بررسی و نحوه راه اندازی کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

کیف پول اتمیک | صرافی همتاپی

کیف پول اتمیک چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه ویژگی‌هایی از Atomic wallet آن را از رقیبانش متمایز می‌کند؟ نحوه استفاده از کیف پول atomic wallet چگونه است و چگونه باید تتر به کیف پول اتمیک انتقال داد؟

کیف پول اتمیک اگرچه مانند کیف پول‌های سخت افزاری نیست اما می‌توان آن را در زمره امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال آورد. در این مقاله ما به بررسی کیف پول اتمیک و آموزش کار با آن خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:(با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت شوید.) 

کیف پول اتمیک یک کیف‌ پول ارز دیجیتال همه کاره است. این کیف پول دارای ویژگی‌های متعددی از جمله ناشناس بودن، غیرمتمرکز بودن، قابلیت سواپ، امنیت بالا و سایر موارد می‌باشد، مضاف بر این که از کوین‌های متعددی پشتیبانی کرده و بر روی چندین دستگاه قابل نصب می‌باشد. این کیف پول که برای تبدیل شدن به بخشی از یک اکوسیستم کاملاً پیشرفته و غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال طراحی شده است، یک اپلیکیشن کاربردی و قابل دانلود است که با سیستم‌عامل‌های مختلفی مانند ویندوز، مک (macOS)، اوبونتو (Ubuntu)، لینوکس (Linux)، اندروید (Android) و آی‌اواس (iOS)، سازگار است. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

کیف پول اتمیک به عنوان کیف پولی با قابلیت پشتیبانی از چندین ارز و امکان ذخیره و مدیریت بیش از 500 رمزارز برای کاربران ایجاد شد. علاوه برای این اتمیک این قابلیت را دارد که از آن به عنوان صرافی استفاده کنید و بین ارزهایی که این کیف پول پشتیبانی می‌کند، سواپ (swap) انجام دهید. همچنین می‌توانید با کارت‌های بانکی بین‌المللی، مستقیماً از طریق کیف پول برای خرید بیت کوین و اتریوم اقدام کنید. استفاده از این کیف پول، با وجود داشتن امکاناتی نظیر اضافه کردن توکن‌های ERC20 و تبدیل مستقیم کوین‌ها از طریق کیف پول، حتی برای کاربرانی که تجربه چندانی در این خصوص ندارند نیز آسان است.

اگرچه استفاده از برخی خدمات در کیف پول اتمیک لازم به پرداخت هزینه است، اما خود این کیف پول به صورت رایگان ارائه می‌شود. کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را با کارت اعتباری خریداری کرده و آن‌ها را مستقیماً از طریق این کیف پول انتقال دهند.


بخش یک : بررسی کیف پول اتمیک (Atomic Wallet) در یک نگاه 


در این قسمت ما به سراغ معرفی و آشنایی با کیف پول اتمیک رفته‌ایم. شما می‌توانید در اینفوگرافی زیر تمامی مطالب با اهمیت درباره این کیف پول را در یک نگاه ببینید.

معرفی کیف پول اتمیک | صرافی همتاپی

هزینه استفاده از این کیف پول کاملاً صفر است، اما اگر بخواهید از یکسری امکانات ویژه مانند تخفیف در معاملات بهرمند شوید، حتماً باید هزینه کنید!

رایگان بودن کیف پول‌ اتمیک باعث شده است تا استفاده از آن برای مبتدی‌ها نیز راحت باشد. برخلاف سایر کیف پول‌هایی که لازم است که شما رمزارزها را از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کرده و سپس برای شروع به معامله، ارزها را به کیف پول صرافی انتقال دهید، اتمیک این امکان را به کاربران می‌دهد که مستقیماً از طریق برنامه کیف پول، برای خرید ارزهای دیجیتال اقدام کنند. همچنین این کیف پول دارای یک سیستم سواپ (معاوضه) یکپارچه در داخل خود است، که کاربران کیف پول اتمیک می‌توانند تقریباً هر کوین و توکنی را بوسیله این کیف پول معاوضه کنند.

همچنین دیگر ویژگی جذاب اتمیک والت، قابلیت درآمدزایی منفعل از آن است! شما می‌توانید با استیک کردن ارزهای خود در این کیف پول از ارزهای هولد شده خود درآمد ثابت داشته باشید. مهمترین رقیب کیف پول اتمیک در استیکینگ، کیف پول تراست والت است.

در این قسمت از مقاله شما از تمامی ویژگی‌های برتر این کیف پول به صورت خلاصه آشنا شدید، اگر علاقه‌مند به یادگیری بیشتر درباره امکانات این کیف پول نیستید می‌توانید به بخش دوم یعنی نصب کیف پول اتمیک والت مراجعه کنید.

امکانات کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک، تقریباً تمام نوآوری‌های جدید بلاکچین را در خود جای داده است. این کیف پول دارای ویژگی‌های کاربرپسندی است که مدیریت و ذخیره ارزهای دیجیتال را راحت می‌کند. برخی از ویژگی‌های گنجانده شده در کیف‌ پول اتمیک عبارتند از:

  • رابط کاربری کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک دارای یک رابط کاربری شیک و کاربرپسند بوده که کاربران را قادر می‌سازد تا به راحتی با گزینه‌های متعدد برنامه، کار کنند. همچنین گزینه‌های زیادی را برای شخصی‌سازی برنامه در دسترس کاربران قرار داده است. گزینه ایردراپ (airdrop) به کاربران این امکان را می‌دهد که در هر ایردراپ یا جایزه مربوط به هر توکنی که به کیف پول خود اضافه کرده‌اند، شرکت کنند. یکی از مهمترین رقبای اتمیک از این نظر کیف پول اکسودوس است.

کیف پول اتمیک | صرافی همتاپی

  • صرافی داخل برنامه در کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک دارای یک صرافی داخل برنامه‌ای است که دسترسی به مبادلات همتابه‌همتا و بخش سواپ در داخل این اپلیکیشن را تسهیل می‌کند. کیف پول اتمیک با صرافی‌های غیرمتمرکز برتر در عرصه رمزارزها مانند چنج‌ لی (Changelly)، شیپ شیفت (Shapeshift) و بایننس (Binance)، برای راحتی استفاده از صرافی داخلی کیف پول خود، همکاری می‌کند.

  • قابلیت نصب اتمیک والت بر روی دستگاه‌های مختلف

کیف پول اتمیک هم در قالب برنامه کامپیوتر و هم به عنوان اپلیکیشن موبایل در دسترس است. نسخه دسکتاپ قابلیت نصب بر روی سیستم‌عامل‌هایی مانند ویندوز، لینوکس، مک، اوبونتو و غیره را داشته و اپلیکیشن موبایلی آن هم برای اندروید و آی‌اواس موجود است. در واقع کیف پول اتمیک از تعدادی از شاخه‌های لینوکس از جمله اوبونتو (Ubuntu)، دبیان (Debian) و فدورا (Fedora) پشتیبانی می‌کند. کیف پول اتمیک در تلفن همراه نیز از گوگل استور و اپ استور، به ترتیب، برای اندروید و آی‌اواس قابل دانلود است.

  • پشتیبانی از خرید بوسیله کارت اعتباری

کاربران می‌توانند به لطف همکاری این کیف پول با موسسه مالی سیمپلکس (Simplex)، با استفاده از کارت‌های نقدی و اعتباری خود، نسبت به خرید ارزهای دیجیتال اقدام کنند.

  • مدیریت پورتفولیو در کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک دارای ابزارهای ارائه قیمت و مدیریت پورتفولیو می‌باشد که به کاربران امکان می‌دهد. در هر لحظه روی ارزش آنچه که روی آن سرمایه گذاری کرده‌اند، نظارت داشته باشند.

  • منابع ارزشمند اتمیک والت

کیف پول اتمیک با پایگاه‌های داده‌ای مانند کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) همکاری دارد و به کاربران امکان می‌دهد قیمت لحظه‌ای کوین‌ها را رصد کنند. همچنین این کیف پول دارای بخش آموزشی و اخبار است که کاربران می‌توانند از آن برای به روز نگه‌داشتن اطلاعات خود در مورد آخرین اخبار حوزه ارزهای دیجیتال، استفاده کنند.

  • عضویت در مشتریان ویژه اتمیک والت

همه مشتریانی که AWC-BEP2 (توکن کیف پول‌ اتمیک بر روی شبکه BEP2) را هولد می‌کنند، در هنگام استفاده از خدمات صرافی داخلی این کیف پول، مبلغی را تحت عنوان برگشت از خرید (cash back) دریافت می‌کنند. مقدار پول دریافتی شما از فرآیند برگشت از خرید، به وضعیت عضویت شما بستگی دارد. شما می‌توانید با هولد کردن حداقل 100 عدد AWC، در این طرح عضو شوید.

ارزهای پشتیبانی شده توسط کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

کیف پول اتمیک هیچ‌گونه منع یا محدودیتی برای عضویت ندارد. حتی کشورهایی که سیاست‌های سختگیرانه‌ای در خصوص رمزارزها دارند نیز می‌توانند از طریق «وی پی ان» یا فیلتر شکن، از کیف پول اتمیک استفاده کنند. اپلیکیشن این کیف پول عملاً برای همه علاقه‌مندان به حوزه ارزهای دیجیتال در دسترس می‌باشد. این کیف پول در حال حاضر از بیش از 300 رمزارز و توکن مختلف و همچنین تمام توکن‌های شبکه اتریوم (ERC-20) پشتیبانی می‌کند. کاربران قادر هستند ارزهایی نظیر بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC)، ریپل (XRP)، بایننس کوین (BNB)،ترون (TRX)، بیتکوین کش (BCH)، مونرو (XMR)، دش (DASH)، زی کش (ZEC)، استلار (XLM)، دوج کوین (DOGE)، بیت کوین اس وی (Bitcoin SV)، چین لینک (LINK)، کاردانو (ADA)، کازموس (Cos)، دَش (DASH)، ای او اس (EOS)، مونرو (XMR)، نئو (NEO)، اومیسگو (OmiseGo)، ریپل، استلار (Stellar)، تِزوس (XTZ) و وی چِین (VET) و بسیاری دیگر از رمزارزها را در این کیف پول ذخیره و مدیریت کنند.


بخش دوم: آموزش راه اندازی کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)


برای نصب کیف پول اتمیک والت تنها پیشنهاد ما مراجعه به سایت رسمی کیف پول اتمیک یعنی atomicwallet.io و دانلود کیف پول اتمیک از بخش دانلود آن است.

نصب اتمیک والت به همان سادگی است که در مراحل زیر نشان داده شده است:

وارد سایت شده و بر روی download کلیک کنید تا وارد صفحه جدید شوید.

ورود به صفحه دانلود اتمیک | صرافی همتاپی

در صفحه باز شده بر روی هر پلتفرمی که مایلید کلیک کنید تا نسخه اتمیک والت آن دانلود شود، ما برای ادامه کار بر روی نسخه ویندوز کلیک کردیم.

در صفحه باز شده بر روی هر پلتفرمی که مایلید کلیک کنید تا نسخه اتمیک والت آن دانلود شود، ما برای ادامه کار بر روی نسخه ویندوز کلیک کردیم.

سپس فایل دانلود شده را نصب کنید، نصب این کیف پول بسیار آسان است و تنها کافی است که تیک قبول قرارداد را بزنید و بر روی next کلیک کنید. بعد از نصب صفحه‌ای مثل شکل زیر برای شما نمایش داده خواهد شد و از شما خواسته خواهد شد یک رمز عبور برای خود انتخاب کنید و آن را تکرار کنید، پس از وارد کردن رمز عبور گزینه Set Password را بزنید.

وارد کردن رمز عبور برای ساخت کیف پول اتمیک | صرافی همتاپی

سپس اتمیک کیف پول شما را خواهد ساخت و در صفحه بعد خیلی ساده و بی‌آلایش از شما می‌خواد که 12 کلمه خودتان را یادداشت کنید و سعی کنید فراموشش نکنید. (چون اگر این 12 کلمه را فراموش کردید در واقع کیف پول اتمیک خود را از دست خواهید داد)

در این قسمت یک تیک وجود دارد به اسم Enable log collection که می‌توانید آن را غیر فعال کنید، اما فعال بودن آن به گفته خود اتمیک باعث می‌شود که زمانی که شما به یک خطا بخورید با استفاده از این ضبط خودکار داده، نیروهای پشتیبانی اتمیک بتوانند بهتر به شما کمک کنند.

سپس بر روی گزینه open wallet بزنید و وارد کیف پول خود شوید.

یادداشت عبارت بازیابی کیف پول اتمیک | صرافی همتاپی


بخش سوم: آموزش کار با کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)


در این قسمت ما برای شما آموزش کار با مهمترین ویژگی‌های کیف پول از داشبورد گرفته تا واریز و برداشت تتر را آموزش خواهیم داد، با ما همراه باشید:

1. آموزش داشبورد کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک به صورت مفیدی در قسمت ساید بارش خلاصه شده است. ساید بار از 8 قسمت متفاوت تشکیل شده است که در ادامه هر کدام را توضیح خواهیم داد:

بخشهای داشبور اتمیک | صرافی همتاپی

قسمت1: تغییر ارزفیات در کیف پول اتمیک

در این بخش می‌توانید با کلیک بر روی لوگوی اتمیک به صفحه خرید مستقیم بیت کوین منتقل شوید. همچنین می‌توانید با کلیک بر روی USD واحد پولی کیف پول خود را تغییر دهید.

بخش یک از داشبور کیف پول اتمیک | صرافی همتاپی

قسمت2: کیف پول اتمیک 

اگر بر روی والت کلیک کنید، اتفاق خاصی نخواهد افتاد؛ زیرا شما در لحظه ورود به اتمیک با صفحه والت آشنا شده‌اید و این صفحه مثل صفحه HOME در گوشی‌های تلفن همراه است.

قسمت 3: صرافی‌ در اتمیک والت (Exchange) 

در این قسمت شما می‌توانید ارزهای خود را در صرافی اتمیک به یک دیگر تبدیل کنید. به عنوان مثال ما در این قسمت یک اتریوم را می‌خواهیم به بیت کوین تبدیل کنیم، همانطور که در صحفه می‌بینیند هزینه شبکه نیز در این قسمت برای شما نمایش داده می‌شود. (البته کیف پولی که برای این مقاله ایجاد کردیم فاقد دارایی است، به همین علت اخطار نداشتن موجودی نمایش داده می‌شود)

قسمت تبادل در کیف پول اتمیک | صرافی همتاپی

قسمت 4: خرید ارزدیجیتال در اتمیک والت (Buy Crypto) 

این قسمت به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از صرافی‌های غیر متمرکز متصل به اتمیک ارزدیجیتال را با پول فیات خریداری کنید.

خرید مستقیم ارزدیجتال با کیف پول اتمیک | صرافی همتاپی

قسمت 5: تاریخچه اتمیک والت (History) 

در این قسمت می‌توانید سابقه تراکنش‌های خود را در کیف پول اتمیک مشاهده کنید.

بررسی تاریخچه معاملات در اتمیک والت| صرافی همتاپی

قسمت 6: استیکینگ در اتمیک والت (Staking) 

استکینگ روش درآمدی بی دغدغه در ارزهای دیجیتال است (اگر درباره آن نمی‌دانید مقاله استکینگ چیست را مطالعه کنید). این بخش در کیف پول اتمیک به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر هولد کردن و سود در بلند مدت، از داشتن ارزدیجیتال در کیف پول خود نیز سود کنید. شما می‌توانید در این بخش ارزهایی که در بخش استکینگ کیف پول اتمیک پشتیبانی می‌شوند بعلاوه سود سالانه آن‌ها را مشاهده کنید.

استکینگ در کیف پول ارزدیحیتال اتمیک | صرافی همتاپی

قسمت 7: گالری NFT در اتمیک والت 

در این بخش شما می‌توانید NFT ها و آثار هنری را که خریداری کرده‌اید نگهداری کنید.(اگر درباره آن نمی‌دانید مقاله NFT چیست را مطالعه کنید)

ذخیره NFT در کیف پول اتمیک | صرافی همتاپی

قسمت 8:تنظیمات اتمیک والت (Settings)

در این بخش شما 4 قسمت اصلی دارید:

  • membership: در این سر برگ شما می‌توانید با پرداخت توکن اتمیک عضویت این کیف پول را خریداری کرده و از مزایای اعضاء ویژه (مانند بازگشت درصدی از هزینه تراکنش) بهره‌مند شوید.
  • Buy AWC: شما در این قسمت می‌توانید توکن اتمیک را خریداری کنید، می‌توانید توکن اتمیک را استیک کرده و کسب سود کنید یا برای خرید عضویت مشتریان خرجش کنید. (توکن اتمیک در صرافی بایننس لیست است)
  • Security: بخش امنیت به شما امکان تعویض رمز عبورتان را می‌دهد.
  • Privet keys: شما می‌توانید در این بخش با وارد کردن رمز عبور خود به کلیدهای خصوصی و عبارت 12 کلمه‎‌ای کیف پول‌های خود دسترسی داشته باشید.

تنظیمات در کیف پول اتمیک | صرافی همتاپی

توکن کیف پول اتمیک (Atomic Wallet Token – AWC) اولین توکنی است که توسط یک کیف پول غیرمتمرکز ارز دیجیتال منتشر می‌شود. این توکن‌ها به عنوان ارز داخلی برای کاربران کیف‌ پول اتمیک عمل می‌کنند. توکن‌های کیف پول اتمیک به کاربران این کیف پول مزایایی مانند تخفیف در خدمات صرافی، استیک کردن (Staking)، پاداش‌های زیرمجموعه‌ها و پاداش‌های رایگان، امکانات بیشتر روی پلتفرم معاملاتی، پشتیبانی اختصاصی و مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی که به زودی راه‌اندازی می‌شوند، را ارائه می‌کند. توکن کیف پول‌ اتمیک در صرافی‌ غیر متمرکز بایننس (Binance DEX) و صرافی غیرمتمرکز آی دکس (IDEX) موجود است. همچنین کاربران می‌توانند برای دریافت توکن‌های کیف پول اتمیک در ایردراپ، برنامه‌های زیرمجموعه‌گیری و کمپین‌های جایزه دار (bounty campaigns) شرکت کنند.

کلی خصوصی در کیف پول اتمیک | صرافی همتاپی

قسمت 9:پشتیبانی کیف پول اتمیک (Support)

در این بخش می‌توانید از طریق کانال‌های مختلف با نیروهای پشتیبانی کیف پول اتمیک ارتباط برقرار کنید، همچنین می‌توانید آموزش‌های مخصوص این کیف پول را در یوتیوب و دانش‌نامه آن‌ها مشاهده کنید.

 قسمت 9:پشتیبانی کیف پول اتمیک (Support)

2. اضافه و کم کردن ارز در کیف پول اتمیک

برای این که بتوانید توکنی را به کیف پول خود اضافه کنید باید از مراحل زیر پیروی کنید:

  • به قسمت Wallet بروید.
  • بر روی علامت مثبت (+) در بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید.
  • بر روی Add by contract کلیک کنید.
  • آدرس قرارداد توکن، نام آن، tricker و Decimals آن را به صورت دستی وارد کنید.

حرکت بالا برای زمانی بود که توکن یا کوین مورد نظر شما در لیست اتمیک نباشد. اما بیش از 500 ارز و توکن در لیست اتمیک وجود دارد فقط کافی است برای کم و زیاد کردن آن‌ها از دستوارت زیر پیروی کنید.

  • به قسمت Wallet بروید.
  • بر روی ایکن تنظیمات در بالاترین قسمت صفحه (سمت راست) کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده می‌توانید تمامی توکن‌‌ها و کوین‌های پشتیبانی شده را مشاهده کنید.
  • برای کم و زیاد کردن آن‌ها کافی است بر روی آیکون ارز دیجیتال مورد نظرتان کلیک کنید.

کم و زیاد کردن توکن در اتمیک والت | صرافی همتاپی

3. نحوه واریز ارز دیجیتال به اتمیک ولت

کاربران فارغ از این که وجوه از کجا ارسال می‌شوند، می‌توانند به راحتی وجوه یا توکن‌ها را به کیف پول اتمیک واریز کنند. تنها چیزی که برای این کار لازم است، آدرس عمومی از کیف‌ پول اتمیک می‌باشد.

  • برنامه کیف پول را باز کرده و کوینی را که قصد دریافت دارید از میان لیست کوین‌ها انتخاب کنید.
  • هنگامی که کاربر کوین مورد نظر خود را انتخاب کرد، می‌تواند اطلاعات دقیق مربوط به آن کوین را مشاهده کند. سپس کاربر می‌تواند روی «دریافت» (receive) کلیک و آدرس عمومی را وارد کرده و دارایی مورد نظر را واریز کند.
  • برای کپی کردن آدرس عمومی، روی آدرس کلیک کنید. همچنین کاربران می‌توانند یک کد QR را اسکن کنند و کوین خود را بین آدرس‌ها و بدون نیاز به کپی کردن آن‌ها، انتقال دهند.
  • پس از کپی کردن آدرس، به صفحه‌ای که قرار است کوین از آن‌جا ارسال شود، بازگردید و آدرس را در قسمت «ارسال» (send) قرار دهید.
  • پس از انجام این کار، وجوه به راحتی به کیف پول اتمیک منتقل می‌شود.

ارسال و دریافت رمزارزها از طریق کیف پول‌ اتمیک نیز بسیار آسان است. برای ارسال ارز دیجیتال از کیف پول اتمیک بایستی:

  • داشبورد کیف پول اتمیک را باز کرده و روی رمزارز مورد نظر کلیک کنید.
  • پس از انتخاب رمزارز، روی گزینه «ارسال» (send) کلیک کنید.
  • آدرس کیف پول مقصد و تعداد کوین‌های ارسالی را وارد کنید.
  • جزئیات را تأیید، رمز عبور حساب را وارد کرده و ارسال را انجام دهید. 

برای دریافت رمزارزها در کیف پول خود تنها لازم است:

  • داشبورد کیف‌ پول اتمیک را باز کنید.
  • روی رمزارزی که می‌خواهید دریافت کنید، کلیک کرده تا آدرس کیف پول مربوط به آن را مشاهده کنید.
  • آدرس را کپی کرده و برای شخصی که قصد ارسال وجه را دارد، ارسال کنید و منتظر بمانید تا وجوه ارسال شده در کیف پول شما نمایان شود.

4. کارمزدهای اتمیک والت

صرافی ارز دیجیتال اتمیک سواپ (Atomic Swaps) از طریق یک سرویس وابسته به این کیف پول، به نام سیمپلکس (Simplex)، مدیریت می‌شود. همان طور که می‌دانیم کیف‌ پول اتمیک از 500 کوین و توکن پشتیبانی می‌کند. کارمزدهای تأیید شده توسط کیف ‌پول اتمیک برای دستیابی به ارز دیجیتال از طریق ارزهای فیات، بر اساس دو مولفه هستند. اولین مورد جایی است که کیف پول صرافی داخلی، به ترتیب، برای هر تراکنش 10 دلاری، 2 درصد کارمزد اعمال می‌کند. دومین مورد جایی است که سرویس کیف پول ارز دیجیتال، با توجه به مبلغ، طبق سیاست‌های ارائه‌دهنده حساب فیات کاربر، از کارت بانکی وی مالیات کسر می‌کند.

کارمزد این مورد توسط کیف‌ پول اتمیک با هزینه اضافی 5 درصدی متمایز می شود، زیرا خرید ارز دیجیتال به امنیت عملکرد پرخطر برای کوین های خاص نیاز دارد.

در طی بررسی کیف‌ پول اتمیک ما در مقایسه با بسیاری از کیف‌پول‌ها، این تنها کیف پولی است که تمام هزینه‌ها به هزینه پردازش شده در کیف‌‌ پول اتمیک بستگی دارد. برآورد پرداخت هزینه دریافتی شامل مجموع تمام هزینه‌های اخذ شده است.

5. آموزش نحوه خرید ارزهای دیجیتال در کیف پول اتمیک

برای خرید ارزهای دیجیتال و توکن‌های بیت کوین در کیف پول اتمیک، بایستی کیف پول خود را در اپلیکیشن یا پلتفرم باز کنید. در گزینه مسیریابی (navigation option) در سمت چپ کیف پول، روی  دکمه «خرید ارز دیجیتال» (Buy Crypto) کلیک کنید. پس از آن، صفحه فرود (Landing) برای انتخاب یک ارز دیجیتال باز می‌شود که در آن باید اطلاعات بیشتری مانند مبلغ مورد نظر کوین و سایر جزئیات را وارد نمایید.

کمترین مقداری که می‌توان در قسمت جزئیات وارد کرد، 50 دلار است. مبلغ تخمینی در یک ارزش‌گذاری قابل معاوضه، به صورت کوین‌های دیجیتال ارائه خواهد شد. این ارزش‌گذاری، مجموع کارمزدها را نیز پوشش می‌دهد.

پس از بررسی متقابل (cross-check) اطلاعات، باید بر روی دکمه ادامه (Continue) کلیک کنید. یک فرم با اطلاعات مورد نیاز بیشتری از قبیل اطلاعات صورتحساب، اطلاعات هویتی افراد و اطلاعات کارت بانکی و غیره، توسط سیستم سیمپلکس (Simplex) ارائه می‌شود. پس از تکمیل این اطلاعات اجباری، بر روی دکمه Pay Now برای ورود به مرحله بعدی کلیک نمایید.

مرحله بعدی، تأیید از طریق تلفن همراه یا آدرس ایمیل است. پس از اتمام آزمایش سختگیرانه تأیید توسط سیمپلکس و ارائه تمامی اطلاعات، ارز دیجیتال وارد کیف پول اتمیک می‌شود.


بخش چهارم: انتقال تتر از صرافی همتاپی به کیف پول اتمیک


در ابتدا بایست آدرس کیف پول تتر (TRC20) خود را در کیف پول اتمیک داشته باشید. برای این کار از قسمت سرچ بالای صفحه عبارت USDT را سرچ کنید و بر روی Tether USD TRX کلیک کنید. 

پیدا کردن آدرس تتر کیف پول اتمیک | صرافی همتاپی

در صفحه باز شده بر روی Recive کلیک کنید و با زدن دکمه کپی آدرس خود را کپی کنید.

کپی کردن آدرس کیف پول اتمیک | صرافی همتاپی

برای ادامه کار بایستی وارد پنل کاری خود در صرافی همتاپی شوید. سپس بر روی کیف پول تتر خود که با کادر قرمز مشخص شده کلیک کنید. صرافی همتاپی مکانی امن و مناسب برای خرید و فروش تتر و معامله ارزهای دیجیتال است.

انتخاب کیف پول تتر در همتاپی | صرافی همتاپی

بر روی ارسال کلیک کنید تا به پنجره جدید هدایت شوید. در اینجا بایستی آدرس کیف پول USD TRX اتمیک خود را وارد کنید.

وارد کردن آدرس | صرافی همتاپی

در قسمت بعد بایستی مقدرا ارزی را که می‌خواهید منتقل کنید وارد کنید. (به صورت معمول هزینه تراکنش در برای انتقال تتر نزدیک به یک تتر در شبکه ترون است، پس اگر می‌خواهید 100 دلار در کیف پول اتمیک خود داشته باشید بایستی 101 دلار وارد کنید.)

وارد کردن ارز | صرافی همتاپی

سپس اطلاعات نهایی برای چک دوباره توسط همتاپی در اختیار شما قرار می‌گیرد، بعد از چک کردن گزینه تایید نهایی را بزنید.

جزئیات تراکنش | صرافی همتاپی

در مرحله بعد یک پیامک به شماره ثبت نامی شما در همتاپی خواهد آمد و باید آن را برای امضای تراکنش وارد کنید.

وارد کردن پیامک | صرافی همتاپی

بعد از تایید نهایی بین 2 الی 5 دقیقه تراکنش شما در کیف پول اتمکیتان ثبت خواهد شد.


بخش پنجم: ویژگی‌های امنیتی کیف پول اتمیک


کیف پول اتمیک دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی است تا تضمین‌کننده امنیت کامل کاربران باشد؛ در ادامه نگاهی دقیق‌تر به ویژگی‌های امنیتی کیف پول اتمیک خواهیم داشت:

رمز عبور: هنگام ایجاد یک حساب کاربری در برنامه تلفن همراه یا دسکتاپ، از کاربر خواسته می‌شود که یک رمز عبور قوی را با استفاده از چندین کاراکتر ایجاد کند.

عامل بازیابی کیف پول: یک سری 12 کلمه‌ای با عنوان عبارت پشتیبان که به صورت تصادفی ایجاد و از رمز عبور کاربر محافظت می‌کند. هنگامی که کاربر یک حساب کاربری در کیف پول اتمیک ثبت کند، این کلمات به طور خودکار ایجاد می‌شوند و کاربر در صورت مفقود شدن یا سرقت گوشی یا کامپیوتر و یا فراموش کردن رمز عبور، می‌تواند از این کلمات برای بازیابی کیف پول و کلیدهای خصوصی استفاده کند.

انجام معاملات به صورت ناشناس: کیف‌ پول اتمیک مشخصاً برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت ناشناس، طراحی شده است. این کیف پول، جزئیاتی مانند نام و آدرس ایمیل را از شما نمی‌خواهد. همچنین کاربران تحت تست‌های تأیید کننده احراز هویت (KYC) و ضد پولشویی (AML) قرار نخواهند گرفت.

مطالب بیشتر: آموزش کیف پول کوینومی

غیرحضانتی (Non-Custodial): کیف پول‌های اتمیک از نوع کیف پول‌های غیرحضانتی هستند. این بدان معناست که سرورهای شرکت، از طرف کاربر کلیدهای خصوصی را ذخیره نمی‌کنند و کاربر کنترل کامل کلیدهای خصوصی را در اختیار خواهد داشت.

رمزگذاری: کیف پول اتمیک از تکنولوژی رمزگذاری متقارن AES برای جلوگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز به دارایی‌های کاربر استفاده می‌کند و تمام داده‌ها و کلیدهای خصوصی در کیف پول کاربر ذخیره می‌شوند.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد، اگر تجربه کار با کیف پول اتمیک را دارید خوشحال خواهیم شد این نظر را با دیگران با اشتراک بگذارید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. ببین برات سرچ کردم » کیف پول اتمیک بیش از ۳۰۰ کوین و توکن مختلف پشتیبانی می‌کند. که از این میان می‌توان به بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، تتر، ایاس، استلار، کاردانو، ترون، نئو، تزوس، بَت و … اشاره کرد.

    1. اتمیک ولت را می‌توان در دسته کیف پول‌های سرد (Cold wallets) قرار داد زیرا همه اطلاعات کیف پول فقط روی دستگاه شما ذخیره می‌شود.

  1. من تاالان فقط از کیف پول صرافی ها استفاده میکردم امروز یک جا خوندم که انتقال بدید به کیف پول شخصیتون با سرچی که کرم باشما اشنا شدم و الان کیف پو اتمیک رو نصب ردم ممنونم

  2. سلام وقتتون بخیر شما این کیف پول رو از نظر پشتیبانی از ارز های مختلف پیشنهاد میکنید؟ یعنی تعداد ارز هایی که پشتیبانی میکنه مناسب هست؟

    1. سلام دوست عزیز

      کیف پول اتمیک یک کیف پول نزم افزاری معتبر می‌باشد که از ارزهای دیجیتال بسیاری پشتیبانی می‌کند. شما می توانید برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود از این کیف پول استفاده نمایید.

  3. اگر بخوام با این والت کار کنم کارمزد ارز ها چجوری حساب میشه برام؟

    1. سلام دوست عزیز

      صرافی داخلی کیف پول اتمیک برای هر تراکنش ۱۰ دلاری ۲درصد کارمزد دریافت می کند. از طرفی در سرویس کیف پول ارز دیجیتال آن نیز با توجه به مبلغ و سیاست‌های ارائه‌دهنده حساب فیات کاربر، مبلغی به عنوان کارمزد از کارت بانکی کسر می شود.

    1. سلام دوست عزیز

      بله نسخه موبایلی کیف پول اتمیک قابل نصب بر روی سیستم عامل اندروید می‌باشد.