودا 5 دقیقه زمان خواهد برد و می‌بایست اطلاعات هویتی خود شامل اطلاعات پایه، اطلاعات بانکی و یک تصویر سلفی‌ با کارت‌های شناسایی خود اعم از کارت ملی، گواهینامه و … ارسال کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با هر قدم می­‌توانید روی گزینه اطلاعات بیشتر که در قسمت بالا هر قدم وجود دارد، کلیک کنید و توضیحات بیشتر را مشاهده کنید.

برای ادامه فرآیند احراز هویت بر روی دکمه شروع کلیک کنید.

در مرحله بعدی متن هشدار پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری و پولشویی را مشاهده می‌کنید. توصیه می‌شود قسمت هشدار پلیس فتا را با دقت مطالعه کنید. در این قسمت در مورد اینکه چرا نباید اطلاعات کاربری خود را در اختیار افراد دیگر قرار دهید و یا اینکه چرا نباید برای افراد دیگر ارزدیجیتال خریداری کنید توضیح داده شده است و در انتها از شما تعهد می­‌گیرد که کلیه مسئولیت واریز و برداشت از حساب کاربری‌تان به عهده شما می­‌باشد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

پس از مطالعه متن، بر روی دکمه موارد فوق را با امضاء الکترونیک تایید می‌کنم کلیک کنید.

در مرحله بعد، می‌بایست اطلاعات پایه خود مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، تاریخ تولد (به طور کامل و دقیق و مطابق با اطلاعات کارت ملی خود)، جنسیت، مدرک تحصیلی به همراه نحوه آشنایی با صرافی همتاپی را وارد کرده و بر روی دکمه بعدی کلیک کنید.

در مرحله بعد فرآیند احراز هویت، می‌بایست اطلاعات محل سکونت خود شامل استان محل سکونت، شهر محل سکونت، تلفن ثابت و آدرس دقیق محل سکونت را وارد کنید. دلیل اهمیت این قسمت این است که جهت ارتقاء سطح کاربری و استفاده از امکانات ویژه هر سطح به این ثبت اطلاعات نیاز خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سطوح کاربری، دسترسی‌ها و محدودیت‌های مربوط به هر سطح، می توانید به صفحه سطوح کاربری در سایت همتاپی مراجعه کنید و از امکاناتی که هر سطح در اختیار کاربران قرار می‌دهد، مطلع شوید.

 سپس  بازه زمانی مدنظر خود را برای تماس کارشناسان احراز هویت انتخاب کنید و بر روی دکمه بعدی کلیک کنید.

پس از ثبت اطلاعات محل سکونت، می‌بایست اطلاعات بانکی خود را قصد واریز و برداشت از آن­ها را دارید، ثبت نمایید.

توجه داشته باشید که کارت بانکی ثبت شده در سامانه همتاپی می‌بایست متعلق به خود شما باشد. امکان ثبت چندین شماره کارت برای کاربر وجود دارد.

برای ثبت اطلاعات کارت جدید روی دکمه افزودن کارت بانکی کلیک کنید. پس از وارد کردن شماره کارت، دکمه افزودن کارت را بزنید. اطلاعات کارت بانکی شما ثبت و قسمت شماره شبا توسط سیستم تکمیل می‌شود. پس از ثبت اطلاعات بانکی، روی دکمه بعدی کلیک نمایید.

 در این مرحله شما می‌توانید شیوه بارگذاری تصاویر احراز هویت خود را انتخاب کنید. این کار می‌تواند از دو روش آپلود تصویر از طریق سیستم کامپیوتر و یا ارسال از طریق موبایل انجام شود.

در این قسمت می‌بایست تصویر یکی از کارت‌های هویتی خود (کارت ملی،کارت گواهینامه و یا کارت پایان خدمت) را ارسال نمایید. توجه داشته باشید:

  • تصویر مطابق نمونه کاملا واضح و خوانا بوده و متون آن پوشیده نشده باشد.
  • کارت ملی را روی سطح صاف قرار دهید و عکس بگیرید.
  • تصویر کارت ملی قدیمی نیز مورد تایید می‌باشد، اما برگه موقت کارت ملی یا تصویر کپی کارت ملی به هیچ وجه مورد پذیرش نیست.

  •  در صورت در دسترس نبودن کارت ملی می‌توانید تصویر گواهینامه خود را بارگذاری نمایید.

جهت ارسال تصویر، بر روی دکمه انتخاب تصویر کارت ملی کلیک نمایید و تصویر کارت هویتی خود را بارگذاری کرده و سپس بر روی دکمه بعدی کلیک کنید.

در مرحله بعد، می‌بایست یک تصویر سلفی با کارت ملی و کارت بانکی معرفی شده در مراحل قبل را به همراه متن جهت احراز هویت در سایت همتاپی به همراه اعلام تاریخ روز که به صورت دست نویس بروی کاغذ نوشته شده است، ارسال نمایید. قبل از ارسال تصویر سلفی توجه داشته باشید:

  • متن موجود در عکس را به صورت دست‌نویس بروی کاغذ بنویسید
  • عکس سلفی شما می‌بایست مطابق نمونه واضح بوده و کارت ملی / گواهینامه شما پوشیده نباشد.
  • متن و مدارک را مطابق نمونه کنار صورت نگه داشته و از نزدیک عکسبرداری کنید.
  • در صورت امکان شخص دیگری از شما عکس بگیرد.
  • تصویربرداری را در نور خوب و بدون اعمال هرگونه افکتی انجام دهید.
  • قبل از ارسال عکس‌ها حتما کیفیت آنها را بررسی کنید.

سپس جهت ارسال تصویر چهره به همراه مدرک، بر روی دکمه انتخاب تصویر سلفی کلیک نمایید و تصویر را بارگذاری کنید. سپس روی دکمه بررسی کلیک کنید.

در این مرحله درخواست احراز هویت شما با موفقیت ثبت شده و مدارک شما در صف تایید احراز هویت قرار می گیرد. کارشناسان این بخش در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت و در نهایت نتیجه به شما اعلام می شود.

در ادامه، برای اجرا دومین قدم به قسمت تایید شماره همراه بروید و روی دکمه شروع کلیک کنید. در این قسمت بایستی شماره موبایل خود را تایید نمایید تا کد تایید برای موبایل شما ارسال شود. این کد از طرف سامانه ثبت احوال جهت تایید مالکیت شماره همراه برای شما ارسال می­شود. این امر باعث می­شود پروسه تایید هویت شما با سرعت بیشتری انجام شود.

در مرحله بعد، کد 6 رقمی ارسال شده به موبایل خود را در باکس کد تایید وارد نمایید و سپس روی گزینه بررسی کد کلیک کنید. پس از آن، پیام تایید موبایل با موفقیت انجام شد. به شما نشان داده می­‌شود.

با انجام قدم دوم بایستی منتظر تماس کارشناسان احراز هویت جهت تکمیل احراز هویت هر چه سریع­تر باشید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. من احراز هویت انجام دادم و خیلی زود با من تماس گرفته شد و رفتار خیلی محترمانه بود ممنون از مجموعه شما

  2. احراز هویت یه کار زمان بره اگه بشه از صرافی ها حذف بشه خیلی خوب میشه

    1. با سلام دوست عزیز

      فرایند احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال در درجه اول برای حفاظت از سرمایه‌های مشتریان و بالا بردن سطح امنیت سیستم (صرافی) انجام می شود و همچنین این امر درجهت شناسایی و جلوگیری از رفتارهای مجرمانه برخی افراد سودجو چه در ایران و چه در سراسر جهان بایستی انجام شود.

    1. سلام دوست عزیز

      احراز هویت در سایت همتاپی معمولا بین ۱ تا ۳ روز کاری تایید می‌شود مگر این که در مراحل ثبت نام و احراز هویتتون نقصی وجود داشته باشه.

  3. سلام به شما
    ببخشید پروسه تایید احرازهویت چقدر زمان میبره؟ لطفا پاسخ بدین؟