آموزش نحوه لغو و جایگزین کردن تراکنش پندینگ شبکه اتریوم 

آموزش نحوه لغو و جایگزین کردن تراکنش پندینگ شبکه اتریوم  | همتاپی

حتما تاکنون با تراکنش اتریومی که دارای زمان تایید بیشتر از حد معمول روبرو شده اید. دلیل این رویداد، اولویت بندی تراکنش ها توسط ماینرهای اتریو‌م می‌باشد.

در این ویدئو قصد داریم نحوه لغو کردن تراکنش های پندینگ شبکه اتریوم را به شما آموزش دهیم.

ابتدا وارد کیف پول تراست ولت خود می شویم. همانطور که مشاهده می‌کنید ما در بخش تاریخچه تراکنش‌های کیف پول تراست، یک تراکنش اتریوم داریم که در بخش جزئیات تراکنش، وضعیت آن پندینگ یا معلق می باشد.

در این مرحله اگر روی گزینه View on block explorer کلیک کنید، میتوانید وضعیت تراکنش خود را در شبکه اتریوم مشاهده نمایید. همانطور که مشاهده می کنید در قسمت Estimated confirmation Duration زمان تقریبی برای تایید این تراکنش در شبکه اتریوم بیش از یک ساعت تعیین شده است. اما چرا این اتفاق رخ داده است؟

برای یافتن پاسخ سوال می‌بایست روی گزینه Gas Tracker کلیک کنید، در اینجا رنج کارمزد انتقال شبکه اتریوم را مشاهده خواهید کرد. مطابق آنچه در ویدئو نمایش داده می‌شود، در حال حاضر کمترین مقدار کارمزد شبکه اتریوم 52 gwei می‌باشد که این مقدار معادل 3.52 دلار می‌باشد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

اکنون به جزئیات تراکنش پندینگ خود بازمی‌گردیم. در قسمت Network Fee مربوط به این تراکنش، کارمزد انتقال تقریبا 1.35 دلار می باشد. آنچه که مشخص است این تراکنش به دلیل پایین بودن کارمزد انتقال در حال پندینگ یا معلق مانده است.

به این نکته توجه داشته باشید چنانچه یک تراکنش پندینگ روی شبکه اتریوم داشته باشید، هر تراکنش برداشتی دیگری روی شبکه اتریوم پس از این تراکنش انجام دهید نیز پندینگ خواهد شد. برای مثال اگر یک تراکنش پندینگ اتریوم داشته باشید و بعد از آن لینک، پکس یا هر ارز ERC20 دیگری را برداشت کنید همگی معلق خواهند شد.


برای رفع مشکل تراکنش‌های پندینگ اتریوم چه باید کرد؟


برای برطرف کردن این مشکل می بایست در کیف پول ارز دیجیتال خود اولین تراکنش پندینگی که دارید را باز کنیم. سپس عدد نانس (Nonce) مربوط به آن را که در اینجا 696 می‌باشد را در جایی یادداشت کنیم.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

در این مرحله باید یک تراکنش با مقدار صفر اتریوم از کیف پول خود به کیف پول خود انتقال دهیم با انجام این کار روند تایید تراکنش پندینگ متوقف شده و در بلاکچین قرار نمی‌گیرد. نکته بسیار مهم این است که اگر شما قصد لغو کردن تراکنش پندینگ ارز لینک را دارید باز هم باید مقدار صفر اتریوم را انتقال دهید نه صفر لینک.

در این مرحله برای انجام تراکنش اتریوم با مقدار صفر ابتدا می بایست از قسمت دریافت (Receive) آدرس کیف پول خود را کپی کنید.

آخرین اخبار قیمت بیت کوین

سپس در قسمت ارسال (Send) آدرس کیف پول خود را وارد نمایید.

در مرحله بعدی در قسمت Amount می‌بایست مقدار اتریومی که قصد انتقال آن را دارید (که در اینجا صفر می‌باشد) وارد کنید.

بر روی گزینه Next کلیک کنید.

در این مرحله می‌بایست عدد نانسی را که از اولین تراکنش پندینگ خود یادداشت کرده بودیم، به عنوان عدد نانس تراکنش خود قرار دهیم. برای انجام این کار روی گزینه تنظیمات در بالا سمت راست تصویر کلیک می‌‎کنیم و گزینه Nonce را تغییر داده و عدد 696 را جایگزین می کنیم.

توجه داشته باشید چنانچه این عدد با نانس تراکنش پندینگ تفاوت داشته باشد، تراکنش پندینگ لغو نخواهد شد. اگر اولین تراکنش پندینگ خود را لغو کنید مابقی تراکنش‌های پندینگ شبکه اتریوم نیز اتومات لغو می شود و در صورت تمایل می‌بایست مجدد کلیه تراکنش‌ها را ارسال نمایید.

روی گزینه Save کلیک می‌کنیم.

همانطور که در ویدئو مشاهده می‌کنید این تراکنش با مقدار صفر اتریوم کارمزد انتقال هم دارد که در اینجا تقریبا معادل 3.72 دلار می‌باشد. پس از بررسی سایر جزئیات تراکنش مانند آدرس مبدا و مقصد ( که در اینجا آدرس همین کیف پول می‌باشد) روی گزینه Confirm کلیک می‌کنیم.

در این مرحله تراکنش صفر اتریومی مورد نظر ما انجام شده جایگزین تراکنش پندینگ شده است و همانطور که مشاهده می‌کنید مقدار تراکنش پندینگ به کیف پول بازگشته است.

همانطور که مشاهده می‌کنید موجودی کیف پول من نسبت به موجودی اولیه که در ابتدای ویدئو مشاهده کردید اندکی کاهش یافته است که دلیل آن کارمزد انتقال این تراکنش صفر اتریومی می‌باشد. اگر کارمزد تراکنش صفر اتریومی را با موجودی کیف پول جمع کنیم دقیقا برابر با موجودی اولیه کیف پول می‌باشد.

امیدواریم این ویدئو برای شما مفید بوده باشد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *