آموزش نحوه استفاده از خطوط روند در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

آموزش نحوه استفاده از خطوط روند در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال | همتاپی

خطوط روند یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال می‌باشد که می تواند به معامله گران در پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال کمک زیادی کند.

در این ویدئو ازهمتاپی قصد داریم استراتژی خط روند را به شما آموزش دهیم.

خطوط روند در تحلیل تکنیکال از ارزش و اهمیت بالایی برخودار است. اگر بتوانید نقاط را درست تشخیص دهید و خطوط را به درستی رسم کنید، شکست‌هایی که نسبت به خطوط روند حاصل می‌شوند سیگنال‌های خوبی را برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال به شما نشان می­دهد.

برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ تصویر می‌رویم. در مرحله 1 تصویری که مشاهده می‌کنید، روند صعودی می‌باشد.  برای رسم خطوط روند بایستی نقاط کف یا قله‌ها را در نظر بگیرید و خطوط را نسبت به آنها رسم کنید. برای مثال در اینجا ما در نمودار روند صعودی خط روند را برای نقاط کف رسم می‌کنیم، هرگاه خط روند به پایین شکسته شود می‌تواند یک هشدار برای تغییر روند (روند نزولی) باشد.

نکته: اگر شکستن خطوط روند یا نقاط مقاومتی و حمایتی توسط یک کندل با بادی خوب انجام شود و حداقل یک یا سه کندل در آن ناحیه داشته باشد و قیمت به تثبیت رسیده باشد، شاهد تغییر روند خواهیم بود، ولی اگر کندل ضعیف باشد و قیمت به تثبیت نرسیده باشد، الزاما شکست یا تغییر روند اتفاق نمی­افتد.

در نتیجه با توجه به نکته مطرح شده، شما در مرحله 2 تصویر شاهد یک کندل خوب و تثبیت قیمت و در نهایت یک شکست و تغییر روند صعودی به نزولی هستید. که نقطه خوبی برای وارد شدن به معامله برای فروش می­‌باشد.

در ادامه همانطور که مطرح شد و در تصویر مشاهده می‌کنید، در مرحله 3 روند نمودار نزولی می‌باشد که بایستی خطوط روند آن را با استفاده از نقاط قله رسم کنید و به دنبال کندل با بادی خوب و تثبیت قیمت باشید و همانطور که مشاهده می‌کنید در مرحله 4 خطوط روند به بالا شکسته شده و تغییر اتفاق افتاده است که نقطه خوبی برای وارد شدن به معامله برای خرید می­‌باشد.

برای درک بهتر این آموزش سراغ نمودار ارز ریپل می‌رویم. در نمودار ریپل هم می‌توانید آموزش‌های فوق را مشاهده کنید. همانطور که در ویدئو مشاهده می‌کنید در نمودار ریپل خطوط روند با استفاده از نقاط کف رسم شده است که روند صعودی می­باشد و تقریبا در انتها خط روند شاهد شکسته شدن آن به پایین با کندل خوب هستید که نقطه خوبی برای وارد شدن به معامله می­‌باشد و از آن نقطه به بعد شاهد روند نزولی و کاهش قیمت ارز هستید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *